Spermaprijzen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Spermaprijzen

Berichtdoor Freddy » di jan 31, 2017 00:17

Crv nog maar eens weer wat gesponsord.
Kwam erachter dat ik meer dan 3 jaar terug voor het laatst rietjes van Crv gekocht had.
Heb daar nu alleen nog paar rietjes paramount van zitten.
Nu volgende besteld:
Jeroen
Skyfall
Solero
Limousine (proefstier)
Jafar (bb)
Gem €7,70 per rietje
Freddy

Berichtdoor Robert » di jan 31, 2017 09:51

Dat is weinig geld.

Wel een beetje opletten op de melksnelheid en voldoende dikke spenen
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Freddy » di jan 31, 2017 11:41

Klopt. Viel mij ook mee.
Jeroen en Skyfall wilde ik graag hebben. Beide 15 rietjes.
Ook limousine spreekt me aan. 10x
solero voor €5 vind ik zonde om niet te nemen gezien zijn toch prima cijfers. 20x
En dan blauw 20x om aan te vullen om op 20% korting te komen.

Klopt, melksnelheid blijft aandachtspunt. Maar nu 3 Jeroen vaarzen aan de melk en die melken gemiddeld.
Freddy

Berichtdoor Erikjan » di jan 31, 2017 18:06

https://shop.crv4all.nl/shop/nl/sire/ZW ... BLimousine
Inderdaad leuke stieren voor niet te veel geld. Ook de Gn stieren van CRV komen toch ook goede families (y)
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: fokkerij, grasland, management

Berichtdoor Hans van Bergen » di jan 31, 2017 18:19

102 benen voor Limousin is onvoldoende. Tis een genomics stier so je moet er vanuit gaan dat ie onder de 100 benen gaat zakken en dan fok je dus achteruit (n) misschien stijgt ie flink maar daar kun je geen rekening mee houden :no:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Freddy » di jan 31, 2017 18:43

Hans van Bergen schreef:102 benen voor Limousin is onvoldoende. Tis een genomics stier so je moet er vanuit gaan dat ie onder de 100 benen gaat zakken en dan fok je dus achteruit (n) misschien stijgt ie flink maar daar kun je geen rekening mee houden :no:

De genomics bijdrage voor benen is juist negatief, dus kan het eigenlijk alleen maar beter volgens jouw redenering. :wink:
Freddy

Berichtdoor teuntje93 » di jan 31, 2017 19:24

Erikjan schreef:https://shop.crv4all.nl/shop/nl/sire/ZWART/496806979/Peeldijker%2BLimousine
Inderdaad leuke stieren voor niet te veel geld. Ook de Gn stieren van CRV komen toch ook goede families (y)

als je een foto van betovergrootmoeder moet plaatsen kun je je afvragen hoe goed de koefamilie nog is :lol:
Crescendo niks van aan de melk en gezien de dochtergroep van doorman in zwolle zou ik toch wat voorzichtig zijn
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor Erikjan » di jan 31, 2017 21:15

teuntje93 schreef:
Erikjan schreef:https://shop.crv4all.nl/shop/nl/sire/ZWART/496806979/Peeldijker%2BLimousine

als je een foto van betovergrootmoeder moet plaatsen kun je je afvragen hoe goed de koefamilie nog is :lol:
Crescendo niks van aan de melk en gezien de dochtergroep van doorman in zwolle zou ik toch wat voorzichtig zijn

Als ik moet kiezen tussen deze stier en de oude Rex is de keus snel gemaakt.
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: fokkerij, grasland, management

Berichtdoor Sander » di jan 31, 2017 21:34

teuntje93 schreef:

de rest is net geboren 8)
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Robert » di jan 31, 2017 21:58

heren, niet te veel vertrouwen in de kunde over benen, beenscore en beengebruik :?
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor teuntje93 » di jan 31, 2017 22:31

Erikjan schreef:
teuntje93 schreef:

Als ik moet kiezen tussen deze stier en de oude Rex is de keus snel gemaakt.

bij mij ook :yes: :lol:
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor sivert » di jan 31, 2017 22:59

teuntje93 schreef:

We hebben 2 pinken van Crescendo lopen en die lijken goed, om die reden heb ik 5 doses Limousine gekocht. Ik had ook nog wat van Delta Jol gekocht.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Sander » di jan 31, 2017 23:02

jij hebt toch drie robots? zeg 170 koeien of zo minimaal. en dan koop je 5 doses van een stier :?
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor sivert » di jan 31, 2017 23:40

Sander schreef:jij hebt toch drie robots? zeg 170 koeien of zo minimaal. en dan koop je 5 doses van een stier :?

Dat klopt, risicospreiding. Bovendien heb ik vrij veel sperma van zwartbonten in het vat, even de rem er op dus. Van fokstieren heb ik de laatste paar jaar veel van Big Winner en Pello verspoten en de Big Winners zijn niet altijd een succes, er komen hele beste van, maar ook fiasco's ondanks een beste moeder. Vandaag is er nog weer een Big Winner exportvaars vertrokken naar Jordanië (met een vaars van Gunnar), als ze niet uit een hele beste koe komen selecteer ik ze nu voor export. De vererving van Pello is ook niet meer wat die was, de productie is van top naar goed gegaan en het exterieur van iets bovengemiddeld naar beneden gemiddeld. Alle reden dus om het risico te spreiden. Momenteel doen de dochters van genomic-stieren het hier goed (die van eigen stieren ook, van 2 verschillende stieren hadden/hebben we vaarzen met meer dan 40 kg), alleen 2 vaarzen (van 5 rietjes) van Celebrity halen de 30 kg niet.
sivert

Beroep: melkveehouder

Vorige

Keer terug naar Koe en fokkerij