gemanipuleerde foto´s

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Berichtdoor Gussy » di jun 12, 2007 07:08

Kijk voor de aardigheid even naar de bekende advertentiekoe van de califorische kruisingsproeven.
Die foto is gewoon met de computer bewerkt. Kijk eens waar de heupen zitten. Zouden ze dit niet hebben gedaan dan waren er nogal wat mensen geweest die zich eerst wel even achter de oren zouden krabben.

http://www.reproduccionanimal.com.mx/fo ... adas_2.htm
Gussy

Berichtdoor Henk » di jun 12, 2007 07:37

Ach, mijn mening in die algehele pimperij is iedereen allang duidelijk :wink:
Maar ik stoor me eigen dr niet meer aan :idea: Naar foto's van koeien op reclameblaadjes kijk ik toch maar amper; je wordt daar toch nxx wijzer van... :roll:
Van élke stier is een goede dochter te vinden en reken maar dat dit beessie in de foldertjes komp :yes:
Wel mag ik graag naar de foto's van bullen kijken en ondanks de pimperij zie ik als leek toch grote verschillen :!:
Wie herinnert zich niet die foto van Jorryn :?: In de advertenties op zo'n rare wijze op de foto gezet, dat je dr met terugwerkende kracht al iets achter zocht... :roll:
Of de foto van Stadel, een mega-lelijke stier (n)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » di jun 12, 2007 07:39

@ Gussy:

Op een enkele foto na vinnik ut allemaal maar glimmende scharminkels (n)
Op basis van zukke foto's zou ik nie gaan kruisen nee :no:

Henk

Berichtdoor Gussy » di jun 12, 2007 09:58

Ik doel op de Hoekstra # 4546 (die noemen ze The Queen met haar koninginnenpruik).

Stadel: buckeled forelegs oftewel kromme voorbenen, korte ribben, gewoon een gebrek aan Dairy/1.
Gussy

Berichtdoor lot » di jun 12, 2007 12:24

Gadsamme nogantoe en toch, ik zie het nu wel, maar ik zou er toch zo weer intrappen, die geintjes die ze uithalen op fotos. Ik vond de x
Zweeds Roodbont x Normandier x HF zo gek nog niet.
Wij hebben die kruising hier thuis ook besproken.
Oh nee, dat is voor een ander onderwerp. Ik ga daar zo ook maar eens op visite.

Maar kijk dan ook nog eens naar de opstapjes waar de koeien op staan.
Die zijn misschien wel 50 cm hoog !
Het feit dat dat al normaal werd gevonden indertijd maakt het natuurlijk ook al makkelijker om nu ook deze digitale kunsten uit te halen.
De helft ziet het misschien niet, de andere helft kan het niks schelen.
Waar eindigt dat?
lot

Beroep: boerin

Berichtdoor Koets » di jun 12, 2007 12:36

Lot; kijk eens in de reclame wereld; 5 minuten reclame op TV zegt toch genoeg?? je moet er door heen kijken. Ki-mannen zijn ook gewoon commerciele mensen die sperma verkopen, net zoals mobieltjes worden verkocht door mobielologen. Geef ze eens ongelijk....Productpresentatie is een belangrijk ding om verkoopcijfers te scoren. :idea: Daarom; kijk niet naar foto's; maar naar harde cijfers...in combunatie met eventuele dochtergroepen op keuringen...stambomen etc etc...tis maar net hoeveel hobby je er aan besteedt :wink:
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Berichtdoor germ » di jun 12, 2007 12:47

het is zooooo simpel. als boeren stieren met gemanipuleerde foto's links lieten liggen zou geen veeverbeteringsorganisatie het in de kop halen om truc-foto's te maken.
Maar de verkoopcijfers laten zie dat de omzet explosief stijgt als een dier mooi op foto staat.
Snelle conclusie: boeren wilen besodemieterd worden en veeverbeteringsorganisaties willen geld verdienen :roll:
het is moeilijk een koe drachtig te krijgen, maar zegt ze geen nee krijg je weer twee
germ

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Koets » di jun 12, 2007 13:21

germ schreef:Snelle conclusie: boeren wilen besodemieterd worden en veeverbeteringsorganisaties willen geld verdienen :roll:

Je bent toch zelf de man die beslissingen neemt om zaad te kopen?? Besodemieteren past daar denk ik niet in. tis gewoon reclame van de veeverbetering om idd geld te verdienen. Niks mis mee. Als je op basis van fotos sperma gaat kopen ben je ook mooi *** bezig natuurlijk.
En veeverbetering is ook gewoon een bedrijf. Als jouw melkfabriek geen lokkende reclames meer maakt kun jij ook gauw de tent op slot gooien.

Of ben je ook tegen reclame voor je eigen producten met een mooi spotje op een medium, uitgevoerd door je zuivelfabriek?? :roll:
Koets

Berichtdoor Hans van Bergen » di jun 12, 2007 14:17

Ligt toch iets anders Koets :!: Hier worden complete vooruiers vervangen en andere achteruiers opgeplakt. Je ziet het verschil drek als je een orginele foto en een gepimpte langs elkaar ziet. Btwag pas Dafne Dekkers op de buis. Kan eik ok nie mer :!: Beter achter schermen funktie. 8)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Henk » di jun 12, 2007 16:11

Hans van Bergen schreef: Btwag pas Dafne Dekkers op de buis. Kan eik ok nie mer :!: Beter achter schermen funktie. 8)

:lol: :lol: :lol: Kunde vort wel een aardig blik vol 'pimp' voor lostrekken :wink:
Ach, ik was toch al nooit zo jumpminded bij DD.... 8)

Henk

Berichtdoor germ » di jun 12, 2007 21:23

Je bent toch zelf de man die beslissingen neemt om zaad te kopen?? Besodemieteren past daar denk ik niet in. tis gewoon reclame van de veeverbetering om idd geld te verdienen. Niks mis mee. Als je op basis van fotos sperma gaat kopen ben je ook mooi *** bezig natuurlijk.
En veeverbetering is ook gewoon een bedrijf. Als jouw melkfabriek geen lokkende reclames meer maakt kun jij ook gauw de tent op slot gooien.

ligt toch ff iets anders.
reclame behoort positieve eigenschappen te benadrukken en negatieve te verzwijgen. maar nooit onjuiste informatie te verstrekken. dat werkt vroeg of laat tegen je.
germ

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Bram » wo jun 13, 2007 13:33

Jaap gefeliciteerd met je prijs :idea: (y) :cheers:
Bram

Beroep: Dierenarts
Interesses: Fokkerij, diergezondheid

Berichtdoor lot » vr jun 15, 2007 09:06

Ik vind "reclame" geen juiste beschrijving van deze misleiding.
Ki´s komen er mooi mee weg omdat de boeren ermee accoord gaan.
Dat laatste is nu precies wat ik niet snap.
Dát de boeren ermee accoord gaan! :?
De eerstvolgende keer dat er hier een verkoper met dit soort foto´s aan de deur staat, krijgt hij zijn folders terug.. met een mededeling voor zijn baas. Ik kan niet wachten tot er weer één langskomt.
:twisted:
lot

Beroep: boerin

Berichtdoor Koets » vr jun 15, 2007 09:46

lot schreef:De eerstvolgende keer dat er hier een verkoper met dit soort foto´s aan de deur staat, krijgt hij zijn folders terug.. met een mededeling voor zijn baas. Ik kan niet wachten tot er weer één langskomt.
:twisted:

Om nu ruzie te gaan maken om een fotootje :shock:
Je krijgt denk ik weinig stieren meer in 't vat; elke KI fotografeert een dochter op haar mooist :roll: Een foto is daarom per definitie nooit een geode afspiegeling van de werkelijkheid...

BTW; ben blij da'k geen zaadventer bij jullie ben :o :lol:
Koets

Berichtdoor Jacobsen » vr jun 15, 2007 12:12

Ikvind het nog het ergst dat onze geliefde coop Delta ook wel iets aan deze praktijken meedoet. Ik heb bdw nog nooit een foto van grand-prix gezien waar die als volwassen stier op staat. snap ook niet waarom ze die beesten van de zijkant fotograferen want dat zegt mij weinig, ik wil ook weten hoe het beest van voren en van achter eruit ziet :idea:
Jacobsen

Beroep: Student
Interesses: ALLES ROND DE MELKVEEHOUDERIJ

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij