opbrengst stierkalf voor de KI

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: opbrengst stierkalf voor de KI

Berichtdoor Harm59 » zo jan 22, 2012 15:29

boerenkoe schreef:
Sander schreef:dus je verkocht dus eigenlijk spul waar je niet achter staat. maar omdat het lekker betaald werd deed je gewoon mee aan die wereldwijde hf snelle generatieinterval waanzin

Helemaal mee eens, nee zeggen is soms best lekker. Vanavond kijken op nederland 2 om 21.20 uur, kun je zien hoe goed het gaat met de nederlandse fokkerij! Lang leve de genomics!

die genomics mogen eerst wel een hogere betrouwbaarheid hebben voordat echt iedereen genomic stieren gaat gebruiken,
en of de genomics lang zullen bestaan?
ik betwijfel het, ik denk dat ze binnen een paar jaar weer een nieuwe methode hebben die nog weer 'beter' :? is
Harm59

Beroep: zo veel mogelijk
Interesses: andere bedrijfssystemen

Berichtdoor Frans-Jan » zo jan 22, 2012 16:59

Sander schreef:dus je verkocht dus eigenlijk spul waar je niet achter staat. maar omdat het lekker betaald werd deed je gewoon mee aan die wereldwijde hf snelle generatieinterval waanzin

:yes: :yes: :yes: Als hier stelletje ki hotemetoten komen die denken dazze het beter weten dan mij wie ben ik dan om ze tegen te spreken :mrgreen: :mrgreen: Dan gaan ze toch gewoon naar een ander, ze gaan echt niet met een stier de dam af omdat ik zeg dattie beter is :no: :no:
Wie het gemak niet zoekt is lui.........
Frans-Jan

Beroep: Dierentuin medewerker
Interesses: veehouderij,fokkerij

Berichtdoor Wimk » zo jan 22, 2012 17:26

Frans-Jan schreef:

:yes: :yes: :yes: Als hier stelletje ki hotemetoten komen die denken dazze het beter weten dan mij wie ben ik dan om ze tegen te spreken :mrgreen: :mrgreen: Dan gaan ze toch gewoon naar een ander, ze gaan echt niet met een stier de dam af omdat ik zeg dattie beter is :no: :no:

Je hebt groot gelijk FJ, ze kunnen een stiertje kopen ze hoeven niet. :wink: En als ze die bij jou niet nemen dan wel 1tje op het volgende adres waar ze komen.
Langzamerhand de verhuiswagen bestellen. Vermoedelijk per 1 April, geen grapje.
Wimk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Rundvee en alles wat er bij hoort

Berichtdoor Robert » ma mei 22, 2017 09:46

Afbeelding

325.000 dollar is er betaald voor dit stierkalf van twee maanden.
Mooi doen, ST kan het betalen en de veehouders kunnen zelf beslissen of ze overgaan tot aankoop van wat zaad van dit kalf.

Ik zit even de afstamming door te kijken

moeder Yoder Momma = Mogul Yoder x SuperSire WOW x Man-O-Man Wisa x Goldwyn Wishful
vader Pety Modesty = Mogul Pety x Supersire Modesty x Bolton Money x Rolex Mummy
Mogul is een kleinzoon van Bolton

komt de 15% inteelt toch weer in zicht 8)
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor opelmanta » ma mei 22, 2017 10:14

Een beetje K&L style propaganda, mijnheer? De stier is qua afstamming gemakkelijker te gebruiken dan een Maik, Big Winner of een Atlantic.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor john jakobs » ma mei 22, 2017 10:28

ZOU ZEGGE NEEM NOG MAAR EEN MARGARITA https://www.google.nl/search?q=margarit ... a+cocktail
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Sander » di mei 23, 2017 08:45

echt kneusjes deze mensen die zulke fokkerij bezigen. hompels
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor ArnoH » di mei 23, 2017 11:12

Sander schreef:echt kneusjes deze mensen die zulke fokkerij bezigen. hompels

De kneusjes zijn de mensen die deze fokkerij mogelijk maken. Waarschijnlijk worden er paringen geadviseerd op dieren met mogol-bloed door de aderen, want daar zit het manco van de genomic-fokkerij. + en + is ++!
ArnoH

Berichtdoor Sander » di mei 23, 2017 12:05

dat groepje wat zichzelf opgeilt aan die plusjes elimineert zichzelf op den duur....
Sander

Interesses: fokkerij

Vorige

Keer terug naar Koe en fokkerij