Productie eisen voor NRM

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Geen DPS grens voor dochter groupen!!

>
DPS grens moet er uit.
28
76%
>
DPS grens moet blijven
9
24%

Totaal aantal stemmen : 37

Berichtdoor john verhaar » ma mei 01, 2006 00:30

Robert nog 3uurtjes er bij rijden en je bent bij ons PS neem Corjan ook even mee :idea: :lol:
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Gerrit » ma mei 01, 2006 04:57

Ja, en 18 uurtjes ten zuidwesten van John zit ik :lol: PS neem John, Corjan en Teun ook mee :roll:
Maar 't laatste weekend van mei zit in NY
Gerrit

Berichtdoor BST » ma mei 01, 2006 13:56

Rij met z'n allen nog even een paar uurtjes verder naar het westen, kunnen jullie hier ook even bakkie doen. 8)
BST

Beroep: Herdsman
Interesses: Koeien, heel veel koeien

Berichtdoor Karla » ma mei 01, 2006 15:49

hanskoeienliefhebber schreef:Productie-eisen voor de individuele keuring op de NRM is niks nieuws, die is er al een aantal jaren. En als koeien al niet aan die eisen kunnen voldoen, dan durf ik ze amper melkkoeien te noemen. Over de dochtergroepen ben ik het er helemaal mee eens dat iedereen een dochtergroep mag inzenden, ongeacht vererving.

Sorry, dat ik door de anderen hun reisafspraken heen wals. 8)
Maar ik ben het bovenstaande eens. Als je een keuring van melkkoeien houdt, moet je ook met melkkoeien voor de dag komen. Anders kun je net zo goed met je goudvis heen als die ook mooi is. :lol: :lol:
In Frankrijk hebben ze ook produktie eisen voor de keuringen. En zo streng zijn die ook weer niet. Zelfs wij hebben koe die een uitnodiging heeft gehad voor de SIMA in febr jl. :P
Karla
Moderator

Beroep: Agricultrice

Berichtdoor elevator » ma mei 01, 2006 18:20

Kreeg een paar weken geleden het jaarraport van de melkcontrole binnen. Bij de top geen Hollandse genen, wel dochters uit R.Prins zijn opsommingen met producties tussen de 18000 en 22000 KG in 305 dagen :!: Allemaal lage indexen natuurlijk. Op de Royal Winter Fair ook al geen Hollandse genen gezien :cry: Wat is er eigenlijk terecht gekomen van de in verhouding kleine aantal rietjes die naar NL zijn gevlogen :?: Zijn daar keurings successen uit ontstaan :?: :lol: :lol: Alleen maar op melk,melk en nog eens melk fokken geeft volgens mij iets te scherpe dieren, voor mij is dat geen probleem want ik krijg een windsensor op mijn curtain :idea: En Canadese koeien niet groot genoeg :?: De laatste 3 vaarsjes die ik niet drachtig kon krijgen en verkocht heb, wogen 735 kg, jammer dat ik geen BST mag spuiten anders hadden ze nog ff lekker door kunnen groeien.[/quote]

Dan geven jou koeien dubbel zoveel als de gemiddelde nederlandse koe en wegen ze dubbel zo zwaar.
Ik word een beetje kriegel als mensen gaan generaliseren en zeggen dat nederlandse stieren allemaal te melktypisch zijn of dat alle canadese stieren te weinig melk vererven.
CR-Delta gebruikt ook Goldwyn en Lheros bijvoorbeeld in hun fokprogramma ,voor somige koeien is dat de beste partner. :idea:
elevator

Berichtdoor Corjan » ma mei 01, 2006 19:10

elevator schreef:Kreeg een paar weken geleden het jaarraport van de melkcontrole binnen. Bij de top geen Hollandse genen, wel dochters uit R.Prins zijn opsommingen met producties tussen de 18000 en 22000 KG in 305 dagen :!: Allemaal lage indexen natuurlijk. Op de Royal Winter Fair ook al geen Hollandse genen gezien :cry: Wat is er eigenlijk terecht gekomen van de in verhouding kleine aantal rietjes die naar NL zijn gevlogen :?: Zijn daar keurings successen uit ontstaan :?: :lol: :lol: Alleen maar op melk,melk en nog eens melk fokken geeft volgens mij iets te scherpe dieren, voor mij is dat geen probleem want ik krijg een windsensor op mijn curtain :idea: En Canadese koeien niet groot genoeg :?: De laatste 3 vaarsjes die ik niet drachtig kon krijgen en verkocht heb, wogen 735 kg, jammer dat ik geen BST mag spuiten anders hadden ze nog ff lekker door kunnen groeien.

