Spermaprijzen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Spermaprijzen

Berichtdoor jvt » do okt 27, 2016 21:25

Robert schreef:Ach, ieder z'n broodheer 8) fokstieren heeft zo z'n voordelen.
In ieder geval een flinke scheut Shottle en de tank met restpartijen opgemaakt :wink:

Shottlebloed moet hier in elke koe zitten of komen zitten, is gewoon altijd (y) (y) . Idd valt Bossman en Sherac onder restpartij waarschijnlijk, maar van Bossman melken we een viertal (y) (y) dochters, een van de goldwynzonen die nou eens niet dat belachelijk scherpe van papa doorgeeft. Sherac is een stier die voorbij gestreefd wordt door nieuw aanbod, maar voor minder dan 10 euro na de jaarafnamekorting nog altijd een leuke stier om op een koe te duwen die weer eens terugkomt.
Broodheer is de firma al bijna 5 jaar niet meer, maar in de jaren dat ik voor Heemskerk/ABS heb mogen werken heb ik met eigen ogen gezien dat er prijs/kwaliteit gezien er geen andere firma c.q. organisatie is die hier aan kan tippen, dus de behoefte om ergens anders te winkelen is gewoon niet groot. De Togetherman komt vast op bezoek elke twee maanden, maar heb hem gezegd zolang hij Twist niet kan leveren voor 15 euro en BB voor 6 euro dat ik niks van hem afneem, maar hij snapt t nog steeds niet of hij wacht totdat Twist uiteindelijk op die prijs terecht komt :wink:
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor teuntje93 » do okt 27, 2016 21:48

ik ben nog niet overtuigd van het shottlebloed. grote frames en veelal laag eiwit. hier ligt trouwens al 3 jaar een waardebon van 5 gratis rieten Sherac op de plank. Iemand interesse?
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor Sander » do okt 27, 2016 23:12

jahoor stuur maar op
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor jvt » do okt 27, 2016 23:13

teuntje93 schreef:ik ben nog niet overtuigd van het shottlebloed. grote frames en veelal laag eiwit. hier ligt trouwens al 3 jaar een waardebon van 5 gratis rieten Sherac op de plank. Iemand interesse?

Ieder zijn ding, hier is shottlebloed altijd (y) (y) (y) . Grote frames is net welke zoon je kiest, trigger bijvoorbeeld fokt juist helemaal niet groot maar zijn wel blijvers (y) (y)
jvt

Berichtdoor jvt » do okt 27, 2016 23:13

teuntje93 schreef:ik ben nog niet overtuigd van het shottlebloed. grote frames en veelal laag eiwit. hier ligt trouwens al 3 jaar een waardebon van 5 gratis rieten Sherac op de plank. Iemand interesse?

Ja stuur maar op hoor
jvt

Berichtdoor Hans van Bergen » vr okt 28, 2016 17:01

Tja Joost 12 euro leuk hoor alleen beenwerk vind ik onvoldoende. Info over klauwgezondheid isser nie. :no:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor jvt » vr okt 28, 2016 17:20

Hans van Bergen schreef:Tja Joost 12 euro leuk hoor alleen beenwerk vind ik onvoldoende. Info over klauwgezondheid isser nie. :no:

Klauwbekappers zeggen wel hoe dat t zit, doormekaar mits rantsoen kloppend is weinig problemen hier terwijl we al heel veel shottelbloed hebben lopen. Dit najaar is klauwen wel een probleem, maar dit is puur rantsoentechnisch, kunnen we weinig aan willen, gigantische partij eerste snede van 17% ds zal toch opmoeten...
jvt

Berichtdoor jvt » vr okt 28, 2016 17:20

Hans van Bergen schreef:Tja Joost 12 euro leuk hoor alleen beenwerk vind ik onvoldoende. Info over klauwgezondheid isser nie. :no:

Klauwbekappers zeggen wel hoe dat t zit, doormekaar mits rantsoen kloppend is weinig problemen hier terwijl we al heel veel shottelbloed hebben lopen. Dit najaar is klauwen wel een probleem, maar dit is puur rantsoentechnisch, kunnen we weinig aan willen, gigantische partij eerste snede van 17% ds zal toch opmoeten...
jvt

Berichtdoor Corjan » vr okt 28, 2016 18:41

Hier een dotje shottle's lopen maar volgens mij moet je daar emmers sperma in kiepen om ze drachtig te krijgen :? Ze zien er best uit maar daarom hek er nog nie zo veel zin in om er elke 3 weken er achter te gaan staan blaffen :?
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Niek Arends » za okt 29, 2016 15:06

Corjan schreef:Hier een dotje shottle's lopen maar volgens mij moet je daar emmers sperma in kiepen om ze drachtig te krijgen :? Ze zien er best uit maar daarom hek er nog nie zo veel zin in om er elke 3 weken er achter te gaan staan blaffen :?

Misschien helpt het als je er een rietje sperma indrukt :wink: Van achter een koe staan en dan blaffen is volgens mij nog nooit een koe drachtig geworden :mrgreen: :mrgreen:
Niek Arends

Beroep: Boer in ruste . Gleuvenvuller
Interesses: fokkerij koeien

Berichtdoor Hindrik » za okt 29, 2016 17:22

En Niek is gleuvenvuller dus die heeft er verstand van.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor poekske » za okt 29, 2016 19:45

:lol:
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor Corjan » za okt 29, 2016 22:33

:lol: :lol: Mischien maar eens een keer een daagie met Niek mee :idea: :lol:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor opelmanta » vr dec 09, 2016 09:33

CRV doet het toch weer. 3 stieren van 5 euro op de kaart. Alleen Solero als pinkenstier maar die kun je eigenlijk overal wel op ploppen. Is toch makkelijk als je jezelf niet vertrouwt of na een spiraal. Kun je makkelijker even 2 keer.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor Robert » vr dec 09, 2016 11:48

Met Solero en Cherokee kan mening veehouder goed uit de voeten. In ieder geval variatie
Pilot van de kaart verdwenen maar die zal ook wel voor 5 euries beschikbaar blijven.

Nog een voordeel, als je deze stieren wilt gebruiken dan moet het SAP eruit (y)
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij