DU en werkelijke levensduur

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: DU en werkelijke levensduur

Berichtdoor Niek Arends » vr jun 08, 2012 12:58

Jaap schreef:Is inderdaad stier uit de Hinkes. Dat is toch wel een leuke koefamilie.
Lichtning heeft er bij deze stier veul melk aan toegevoegd, maar blijkbaar ook wat andere negatieve elemenenten. Blijft apart dat de dochters wel blijven lopen...

Denk dat de dochters te mager zijn om weg te doen en ze ze dan maar laten lopen :mrgreen: :mrgreen:
Niek Arends

Beroep: Boer in ruste . Gleuvenvuller
Interesses: fokkerij koeien

Berichtdoor Henk » vr jun 08, 2012 13:09

Niek Arends schreef:
Jaap schreef:Is inderdaad stier uit de Hinkes. Dat is toch wel een leuke koefamilie.
Lichtning heeft er bij deze stier veul melk aan toegevoegd, maar blijkbaar ook wat andere negatieve elemenenten. Blijft apart dat de dochters wel blijven lopen...

Denk dat de dochters te mager zijn om weg te doen en ze ze dan maar laten lopen :mrgreen: :mrgreen:

as een koe bult melk geeft en nie omvalt en ook nog es geen restwaarde heeft, blijven ze idd lang lopen denk ik :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor EXCLUSIVE.SEMEN » za jun 09, 2012 23:18

BEN HET MET WYBEN EENS STIEREN DIE ER ZO UITZIEN ZIE JE ZELDEN MEER. WAT EEN BALANS. KOM JE TOCH WEER DE INVLOED VAN BILL WEEKS TEGEN (aAa). VADER VAN BOOTMAKER IS SKYWAY VALLA VISTA DOUBLE GEFOKT DOOR BILL WEEKS. TROUWENS MOET ZEGGEN DE MOEDER VAN BOOTMAKER WAS OOK NIET MISSELIJK (SNOWBOOTS WIS MILKYWAY EX 97).WAS VANDAAG NOG BIJ EEN BOER DIE NOG 2 AMPULLEN BOOTMAKER IN HET VAT HAD ZITTEN, HELAAS WAREN ZE NIET TE KOOP. BIJ DEZELFDE BOER LIEP OOK NOG EEN PACLAMAR ASTRONAUT. HEBBEN WE HET WEL OVER STIEREN UIT HET BEGIN VAN DE JAREN ZESTIG. HEB OOK NOG 1 AMPUL OPGEHAALD VAN EEN STIER DIE WANNEER HIJ NOG GELEEFT HAD NU 50 ZOU ZIJN GEWEEST. MAAR IK VIND HET MOOI DAT ER NOG ECHTE LIEFHEBBERS ZIJN. ZO ZIE JE MAAR KWALITEIT KENT GEEN TIJD.
EXCLUSIVE.SEMEN

Berichtdoor hannibal » za jun 09, 2012 23:29

EXCLUSIVE.SEMEN schreef:BEN HET MET WYBEN EENS STIEREN DIE ER ZO UITZIEN ZIE JE ZELDEN MEER. WAT EEN BALANS. KOM JE TOCH WEER DE INVLOED VAN BILL WEEKS TEGEN (aAa). VADER VAN BOOTMAKER IS SKYWAY VALLA VISTA DOUBLE GEFOKT DOOR BILL WEEKS. TROUWENS MOET ZEGGEN DE MOEDER VAN BOOTMAKER WAS OOK NIET MISSELIJK (SNOWBOOTS WIS MILKYWAY EX 97).WAS VANDAAG NOG BIJ EEN BOER DIE NOG 2 AMPULLEN BOOTMAKER IN HET VAT HAD ZITTEN, HELAAS WAREN ZE NIET TE KOOP. BIJ DEZELFDE BOER LIEP OOK NOG EEN PACLAMAR ASTRONAUT. HEBBEN WE HET WEL OVER STIEREN UIT HET BEGIN VAN DE JAREN ZESTIG. HEB OOK NOG 1 AMPUL OPGEHAALD VAN EEN STIER DIE WANNEER HIJ NOG GELEEFT HAD NU 50 ZOU ZIJN GEWEEST. MAAR IK VIND HET MOOI DAT ER NOG ECHTE LIEFHEBBERS ZIJN. ZO ZIE JE MAAR KWALITEIT KENT GEEN TIJD.

Links op je toetsenbord, 4e knopje van boven => genaamd CAPS LOCK, druk die ff in, dan wordt je betoog in 1 keer, een stuk beter leesbaar..... alvast bedankt!!!
A ship is safe in the harbor, but that's not what it's build for.
hannibal

Beroep: financier van nutteloze instellingen en compressor expert
Interesses: koeien,mechanisatie, melkrobots.

Berichtdoor wyben » zo jun 10, 2012 10:39

EXCLUSIVE.SEMEN schreef:WAS VANDAAG NOG BIJ EEN BOER DIE NOG 2 AMPULLEN BOOTMAKER IN HET VAT HAD ZITTEN, HELAAS WAREN ZE NIET TE KOOP. BIJ DEZELFDE BOER LIEP OOK NOG EEN PACLAMAR ASTRONAUT.

Jeroen van Maanen?? (y) :lol:
wyben

Interesses: Fokkerij

Berichtdoor EXCLUSIVE.SEMEN » zo jun 10, 2012 12:06

NEE, HET WAS JEROEN NIET MAAR HIJ ZOU HET WEL GEWEEST KUNNEN ZIJN.
EXCLUSIVE.SEMEN

Berichtdoor jorrit » zo jun 10, 2012 12:19

EXCLUSIVE.SEMEN schreef:NEE, HET WAS JEROEN NIET MAAR HIJ ZOU HET WEL GEWEEST KUNNEN ZIJN.

:roll: nog niet het caps lock toetsje gevonden :?: :oops:
jorrit

Beroep: weekend boer
Interesses: fokkerij,torensilo's en mechanisatie

Berichtdoor sivert » zo jun 10, 2012 17:07

Ik vraag me af of de nakomelingen van Caudumer Macho wel zo lang blijven lopen, de eerste 3 zijn al bezig met hun 3e lijst terwijl van de eerste 150 tot nu toe nog maar ruim 100 aan de 2e lijst zijn begonnen.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Robert » zo jun 10, 2012 18:06

Nou exclusive, ik wil je wel uit een droom helpen. Die oude bulletjes zijn lang niet zo goed als jij doet geloven.
Ze voegen bijna niets meer toe. Balans is leuk maar eiwit ook :P
Lees je het dikke boek over BW dan lees je ook dat eerst goede stieren moet uitzoeken in productie en afstamming. Daarna pas de code erbij.
Bootmaker dochters gaan echt niet langer mee dan goede stieren van tegenwoordig.
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor ArnoH » vr jun 15, 2012 00:08

sivert schreef:Ik vraag me af of de nakomelingen van Caudumer Macho wel zo lang blijven lopen, de eerste 3 zijn al bezig met hun 3e lijst terwijl van de eerste 150 tot nu toe nog maar ruim 100 aan de 2e lijst zijn begonnen.

Volgens mij klopt dat niet wat je uit de fokwaarden concludeert,
Navarro: (net als Macho ook uit 2006): https://www.cr-delta.nl/modules/stierzo ... 0465477157
Zou dus betekenen van de 149 eerste kalfs er maar 87 tweede kalf worden.
Proefstier dochters zitten dus in stadium tweede/derde kalfs. Een vroege was afgekalfd voor de derde maal, terwijl wat/veel anderen droog stonden als vaars op moment van verzamelen van de fokwaarden.
ArnoH

Berichtdoor sivert » vr jun 15, 2012 23:28

ArnoH schreef:
sivert schreef:Ik vraag me af of de nakomelingen van Caudumer Macho wel zo lang blijven lopen, de eerste 3 zijn al bezig met hun 3e lijst terwijl van de eerste 150 tot nu toe nog maar ruim 100 aan de 2e lijst zijn begonnen.

Volgens mij klopt dat niet wat je uit de fokwaarden concludeert,
Navarro: (net als Macho ook uit 2006): https://www.cr-delta.nl/modules/stierzo ... 0465477157
Zou dus betekenen van de 149 eerste kalfs er maar 87 tweede kalf worden.
Proefstier dochters zitten dus in stadium tweede/derde kalfs. Een vroege was afgekalfd voor de derde maal, terwijl wat/veel anderen droog stonden als vaars op moment van verzamelen van de fokwaarden.

Navarro heeft nog geen 3e kalfs, alleen vaarzen en 2e kalfs, van de vaarzen zal nog een groot aantal 2e kalfs worden. Van Macho zijn er van de 152 vaarzen nu 108 2e kalfs en 3 3e kalfs. Bijna 30% heeft nog geen 2e keer gekalfd terwijl ze eigenlijk al een eindje in de 2e lijst hadden kunnen zijn. Dit zal voor een deel kunnen worden verklaard door slechte vruchtbaarheid (93), (als de jongste Machos 4 maanden na de eerste zijn geboren lopen ze dus in 1 lijst al een achterstand op van 8 maanden of meer) maar ze zullen toch ook wel meer uitval kennen.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Matt » za jun 16, 2012 01:39

100% van die 152 moet nog kalven om 2e kalfs te worden..
Matt

Berichtdoor teuntje93 » za jun 16, 2012 09:23

sivert schreef:van de vaarzen zal nog een groot aantal 2e kalfs worden. Van Macho zijn er van de 152 vaarzen nu 108 2e kalfs en 3 3e kalfs. Bijna 30% heeft nog geen 2e keer gekalfd terwijl ze eigenlijk al een eindje in de 2e lijst hadden kunnen zijn.

Er zullen er ook nog wel zijn die later geboren zijn en daarom nu droogstaan of andere reden.
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor Sander » do nov 07, 2013 14:10

weet niet of het hier onder moet, maar crv introduceert in dec weer 2 nieuwe kenmerken. wie de bomen door het bos nog ziet mag het zeggen.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Marcel V » do nov 07, 2013 17:47

Sander schreef:weet niet of het hier onder moet, maar crv introduceert in dec weer 2 nieuwe kenmerken. wie de bomen door het bos nog ziet mag het zeggen.

Ik had het ook al ergens gepost (kweet nie meer waar :oops: ) tis een berekend getal op basis van andere indexen maw betrouwbaarheid laag :arrow: waarde nul :?
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Beroep: Melkveehouder

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij