Spermaprijzen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Spermaprijzen

Berichtdoor MelkboerLuc » do feb 14, 2013 16:05

neen, ik geef geen 60€
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor teuntje93 » do feb 14, 2013 16:46

MelkboerLuc schreef:neen, ik geef geen 60€

dus omdat er nog duurdere zijn die je niet hebt vind je dat je zelf niet zoveel uitgeeft :? :roll: Ik vind het in ieder geval belachelijk veel geld voor een rietje :yes: :oops:
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor MelkboerLuc » do feb 14, 2013 17:29

oké
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Berichtdoor Harm59 » do feb 14, 2013 18:18

MelkboerLuc schreef:oké

:lol: :lol: :lol:
Harm59

Beroep: zo veel mogelijk
Interesses: andere bedrijfssystemen

Berichtdoor Erikjan » do feb 14, 2013 18:32

teuntje93 schreef:is dat dikgedrukte nou sarcastisch bedoeld :?: :roll:
Waarom in godsnaam 34 euro neertellen voor een proefstier Luc :?: Ik had je toch wel slimmer ingeschat :oops:

Jou goedkoopste is al zowat duurder dan de duurste die hier in het vat zit :oops: :oops: Hep enkel Cogent Twist die 25 kostte, de rest is meen ik allemaal onder de 20 :yes:

34 euro voor één rietje is voor een gemiddelde boer veel te veel geld. Als je gemiddeld 5 rietjes per VK rekent kom je al op 170 euro aan sperma kosten. Als je dan ook nog proefstieren gebruikt waarvan de uitkomst nog een :?: is, is dit minimaal 100 euro te veel.
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor MelkboerLuc » do feb 14, 2013 23:21

oké :D
MelkboerLuc

Berichtdoor auke » do feb 14, 2013 23:39

Luc is gewoon tevreden dus waarom veranderen? :D
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Sander » do feb 14, 2013 23:45

luc heeft een cooperatief bord voor zijn hasses als ie zulke bedragen glimlachend op tafel legt.
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor MelkboerLuc » do feb 14, 2013 23:56

Luc was op de laatste CRV vergadering de enige die zijn hasses opendeed over te hoge spremaprijzen.
MelkboerLuc

Berichtdoor Marcel V » vr feb 15, 2013 00:37

MelkboerLuc schreef:Luc was op de laatste CRV vergadering de enige die zijn hasses opendeed over te hoge spremaprijzen.

De enige reden dat ze dat geld durven vragen is omdat er boeren zijn die het willen betalen :shock: Echt luc het is toch een foto van jezelf die je als profielfoto hebt want zo nu en dan kom je erg naief uit de hoek :?
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Berichtdoor MelkboerLuc » vr feb 15, 2013 07:45

:oops: ik probeer mij niet anders voor te doen dan ik ben, sorry :oops: :wink:
kweet het niet (en ik trek het mij ook niet aan ) , wat kost die stier bij de concurrentie
MelkboerLuc

Berichtdoor Robert » vr feb 15, 2013 09:35

MelkboerLuc schreef:Luc was op de laatste CRV vergadering de enige die zijn hasses opendeed over te hoge spremaprijzen.

(y)
De meesten blijven weg en hoor je alleen ver langs de zijlijn. Als op elke vergadering een paar leden klaagden over de spermaprijzen dan drong dat zeker door.Of er vervolgens naar gehandeld wordt, is een tweede. Verlies is geen goed uitgangspunt en een paar miljoen teruggeven uit eigen zak lijkt ook altijd leuk.
Robert

Berichtdoor Marcel V » vr feb 15, 2013 09:36

MelkboerLuc schreef::oops: ik probeer mij niet anders voor te doen dan ik ben, sorry :oops: :wink:
kweet het niet (en ik trek het mij ook niet aan ) , wat kost die stier bij de concurrentie

Een stier zonder melkgevende dochters mag tussen de 5 en de 12 euro kosten. Daar is genoeg keuze in en wanneer ze zich bewezen hebben kun je eens een keer 25 euro/ dose neertellen maar dan moet het wel een beste zijn. Rest mooi links laten liggen. :yes:
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Berichtdoor Erikjan » vr feb 15, 2013 09:44

Marcel V schreef:Een stier zonder melkgevende dochters mag tussen de 5 en de 12 euro kosten. Daar is genoeg keuze in en wanneer ze zich bewezen hebben kun je eens een keer 25 euro/ dose neertellen maar dan moet het wel een beste zijn. Rest mooi links laten liggen. :yes:

Ik heb hier dezelfde instelling. fokstieren incl. korting max. 25 euro. De meesten heb ik voor circa 15 euro. Het is ook een kwestie van grotere partijen kopen om korting af te dwingen.
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor MelkboerLuc » vr feb 15, 2013 09:58

Robert schreef:

(y)
De meesten blijven weg en hoor je alleen ver langs de zijlijn.
Als op elke vergadering een paar leden klaagden over de spermaprijzen dan drong dat zeker door.

ik heb geprobeerd de discussie op gang te trekken, en ben daarmee eigenlijk redelijk ver doorgegaan, argumentatie-ideeën had ik al genoeg opgedaan op Forum. (y)
Maarja, ik had het gevoel dat ik van aan de andere kant van de tafel redelijk sterk gecounterd werd
en geen andere topfokkers haakten erop in
wat mij ook niet verwonderde omdat de meeste van de aanwezigen zeer weinig sperma van CRV afnemen
en op dees vergadering hoor je ze ook niet klagen dat het sperma van Samex te duur is :no: :lol:
MelkboerLuc

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij