Brachyspina erfelijk gebruik leidt tot verwerpen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Berichtdoor Henk » wo aug 20, 2008 08:49

Heb altijd melkcontrole gehad tot 4 jaar terug, Hans...

Tsja, gij bent nou eenmaal een erg vooringenomen en vastgeroest persoon - zelfs zetor schijnt het beste te zijn 8) - en ik denk dat daar niemand iets aan ken veranderen :no:

Dus laten we ut maar zo wa :D

(maar'k heb oew toch wel mooi aan de brown swiss gekregen.... :lol: :lol: :lol: )
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Koets » wo aug 20, 2008 08:52

Zal ook ff stoken 8) 8) ....Henk, jij weet bijvoorbeeld niet wat jouw levensproductie bij afvoer is :no: Dit zegt toch weldegelijk iets over de duurzaamheid van je veestapel :idea: Meer zelfs nog dan prima resultaten bij je vruchtbaarheid :idea: Dus in dat opzicht mot je Hannes een beetje gelijk geven :)

Daarnaast benk ook very benieuwd naar Hans zn results :yes:
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Berichtdoor Henk » wo aug 20, 2008 08:54

We zullen ff alles samenvatten; welk saldo heb je er uiteindelijk mee :idea:

Maar da's dees topic nie wa... :?

Henk

Berichtdoor Koets » wo aug 20, 2008 08:55

Akkoord, das waar, maar mij nu ff iets te makkelijk....As je zit te schermen dat je koei ook daadwerkelijk langer meegaan (en dus een hogere levensprod. hebben dan de zuiveren) moet je dat wel onderbouwen met cijfers :idea:
Koets

Berichtdoor Henk » wo aug 20, 2008 09:04

Wat spees je nu koets :lol:
Ik weet toch mn gemiddelde produktie/jaar adh van Campina :?: Ook de gehaltes :idea:
Ik weet toch ook hoelang ze blijven lopen, dus wast probleem dan :?:

En saldo is zeker voornamer; wat heb ik aan een hoogproduktief dier wat alleen maar ergenis en een hoop geld kost... :roll:

Henk

Berichtdoor Koets » wo aug 20, 2008 09:11

Ik wou ff weten hoe ut voelt om de rol van HvB te hebben :lol: Maar hoen hoog was de leeftijd en de levensproductie van de afgevoerde dieren dan Hennik? :?: En heeft niks met hoogproductief te maken :wink: , een papzak die 20 jaar wordt zal ongetwijfeld meer melk geven dan een gestroomlijnde koe die zeg maar 2 lactaties meegaat :idea:
Koets

Berichtdoor Hans van Bergen » wo aug 20, 2008 14:27

Ik ben helemaal geen vooringenenomen en al zeker geen vastgeroest persoon. Dan heb je al mijn bijdragen slecht gelezen. Maar als iemand zegt 'het is zo omdat ik het zeg' haak ik af. Zonder melkcontrole ist heel moeilijk koeien vergelijken. Nee ist onmogelijk. Tis idd hetzelfde as met tractoren.Heeeeele verhalen filosofieen maar ik ben de enigste die zijn gelijk kan staven met cijfers :idea:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Henk » wo aug 20, 2008 15:09

Hans van Bergen schreef:Ik ben helemaal geen vooringenenomen en al zeker geen vastgeroest persoon. Dan heb je al mijn bijdragen slecht gelezen. Maar als iemand zegt 'het is zo omdat ik het zeg' haak ik af. Zonder melkcontrole ist heel moeilijk koeien vergelijken. Nee ist onmogelijk. Tis idd hetzelfde as met tractoren.Heeeeele verhalen filosofieen maar ik ben de enigste die zijn gelijk kan staven met cijfers :idea:

Asser iemand met veul cijfers strooit bennik ut wel Hans :yes:
Kiek nog maar es bij de boekhoudtopic ( één der slechts bekeken topics door koeiefanaten... 8) )
Kmoe dr wel bij zeggen dat 2007 saldotechnisch waarschijnlijk minder zal zijn... :oops:

En wrom kan je zonder melkcontrole moeilijk vergelijken Hans :?:
Jij weet toch ook wat je koei gemiddeld geven adh van de cijfers van de melkfabriek :?: Hier ist nie anders hoor :idea:

Henk

Berichtdoor Jorina R » wo aug 20, 2008 19:52

Ramos ook drager. Embryo's van zitten. :?
Jorina R

Beroep: Student
Interesses: koeien

Berichtdoor Hans van Bergen » wo aug 20, 2008 19:58

Henk wat moet een serieus mens met het gemiddelde van levering aan melkfabriek :?: Ten eerste zit de kalverenmelk er niet bij weggegooide melk etc. Daarbij is je kudde voorn deel zuiver HF dus.............. :roll: :roll:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Henk » wo aug 20, 2008 20:21

I surender.... :cry: :cry: :cry:

Mn avond is toch al naar de klote... :evil: (p.s. nie door jouw Hans...)

Henk

Berichtdoor jsdevries » do aug 28, 2008 21:41

Ik heb een vraagje, er staat bij heel veel delta stieren dat er BY- staat, dan heeft ze het toch wel, of niet. Ik heb begrepen dat ze dan wel drager zijn en het niet hoeven te uiten. Zo werkt het toch ook met CVM en BLAD. Dan zitten wij nog aardig goed met, Tandem, Baroque en Dominator.
Ik melk bij een veehouder 240 tot 250 koeien
jsdevries

Beroep: medewerker veebedrijf
Interesses: stieren

Berichtdoor Hookwood Holsteins » do aug 28, 2008 21:49

jsdevries schreef:Ik heb een vraagje, er staat bij heel veel delta stieren dat er BY- staat, dan heeft ze het toch wel, of niet. Ik heb begrepen dat ze dan wel drager zijn en het niet hoeven te uiten. Zo werkt het toch ook met CVM en BLAD. Dan zitten wij nog aardig goed met, Tandem, Baroque en Dominator.

Idd het is net als bij CVM en BLAD. Als de beide ouders drager zijn kunje problemen verwachten. Maar waarop baseer je dat met Tandem, Baroque en Dominator goed zit? Die zijn nog niet onderzocht neem ik aan?
Hookwood Holsteins

Berichtdoor jsdevries » do aug 28, 2008 21:52

Hookwood Holsteins schreef:
jsdevries schreef:Ik heb een vraagje, er staat bij heel veel delta stieren dat er BY- staat, dan heeft ze het toch wel, of niet. Ik heb begrepen dat ze dan wel drager zijn en het niet hoeven te uiten. Zo werkt het toch ook met CVM en BLAD. Dan zitten wij nog aardig goed met, Tandem, Baroque en Dominator.

Idd het is net als bij CVM en BLAD. Als de beide ouders drager zijn kunje problemen verwachten. Maar waarop baseer je dat met Tandem, Baroque en Dominator goed zit? Die zijn nog niet onderzocht neem ik aan?

Die komen niet uit een cleitus. Wanneer worden ze dan getest.
Ik melk bij een veehouder 240 tot 250 koeien
jsdevries

Beroep: medewerker veebedrijf
Interesses: stieren

Berichtdoor hanskoeienliefhebber » vr aug 29, 2008 13:16

BY- lijkt me dat ze het niet hebben, of zie ik dat verkeerd?? BY+ wel. :?
A woman needs a man like a fish needs a bicycle
hanskoeienliefhebber

Beroep: Dierenarts
Interesses: fokkerij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij