hoornloosheid - polled dairy cows

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Berichtdoor MelkboerLuc » do jun 07, 2007 13:04

Vertel het eens Christof, wat is eigenlijk de boodschap?

Of is dit als reclame bedoeld?
Freedom of speech: je hebt het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk altijd al gelijk had
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor Baldus » do jun 07, 2007 14:42

Hi,

it has to be seen as an addition to the theme "hoornloosheid" that has already been on the forum. I wanted to answer on that but it was not possible because the theme was closed.

Regards,
Christof
Baldus

Interesses: Polled Breeding, Red Holsteins

Berichtdoor Koets » do jun 07, 2007 14:48

hello mister Baldus,

so; you can read dutch; but you can only write english? :roll:
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Berichtdoor Baldus » do jun 07, 2007 14:55

Hello,

reading is no problem, but writing would be a little difficult for me. Is that a problem?

Regards,
Christof
Baldus

Berichtdoor Koets » do jun 07, 2007 14:56

no problem 8) Keep on writing! :D :!:
Koets

Berichtdoor MelkboerLuc » do jun 07, 2007 16:53

Beetje vreemde situatie, wij schrijven in nederlands en christof antwoord in Engels :?: :roll: :?: :roll:
Elkeen is vrij van reactie geven en de situatie te beoordelen.

Voor jullie antwoorden, lees het topic nog even over hoornloosheid
Freedom of speech: je hebt het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk altijd al gelijk had
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor Robert » do jun 07, 2007 17:56

Beste Christof,

Als jij nou KI waardige stieren fokt dan kunnen wij daar gebruik van maken. De hoornloosheid zal een extra verkoop argument voor jou zijn, dus jij kunt wat meer geld vragen bij de KI vereniging. (of een goede nabetaling)
Alleen hoornloosheid is te weinig aantrekkelijk. Een redelijke productie en goed exterieur is belangrijker. Het onthoornen is een minder leuke ingreep maar voor boer en kalf niet echt een probleem.

Veel succes
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Baldus » vr jun 08, 2007 11:55

...
Baldus

Berichtdoor Koets » vr jun 08, 2007 12:51

Baldus schreef:Robert P, your name would be good for a polled bull, with the "P" after it for polled. :wink:

:lol: :lol: baldus heeft wel humor! Hoornloze Robert :lol: :lol:
Koets

Berichtdoor Henk » vr jun 08, 2007 17:43

:lol: :lol: :lol: ... maar de rest snap ik ginne hol van... :(
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Corjan » vr jun 08, 2007 19:28

Baldus schreef:Hello,

reading is no problem, but writing would be a little difficult for me. Is that a problem?

Regards,
Christof

Schrijf maar gewoon in het engels :idea:

Hier heb ik ook nog wel eens een goed gesprek in het hollands, (van mijn kant) omdat ik mij daar simpel weg beter in kan uitdrukken :oops: terwijl de andere engels lult omdat die dat weer makkelijker vindt. Heel raar mischien maar je begrijpt elkaar wel het beste. :idea:.............Of wat ook gebeurt dan wordt het een beetje Dungels (Dutch Engels) :oops: :oops:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Robert » vr jun 08, 2007 20:26

De P is van Praatjesmaker :P (talking head)

De Polled (hoornloze) stieren moeten eerst een goed productie en exterieur fokwaarde hebben. Jonge stieren of matige verervers zijn volgens mijn niet interessant. Ik ben tot nu toe nog geen hoornloze dieren in Nederland tegen gekomen. Ik zal eens vragen of anderen ze hebben gezien. Volgens mij heeft de coop ook enkele stieren getest met dit hoornloos gen.
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor auke » vr jun 08, 2007 21:08

Corjan schreef:Of wat ook gebeurt dan wordt het een beetje Dungels (Dutch Engels) :oops: :oops:

zoals dit?
Maai, maai, we ken toch 'n heb latse fon wit 'n nais bonze piepel. Onze sjurts es givin a Sonnieschoel Pikkenik, an we ken toch about how sleck de peent bisnis is, zeg ik toe mijn wijf: "Nou ma, wij gaan todee to de Fifevven woeds to see what de goin' aan is." Welk, mijn wijf is alletaim reddie voor 'n goed taim en zoo sji pekted wij'n besket met senwisjes en bons met hem en sjies en benennes en piekels en zoo, en koffie in 'n froetken en den we rait ons de delivver trukje.

Wij kinda 't iezie volkin, joeno, becuss mijn wijf is poedie fet en aan top of dat, weei evverboddie raid noudees in 'n kar, als diesent piepel, also ve niet zoo poer ekten. Wel, ve ver dere poedie kwiek en der zaten latse ander piepel, Bik Nik, de boetser, en Sikke Pit, de teeler, met ik raidewee. Nou, dat was al 'n nais bons, voor mijn wijf ook, dey is nais kompenie. En zij liikt die woemens toch peodiegoed, bout Nik en Sikke hebben it goed in dis kontrie, joeno, zijn latse monnie wurt. En aan top of dat Sikke is en eller en Nik vus 'n koppel taims gerund voor dieken. Respekvol piepel, joeno.

Wel, efter 'n luddel wail staarte de bisnis. Dominee preede en gaf 'n nais spiets. 'T was 'n tekst meebie from de psalms. Somting laik dat. Maar 't was nais, dat's rielie troe. Some piepel don't looven sieries spietsen at benkwets 'n pikkeniks , maar ik zeg 't is arraid. Ve voelt dat later on de fon te maken. Besais, de dominie vus niet ekspekten die kreezie ekten. No, ik zeg, ook dat en 'n taim to leffen en 'n taim om to kraaien.

Ja, ik zeg dat it vus kreezie ekten , maar, of kos, ve didn't rais rofhous. O, no, 'twas allemal diesent fon. De kids wat bal gepleed, en wij groonop piepel vus sitten op de bensjes laffin om de kids in de toeleeked rees, en wat toked over bisnis en zoo, en Nik verteld van de bik faier in de Waiming Park. Zoodat noboddie behained onze bek zeggen. Vehad diesent fon.

En den it vus lonstaim. Wij zaten met dominie en jiffrouw aan de seem teebel. Zoo'n lang wan, joeno. Ik zat neks toe dominees Freddie. 'N nais booike en 'n joker dat hij is. Hij dropte kwiek som hem 'n piese piekel in mijn koffie. Evertaim hij luk at mij hij smailed like notting wrong. En den keek zijn sister and de ander saai van hem. Sikke Pit vus hebben a nais tok juust kietiekonned from mij and dey. But of course Sikke is ook eller en hij hef latse moor monnie als ik.

Wel, efter de lons, al de groonop piepel weer op de bensjes zitten, 'n koppel Sonnieschoel tietsers vus a luddel spietsje geven. But ik felt lijk op de kouts to ligger efter ieten. Ik zeg to Bik Nik, "Vie don't ve go and zitten in de sjeed op 't gras 'n liddel wail?" Zoo, wij en de woemens vent onder de tries zitten. nou, meebie is het niet zoo polait to de spiekers not to luisen, but ve had en bik lons and besaais, it vus only Jeek Looman uit de hardweer stoor en Rustie Jager, de draaigoeds man, dat given de spietsje. Kommen piepel laik wij al, joeno. En de niet half zoo muts monnie als Nik en Sikke.

Nou, zat sjoer vus nais in de sjeed en poedisoen it vus juust liijk hoom. Ik stretste mij lag uit in 't gras en mebbie had 'n luddel napke. Suddenliek ik jompte verscheerd. Ik hallerde: "O, ik heb 'n Bok in 't oor!" Zoo luid dat Rustie Jager even de spiets stoppen, and de piepel onze bensjes all staarten to laffen. Wel, mijn wijf geppokt me 'n stikje en fainelie de bik labster of a bok iut, poediner de saais of 'n piese robber 'n pensel.