Dan geven jou koeien dubbel zoveel als de gemiddelde nederlandse koe en wegen ze dubbel zo zwaar.
Ik word een beetje kriegel als mensen gaan generaliseren en zeggen dat nederlandse stieren allemaal te melktypisch zijn of dat alle canadese stieren te weinig melk vererven.
CR-Delta gebruikt ook Goldwyn en Lheros bijvoorbeeld in hun fokprogramma ,voor somige koeien is dat de beste partner. :idea:[/quote]

Sorry ik schreef het mischien een beetje onduidelijk, maar het zijn de hoogste koeien van Ontario. En 735 kg is levend gewicht, omdat ik het geslacht gewicht niet weet, en deze waren goed op conditie, maar zeker niet vet.
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Corjan » ma mei 01, 2006 19:18

Pas op met Goldwyn, en vooral Lheros die geven zware kalveren. Waarom hoor ik niemand over FBI :?: :?:
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Henk » ma mei 01, 2006 21:41

Corjan schreef: Waarom hoor ik niemand over FBI :?: :?:

Wie? De wouten?? :shock:
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Bram » ma mei 01, 2006 22:52

Ik vindt alleen de bovenste 4 stieren van het lijstje wel interessant. Maar Goldwyn is veel te duur en Allen en Fortune zijn (niet meer ) beschikbaar. Blijft Boss Iron over, ik ben er nog niet over uit of we nog wat in het vat moeten laten zetten, hebben jullie ervaring met Boss Iron? Ik heb tot nu toe alleen nog maar positieve verhalen gehoord. Als ik nog wat wil hebben moet ik niet te lang wachten want de voorraad is bijna op, aldus een advertentie in MM. :cry:
Bram

Beroep: Dierenarts
Interesses: Fokkerij, diergezondheid

Berichtdoor aj-prins » di mei 02, 2006 09:14

Henk schreef:
Corjan schreef: Waarom hoor ik niemand over FBI :?: :?:

Wie? De wouten?? :shock:

zit daar niet bellwood voor?
zo ja....brrrrrrrrrrrrrrr bellwood :twisted:
aj-prins

Beroep: veehouder
Interesses: koei

Berichtdoor elevator » di mei 02, 2006 18:29

Die FBI heeft wel een DU van 107 met voldoende melk en die Bellwood is de moedersvader van FBI ,zit dus ver genoeg weg.

Daarbij een Mtoto zoon is ook eens wat anders .

Een italiaanse vader en een canadese moeder met een USA vader ,wat is de wereld toch klein.
elevator

Berichtdoor aj-prins » di mei 02, 2006 20:25

elevator schreef:Die FBI heeft wel een DU van 107 met voldoende melk en die Bellwood is de moedersvader van FBI ,zit dus ver genoeg weg.

Een italiaanse vader en een canadese moeder met een USA vader ,wat is de wereld toch klein.

ken de wereld aan mtoto zonen waar geen bellwood voor zit en dus gebruik ik die veel liever :wink:
kijk maar in duitsland en italie
aj-prins

Berichtdoor Sander » di mei 02, 2006 20:40

aj-prins schreef:
elevator schreef:Die FBI heeft wel een DU van 107 met voldoende melk en die Bellwood is de moedersvader van FBI ,zit dus ver genoeg weg.

ken de wereld aan mtoto zonen waar geen bellwood voor zit en dus gebruik ik die veel liever :wink:

Jij gaat zeker voor Jazzman, lekker CVM voor die Lord van je :wink:
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor harm » di mei 02, 2006 22:28

aj-prins schreef:
harm schreef:De productie eisen waren er bij de vorige nrm ook al.

ja maar voor de individueele koe ook al?

Zeer zeker
harm

Beroep: zzp'r

Berichtdoor aj-prins » wo mei 03, 2006 20:40

Sander schreef:
aj-prins schreef:

Jij gaat zeker voor Jazzman, lekker CVM voor die Lord van je :wink:

denk het nog wel ja maar anders heb je in duitsland nog manager,minister ,ottokarall,mascol.zijn nog een stuk goedkoper ook dan die federale stier
aj-prins

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij