gemanipuleerde foto´s

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

gemanipuleerde foto´s

Berichtdoor lot » zo jun 10, 2007 19:25

Ik pik het niet dat we stieren aangeboden krijgen die we niet mogen gaan bekijken maar die ze proberen te verkopen met gemanipuleerde foto´s.
En het zet alsmaar verder door.
Zelfs de meest betrouwbare ki-organisaties doen eraan mee. Uhm.. nu ik dat zeg.. nee.. laat maar.

Ik zou heel graag willen dat we de stieren van
VOOR ACHTER en ZIJKANT moeten kunnen beoordelen op ongemanipuleerde foto´s. Standaard houdingen. En niet .. al grazende schuin van voren als het kruis niet deugt bijvoorbeeld. Jullie weten vast wel wat ik bedoel!

Iedereen schijnt het maar te slikken maar het is echt zo bedriegelijk. Je ziet het soms ook niet dat fotos bewerkt zijn Alleen die te rechte rug verraadt het. Maar ook de halslijn en de uier en wie weet wat al niet meer, wordt je anders getoond dan de werkelijkheid. Zo kun je toch geen stier meer kiezen!!! Het gaat hierbij wel over de toekomstige .. zoveel.. generaties die invloeden meekrijgen van de stier die je vandaag de dag kiest voor je koeien. [b]Kunnen we geen aktie ondernemen door bijvoorbeeld allemaal de folders van de ki-organisatie terug te sturen.. waar gemanipuleerde fotos op of in staan ??!![/b]
Ben ik nou de enige die zich hier druk over maakt?
Ik werd al link toen ik tien jaar geleden voor het eerst zag dat de koeien met de voorvoeten op een bergje werden gefotografeerd maar dat was al zo normaal voor iedereen. Dat is toch ook vreemd. Niemand heeft toch thuis zulke koeien met de schoft 20 cm. hoger dan het kruis ?
Jullie gaan me toch niet vertellen dat ook deze gemanipuleerde fotos geaccepteerd gaan worden !

Ik pleit voor fotos van levensechte koeien, ja ook VAN dat BERGJE af !
Waarvan ik de klauwen kan zien (op harde ondergrond dus) en de voorhandbreedte en de ligging van de draaier.
Als je niet aan aAa meedoet kom je er bijvoorbeeld nooit achter of de draaier van stieren wel correct gesitueerd zijn in de heup. Maar wel heel belangrijk als je wilt dat je koeien langer meegaan.
lot

Beroep: boerin

Berichtdoor lot » zo jun 10, 2007 19:28

Oh ja... :evil:
lot

Berichtdoor Robert » zo jun 10, 2007 19:33

Niet kwaad worden Lot. :wink:
Dit hijkele punt is al eerder besproken op Forum

http://www.veeteeltforum.nl/viewtopic.p ... sc&start=0

of

http://www.veeteeltforum.nl/viewtopic.p ... deal#11687. Helaas is de onderste foto niet meer beschikbaar.

Daarbij hebben er in Veeteelt en Holstein International al goede artikelen gestaan over dit onderwerp.
De 'handel' blijkt een beperkte kunstmatige verfraaiing niet erg te vinden. Ik weet dat er soms maanden ijszakken op de rug van het dier worden gelegt. Hierdoor krijg je een zware haar groei. Dit haar kan dan bewerkt worden. Zo zijn er geen computer aanpassingen nodig. :oops: maar of dit een reeel beeld geeft :oops: :oops: :roll:

De boeren mopperen een keer en halen hun schouders er over op. (n)
Als je alle ingrepen weg haalt dan schrikken de veehouders ernstig. :roll:
Er worden dan weinig rieten meer verkocht :P

Daarbij vind ik de aankoop op basis van een of enkele foto's nogal naief :oops:
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Hans van Bergen » zo jun 10, 2007 21:31

He Lot wat sta je je op te winden. Kijk tis simpel. ga altijd uit vant negatieve, dan kant altijd meevallen in deze. Ik gebruik bijna alleen proefstieren dus ben ik ook afhankelijk van foto's e.d.. Alees wat vedoezeld wordt deugt niet :!: Staat een koe in lang gras :arrow: platte klauwen :arrow: nix mee doen. Ook de van schuinonder shots zijn alleen maar om te verdoezelen.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Sander » zo jun 10, 2007 22:14

in de bovenste link van robert is mijn mening wel te lezen. Sta der overigens nog achter. Je wordt gewoon verneukt. Van Gjalt eerlijke foto's Robert!
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Erik » ma jun 11, 2007 06:22