Wel, de getiekel over was and ik voelde a luddel foelies bekos de piepel bij de platvorm vus leften. En dominie had a look arond en hij vus med, aigis. Zoo, ik zeg to Nik en Sikke, "Ve beter luisten to de spietje." Wel, we did dat and lested niet so lang. Rustie Jager was poediesoen reddie to staarten de reezen . En dit taim was het ook voor groonop piepel.Vel, ik ben niet zoo kreezie over reezen met de leeks in 'n zaik en hard runnen. Dat's en poedie hard jaap. But ze hadden ook een smoor rees. Evverboddie dat vus villing moest lain op: wan, toe, trie. Wel, ik dacht, ik beter yoin de fon. En aan top of dat de prais vas 'n baks sigaars. Nou, dat was iezie cuz ik lijk wel te smoken. Bik Nik was ook in de rees, but Sikke peolde bek, omdat hij zei dat hij niet best strong sigaar smoken, but hij was freed dat hij look foelies mit jaap as eller, aigis.

Wel, meebie 'n duzzen men standin in de roo en Sjordie Vos, he vus on de kemittie, peste de sigaars. Nou, ik zag raidewee dat he iss a tjiep scheeten aan de kemittie, dat did de sigaar baaien. 'T waren lijk a piese of roops aan sjoer niet kost 'n nikkel. Nou, we hadden all 'n stoogie in de hed en 'n metsje in de hand reddie om aan de pents to strijken and Sjordie zeg: "Reddie, wan, toe, trie, go" en, woeps, al leekgs op in de eer en 't metsje aan de sigaar en 'twas one gepuf en gesmook.

Nou, ik deed mijn best, aiteljoe, ik vould lijk winnen dat baks sigaars, 't was all passebel. Ik smookted en pufte en peolde lijka mirakel. De smook vus in de noes kommen aan in de troot aan ik vould lijk to spitten, but je was niet alloud de sigaar met de handen te tutsen, zoo ik spitte saaiwees iut de konner of mijn mout. En dan kept puffen en poelen. Ik notisde poedisoen dat ik de beste smoker was bekos dey vasn't joezen de sigaar dat de mannen vas used to smoken moest.

Bik Nik was mijn tufste kompetieter. Hij was poedie kloos bij mij, but his sigaar vus burning crooeked, zoo dat was no wunner. Wel, fainelie wij was oonlie koppel reesen aan ki was afreed dat Nik de winner was ven hij got 'an fonnie to voelen in de stommerik. Den suddenliek begon Nik to koffen en de sigaar flapte uit zijn mout, en hij pjoekte al over, zoodat ik genoud werd de winner. Dat was wel toebed, but ik dacht: "Nimmer maind, ik heb de baks of sigaars hoor." Zoo dat was nais.

En mijn wijf had ook poediegoed luk. Sij von feurste prais in de fet woemens rees. Meebie had ze niet zoo 'n goed sjens as Mrs. Malefyt kos sij lat fester als mijn wijf. But Mrs. Malefyt is wat behaind taim, joeno, en weerd offel lang skurts. Wel, ze was qwiete 'n wees in front uf mijn wijf, wen suddenliek sij opgetengeld in haar skurts en over de kop tummelde. Nou, aiteljoe, dat was 'n gelef, kos de hool pubbelk know why she lang skurts weerde. Sij is bow-legged. Zij hobbelde rite street troe en bevoor Mizzes Malefyt weer rait saai op gezetten mijn wijf had de prais. Nais bik sommersosjes. Wel, ve hed 'n luddel lemmeneedik gedronken dat de sonnieschoel gaf frie voor notting. Ve ver vel seddelsfait, aan hoom ons de trukje gereden.
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Hans van Bergen » vr jun 08, 2007 21:45

Bij samen hebben ze natuurlijk Polled plus. Een Deister uit Nathalie. De duitse brussel kampioen koe van een paar jaar terug met dat super uier. Stier heeft al cijfers niet slecht maar nix bijzonders.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Volgende

Keer terug naar Koe en fokkerij