fotografie

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

fotografie

Berichtdoor aj-prins » di maart 14, 2006 15:46

fotografie is een beroep op zich.laatst kregen we de k en l krant weer binnen .gaan nu stieren uit tjechie importeren.een holsteinland in opmars.op zich helemaal geen verkeerde stier alleen is daar alex arkink of alger meekma niet bekend geloof ik want die koeien fotograferen kunnen ze daar niet.dus vandaar mijn vraag:wie bepaalt mede door de fotos van koeien de stierkeuze?mijn stelling is namelijk:een betere foto van een dochter van een bepaalde stier verkoopt beter :!: dus een betere economie voor de fokkerij organisatie.
aj-prins

Beroep: veehouder
Interesses: koei

Berichtdoor Henk » vr maart 17, 2006 14:33

't maakt toch allemaal nix uit. Enkele weken terug stond er in de boerderij 'n artikel over hoe je foto's kon manipuleren; strakke toplijn, stukje vooruier aanhechten.....wat moet je dan nog met dergelijk circus waar alle fotografen aan meewerken omdat zij net zo goed een boterham willen verdienen? :?
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor aj-prins » vr maart 17, 2006 17:24

het oog wil ook wat.een mooie koe in een reklamefolder verkoopt altijd ook al is die stier zo slecht als de nacht.en een goeie fotograaf kan ook een mooie foto maken van een mooie koe zonder de computer er bij te halen dacht ik zo.vind dat van endendijk wel een leuk idee de grote letter N onder de foto.
aj-prins

Berichtdoor hanskoeienliefhebber » vr maart 17, 2006 17:54

Waar staat die N voor, als ik vragen mag. Naturel of nep?
hanskoeienliefhebber

Beroep: Dierenarts
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Henk » vr maart 17, 2006 18:16

De N van 'Naai iedereen een oor aan'!! :P
Henk

Berichtdoor aj-prins » di apr 11, 2006 12:27

Henk schreef:De N van 'Naai iedereen een oor aan'!! :P
:lol: :lol: :lol:
maar het blijft toch nog wel een punt van aandacht want de betrouwbaarheid van de fotografen cq fokkerijorganisatie komen nu in het verschiet te liggen.zet een koe van 75 punten op de foto kunnen ze er zo een 90 punten koe van maken met een mooie achtergrond van een waterval in de braziliaanse oerwouden :? :?

daarom is het bekijken van een koe of dochtergroep nog zo belangrijk.,mits je verstand van koeien heb natuurlijk.kun je met je eigen ogen zien wat die stier"" kan"" fokken want je pakt toch weer die zes beste dochters van een stier
aj-prins

Berichtdoor Henk » di apr 11, 2006 22:36

aj-prins schreef:
daarom is het bekijken van een koe of dochtergroep nog zo belangrijk.,mits je verstand van koeien heb natuurlijk.kun je met je eigen ogen zien wat die stier"" kan"" fokken want je pakt toch weer die zes beste dochters van een stier

Heb ik altijd als bezwaar gezien om naar de Barbieclub te gaan: van willekeurig elke stier is wel 'n mooi koppeltje dochters bij mekaar te krijgen. Goed, onderling zal er verschil zijn, maar rommel tref je er nooit, ook niet van de grootste baggerstier. :idea:
Foto's bewerken met de computer moeten ze celstraf op zetten. Deze plaatjes hebben dan totaal geen enkele waarde meer om te laten zien. Op zo'n manier kun je van een Mon nog wel 'n mooie koe maken. :P
Henk

Berichtdoor Gerrit » wo apr 12, 2006 00:15

Henk schreef:Heb ik altijd als bezwaar gezien om naar de Barbieclub te gaan: van willekeurig elke stier is wel 'n mooi koppeltje dochters bij mekaar te krijgen. Goed, onderling zal er verschil zijn, maar rommel tref je er nooit, ook niet van de grootste baggerstier. :idea:
Foto's bewerken met de computer moeten ze celstraf op zetten. Deze plaatjes hebben dan totaal geen enkele waarde meer om te laten zien. Op zo'n manier kun je van een Mon nog wel 'n mooie koe maken. :P

Dus je geeft toch wel toe dat die Mon eigenlijk toch wel gedrochten zijn :lol:
Gerrit

Berichtdoor Sander » do apr 13, 2006 22:08

Gewoon een keurmerk invoeren. En niet die slappe handel die delta bedrijft. Vind het leuk dat ze een voorbeeld willen stellen, maar doe het dan wel goed en niet op deze nietszeggende manier.
Sander

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor harm » vr apr 14, 2006 20:50

Die koe in de semex advertentie in de veeteelt was volgens mij behoorlijk bewerkt. Volgens mij een koe die met een paar jaar de staart 20 cm boven de rug heeft uitsteken.
harm

Beroep: zzp'r

Berichtdoor Sander » zo apr 16, 2006 22:09

harm schreef:Die koe in de semex advertentie in de veeteelt was volgens mij behoorlijk bewerkt. Volgens mij een koe die met een paar jaar de staart 20 cm boven de rug heeft uitsteken.

Ach dat vind Harry mooi. Cowfitting noemen ze dat geloof ik. Zijn mening over het beleid op sommige regionale keuringen is naar mijn mening veelzeggend. Maar goed ik ben dan volgens harry niet internationaal georienteerd.
Sander

Berichtdoor R. Prins » zo apr 16, 2006 22:19

Ik kijk graag naar mooie koeien. Ik weet dat er met de ruglijn geknoeid wordt. Een speentje staat soms hindelijk op de foto.
Toch koop ik sneller sperma van een stier met een mooie dochterfoto's dan met slechte dochterfoto's. Aan de handel te zien doen anderen dat ook. :oops: Dit is een extra reden om naar een dochtergroepen te kijken. Als ze geen 6 koeien naast elkaar kunnen zetten van een redelijk niveau dan wil ik die stier niet gebruiken. Mooie foto's of niet :lol: :lol: :lol:
R. Prins
Moderator

Beroep: praatjesmaker
Interesses: melkveehouderij, fokkerij

Berichtdoor frans » ma apr 17, 2006 23:14

Ach wat een geleuter somsover die koeien foto's. Natuurlijk kun je van een goede koe alleen een goede foto maken. De foto's die zijn 100% eerlijk, neem dat van mij aan.
Er lopen in Nederland veel meer vrouwen met siloconen achter de BH, dan koeien die niet natuurlijk zijn............!
Elly Geverink zijn foto's springen er toch uit, wat een vakman(vrouw?)schap!
En zeg nou zelf: als je naar de trouwfoto van je vrouw kijkt of je kijkt haar maandagmorgen aan?.............vul zelf maar in!
frans

Berichtdoor Sander » di apr 18, 2006 21:47

frans schreef: neem dat van mij aan.

Nou denk maar van niet, als je het niet erg vind.
Sander

Berichtdoor frans » wo apr 19, 2006 06:38

Dat vind ik eigenlijk wel erg!!
frans

Volgende

Keer terug naar Koe en fokkerij