Ik vindt het ook mooi als mijn vrouw een beetje make up gebruikt, haar even goed uitkamt, tanden poetst. Lijkt mij vrij gewoon. De foto's kunnen veel maar als je kritisch kijkt zijn slechte koeien nog steeds slecht.
Erik

Beroep: Veehouder
Interesses: Fokkerij

Berichtdoor Eddy » ma jun 11, 2007 10:19

Ik heb geen moeite met een goede cowfitter die de stieren/koeien mooi op het plaatje zet. Ik heb wel moeite met het digitaal bewerken van een foto.
Eddy

Interesses: http://www.facebook.com/pages/Melkveebedrijf-Lindeshoeve/319560278201863?ref=hl

Berichtdoor lot » ma jun 11, 2007 11:05

Het werk van een goede cowfitter kan ik wel waarderen voor de foto of voor de keuring maar fotos manipuleren vind ik een ander verhaal.
Meestal ga ik pas op zoek naar de foto als ik goede cijfers van een stier heb gezien. De foto kan best doorslaggevend zijn dan.. Maar dan zit ik niet op dit soort fotos te wachten. Ik denk dat ik dit soort folders maar eens terug ga sturen naar de ki´s met een opmerking erover. Maar ja, wie ben ik in mijn eentje. Gel

De meeste boeren zijn wel erg gedwee hoor!
Dit is nou echt weer zo´n voorbeeld daarvan.
Ik snap dat niet goed.
Jullie mogen heus weleens wat meer van je laten horen t.o.v. al die brutale en misleidende handel om je heen.

Er is maar één directe oplossing, toch weer meer op pad om te gaan kijken naar dochtergroepen ??
lot

Berichtdoor Wapse » ma jun 11, 2007 11:10

Een andere oplossing is om stieren te beoordelen op basis van cijfers en de foto's links te laten liggen.
Wapse

Berichtdoor Mr. Cloggy » ma jun 11, 2007 11:57

Eddy schreef:Ik heb geen moeite met een goede cowfitter die de stieren/koeien mooi op het plaatje zet. Ik heb wel moeite met het digitaal bewerken van een foto.

Wat is dan het verschil tussen het rechter maken van een rug door er haar op te plakken en het digitaal rechter maken van een rug? Het laatste is alleen wat makkelijker.
Someone said that rock 'n roll is 50% art and 50% sport.

I say pass the underarm deodorant.
Mr. Cloggy

Beroep: Student
Interesses: Melkveehouderij. Hobbies zijn drummen en lezen.

Berichtdoor Bram » ma jun 11, 2007 12:15

@Wapse: hier ben ik het niet mee eens; je moet verder kijken dan alleen cijfers. Voordat hier een stier wordt ingezet wordt de stamboom behoorlijk uitgeplozen en ook graag foto van de stier gezien. :idea:
Bram

Beroep: Dierenarts
Interesses: Fokkerij, diergezondheid

Berichtdoor Wapse » ma jun 11, 2007 13:50

waarom moet ik verder kijken dan cijfers? En wat voegen foto's toe? Ik heb zelf het liefst zoveel mogelijk harde betrouwbare cijfers en zo weinig mogelijk andere rompslomp als: promotiemateriaal, folders, foto's en andere zaken die me op emotionele basis kunnen/proberen te beinvloeden.
Wapse

Berichtdoor pieterv » ma jun 11, 2007 14:48

Kan het ook wel apprecieren dat ze de stieren wat mooi maken voor op de foto maar het manipuleren vin ik ook iets te ver gaan.

En wapse: het is echt wel goed om even naar de foto's te kijken! Met cijfers alleen kom je er niet en dat weet ik nu ondertussen maar al te goed. En de bloedlijnen uitpluizen is ook wel heel belangrijk!

De enige oplossing die ik ken is: Naar de stieren zelf gaan kijken!!!
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Beroep: veehouder
Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

Berichtdoor Fabian » ma jun 11, 2007 14:56

bloedlijnen okay, belangrijk,

Maar foto's totaal niet. De cijfers spreken voor de praktijk voor de stier van de dochters, dat wil je toch weten. Niet hoe de stier eruit ziet, dan weetje nog weinig over de dochters...
Ie bint voak fuuste bange!!!!
Fabian

Beroep: Loonwerker/student/activiteitenbegeleider
Interesses: Fokkerij, Geloof, werken

Berichtdoor Jacobsen » ma jun 11, 2007 17:41

lot schreef:Er is maar één directe oplossing, toch weer meer op pad om te gaan kijken naar dochtergroepen ??

Bedenk dan wel dat ze het beste van het beste laten zien :!: :roll:
Jacobsen

Beroep: Student
Interesses: ALLES ROND DE MELKVEEHOUDERIJ

Volgende

Keer terug naar Koe en fokkerij