Delta fokkerij mist duidelijke richting

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Delta fokkerij mist duidelijke richting

Berichtdoor teuntje93 » wo feb 29, 2012 21:07

Henk schreef:Fokkerijoverzicht he'k 20 jaar geleden al opgezegd. Wat moejje dr toch mee Teuntje :?:

niks. :no: hebbe het bij deze ook afgezegd :wink:
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor Sander » wo feb 29, 2012 21:08

Robert schreef:@ Rody

Dat KI's en de coop het ook in mijn ogen (vaak :oops: ) niet goed doet, oké

Maar dan neuzelen over een stierkaart die voor veehouders handig kan zijn. :?
Dan opnieuw aangeven dat de vijf punten moeten veranderen en dat de stierenkaart anders moet. :?
Er is genoeg keuze want jij maakt de beslissingen voor jou bedrijf en de coop doet dat voor hun bedrijf.
Wil je het anders, dan doe je het anders maar zij mogen ook hun keuzes maken en hoeven niet iet te doen met aangevingen.

Verder is er ook nog iets als historie. Vaak lastig maar je hebt er wel mee te maken.
Gedane zaken zijn soms moeilijk te keren.

En eigen initiatief, Ki Kampen, Samen en de Toekomst hebben hele leuke en succesvolle programma's. Op eigen initiatief ontstaan.
Het is niet zo moeilijk om een stier uit te testen. Het staat gelijk aan de koop van 1500 kg quotum.
De koppen bij elkaar steken. Doen ze in Twente ook en daar testen ze gewoon elk jaar een stier uit.
't kost een paar avonden en je gaat met een stel en paar middagen op pad of je kijkt eens 3 dagen buiten de landsgrenzen.
Dat is best te doen en je steekt er ook nog wat van op en 't is een nuttige tijdsbesteding.

je kunt ook oeverloos zeuren over en andermans mening over vele stierenkaarten uitvergroten alsof de ander het vreselijk frustereerd. Ik gaf gewoon mijn mening robert over de stierenkaarten, meer niet.
Dan ga je zeuren over Aaron, dat ik die nog best op een kaart wil hebben. Hoe kom je erbij. Bol heb ik jaar of zes nog (teveel) rieten van in het vat laten drukken. Dat wil niet zeggen dat ie van mij nog op de kaart hoeft, ik maak gewoon het sperma op wat in mijn vat zit.

De vijf punten noemde ik maar weer, omdat DAT de kern van de discussie in deze topic is en niet die 20 stierenkaarten die toevallig de revue passeerden. Maar dan ben je weer een klager omdat je de kern van de topic weer aanroert. Snap je het zelf nog?

Historie, goed punt dat je aanroert. Toen ik deze topic onlangs weer opgroef, heb ik ook wat gequote uit de historie. Gewoon voor de grap maar wel met een boodschap. Misschien moet men eens leren van het verleden???

En dan er zelf wat aan doen. Waarom zou ik allerlei stieren gaan testen voor cijfertjes om mijn gedachten over fokkerij aan de hand daarvan te bewijzen. Cijfertjes kunnen mij gestolen worden, eigen stieren en die van anderen zullen in de toekomst in sneltrein vaart verder van belang worden hier op het bedrijf en bij gelijkdenkenden elders in het land, daar ben ik van overtuigd. De ki's werken dat zelf in de hand met hun lemmingen gedrag.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Johannes » do maart 01, 2012 12:06

teuntje93 schreef:.. en helemaal bovenaan met honderdnogwa NVI stond een vaars die werkelijk 65 lw heeft. :shock: :?

Dat soort dieren zetten ze hier gewoon terug hoor :idea: (y) Kheb een 2ling, als pink gelijk, nu 3e kalfs en 10 pt verschil in fokwaarde tussenbeiden :idea:
Daarom: NRF RULES :idea: (y)
Ik weet dat ik niets weet.
Johannes

Beroep: Manusje van alles
Interesses: kruisen, gezondheid, grasland

Berichtdoor teuntje93 » do maart 01, 2012 12:13

Johannes schreef:
teuntje93 schreef:.. en helemaal bovenaan met honderdnogwa NVI stond een vaars die werkelijk 65 lw heeft. :shock: :?

Dat soort dieren zetten ze hier gewoon terug hoor :idea: (y) Kheb een 2ling, als pink gelijk, nu 3e kalfs en 10 pt verschil in fokwaarde tussenbeiden :idea:
Daarom: NRF RULES :idea: (y)

Ok dus een koe die op papier goed is en in werkelijkheid slecht scoort wordt teruggezet. (y) Daar kan ik me goed in vinden :yes: :yes: maar waarom wordt een koe die op papier slecht staat maar in werkelijkheid wel goed is dan niet omhoog gezet. :?: :? Want anders stond ut oudste koetje tog never nooit onderaan :no: :no:
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor Johannes » do maart 01, 2012 12:17

Dat gebeurt hier ook wel, alleen moet ik daar moeite voor doen om uit te zoeken of de vader niet toevallig van index veranderd is aangezien ik maar 1 2ling melk :idea:
Ouwe koeien zakken hier trouwens ook langzaam in fokwaarde :wink:
Ik weet dat ik niets weet.
Johannes

Beroep: Manusje van alles
Interesses: kruisen, gezondheid, grasland

Berichtdoor teuntje93 » do maart 01, 2012 12:19

Johannes schreef:Dat gebeurt hier ook wel, alleen moet ik daar moeite voor doen om uit te zoeken of de vader niet toevallig van index veranderd is aangezien ik maar 1 2ling melk :idea:
Ouwe koeien zakken hier trouwens ook langzaam in fokwaarde :wink:

vader is Stadel dus daar komt de lage index nie van :no: :no:
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor ArnoH » vr mei 11, 2012 19:14

Vraag me af in welke richting deze zet past!

http://www.veeteelt.nl/nieuws/fokkerij/ ... se-ki-over
ArnoH

Berichtdoor Sander » vr mei 11, 2012 22:09

de meningen eronder zijn niet mals :wink:
dit lijkt me een betere investeringen dan destijds in tsjechie en vorig jaar of zo ergens in bayern zo'n ki voor fleckvieh overnemen.
Sander

Berichtdoor teuntje93 » vr mei 11, 2012 22:28

ArnoH schreef:Vraag me af in welke richting deze zet past!

http://www.veeteelt.nl/nieuws/fokkerij/ ... se-ki-over

markt volgen he
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor bertus » do maart 21, 2013 08:31

lees net in de krant dat crv gezondere koeien wil fokken die 1 jaar ouder worden en 30% meer melk geven :o ,leuke ambitie maar met de genomiczeepbel fokkerij zal dat zeker niet lukken :no: :no: :no:
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor Robert » do maart 21, 2013 10:11

Het wordt wel een stuk makkerlijker (y) als de regels worden aanpast.

Ze hebben nu zelf moeten erkennen dat de fokwaarde Levensduur niet zo goed is. Daarom krijgt de stier het eerste jaar met zijn proefstierdochters geen index Levensduur. :no:
De (genomic) verwachtingswaarde wordt gepubliceerd :shock: :mrgreen:
Nu is het opvallend dat alle jonge wachtstiertjes (y) (y) (y) (y) :shock: verwachtingswaarde Levensduur hebben :roll:
Dat houden ze dus mooi een jaar vol (y) waarmee (y) reclame mee gemaakt kan worden :cheers:

Overigens hebben de oosterburen deze truc al veel eerder uitgevonden (n)

maar ja, er heeft in ieder geval geen opwaardering plaatsgevonden.
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Sander » di maart 26, 2013 22:14

crv had in drenthe 2 open bedrijven (y) ben maar op 1 geweest, vond dat er van heuvel atlanta wel een goede vaars liep maar zie net dat het een support zoon is uit een cello dus daar wordt je ook niet echt blij van. prima verzorgd met koffie etc :yes: vond het jammer dat men geen moeder met dochters liet zien. vind ik altijd wel interessant :yes:
Sander

Berichtdoor Robert » di maart 26, 2013 23:44

Het is in ieder geval een delta combinatie. 8)

Ik ben wel benieuwd.
De oudste zoon van de Cello deed het goed op het celgetal na
De tweede zoon staat op de stierenkaart onder de naam Emanuel(son)
Deze Support en zijn OMan halfbroer hebben nu melkgevende vaarzen.
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Sander » wo maart 27, 2013 00:28

der liep ook een onedin uit een shottle dus niet alles is crv.

maar als je een moeder ziet met 1 of meerdere dochters, dan zie je veel meer dan wanneer je alleen een koe ziet.
tenminste dat vind ik.
Sander

Berichtdoor Sjaakie10 » wo maart 27, 2013 01:08

Als je wat minder aan die gratis koffie had zitten te lurken en wat beter had opgelet dan had je kunnen zien dat er wel een moeder-dochter combinatie aanwezig was. Er liep namelijk een mooie Cricket-dochter uit de Onedin. Houd je toch eens aan de feiten voordat je kritisch gaat reageren. Maar dat schijnt altijd moeilijk voor jouw te zijn.
Jammer dat je niet op het andere bedrijf bent geweest. Daar had je met je eigen ogen kunnen zien dat je met Genomic-stieren ook hele goede koeien kunt fokken. Een gemiste kans........
Sjaakie10

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij