CRV-USA

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: CRV-USA

Berichtdoor Roderick » ma jun 29, 2009 20:52

Frits schreef: Maar stel jezelf verkiesbaar voor Delta bestuur, kun je daar invloed uitoefenen, zelfde geld voor Bas Engelen :yes:

Kijk, en daar ga je alweer gigantisch mis.....een kritisch persoon komt never nooit nie in het Delta bestuur :no:
Mensen worden niet gekozen om hunnie kwaliteiten, maar of dat ze soepel en elastisch ja kunnen knikken. :shock: :?
Wordt ook heel omslachtig omschreven, in hun functiebeschrijving :yes:
"moet affiniteit hebben, met de Delta denkwijze" :lol: :lol:
Met andere woorden: niet teveel moeilijke vragen stellen, en kwistig ja knikken. 8)
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Sander » ma jun 29, 2009 22:28

Frits schreef:
Vergelijk is onmogelijk, neem dan andere coop as bijv. Agrifirm :idea: Je kunt Delta anders ook wel vergelijken met MTS Sandermans :roll: idd. net zo onzinnig :wink:
Agrifirm heb Agribusiness als ledenblad, heeft ook nog wat gratis diensten als je voer van hun betrekt etc. Vergelijk met beursgenoteerd bedrijf als Ahold is kolder, Salaris topman Anders Moberg was heel wat indrukwekkender als topman CRV :lol: Die haalt voorpagina Telegraaf niet :wink: Dat soort info is Basje helemaal vergeten in zijn verhaaltje (n) Voormalig Ahold topman Cees zakte door zijn hoeven 8) Hek bij Delta ook nooit gezien evenmin als gerechtelijke procedures wegens boekhoudfraude :!:

Je volgende 2 punten botsen met elkaar :lol: 8) Maar stel jezelf verkiesbaar voor Delta bestuur, kun je daar invloed uitoefenen, zelfde geld voor Bas Engelen :yes:
Engelen heb duidelijk last van tunnelvisie, en is vandaar uit gaan schrijven :idea: Doel was bekend, verhaaltje moest erbij verzonnen worden (n)

gaat om het punt dat lidmaatschap bij crv heel wat naam heeft, maar niks voorsteld in cooperatieve zin. Wie je ook neemt ter vergelijk, doet er totaal niet toe, het gaat om het punt.

Welke 2 punten botsen met elkaar? Begrijp ik niet helemaal.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Frits » di jun 30, 2009 07:01

Pokke, is ook wel enigzins logisch. Ik zou raar op kijken als ze me kwamen vragen voor Rabo of LTO baantje :arrow: zelf voor beschikbaar stellen betekent eerst lid worden :x uitgesloten 8)

Sander, lidmaatschap van whatever stelt niets voor, heeft Engelen dat nu pas door :roll: Het vergelijk is onzinnig, zijn beweegredenen zijn doorzichtig (n) :!:

Boerderij moet je niet lezen als je het niets vind vlgs jou, maar weglopen als je iets niet aanstaat is simpel :roll: dat klopt dus niet :no:
Frits

Berichtdoor Sander » di jun 30, 2009 08:10

een abonnement op een blad lijkt me wat anders dan lidmaatschap van een cooperatie. ik vind lidmaatschap van bepaalde organisaties wel belangrijk. Dat jij dat allemaal onzin vind, dat is wat anders.
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor R. Prins » di jun 30, 2009 08:33

Dertig reacties over een onderwerp dat niet onder dit topic hoort :roll:

Het doel van het artikel is weer bereikt. Er wordt over Together gesproken. Regelmatig fijn tegendraads. Dat spreekt aan...

Hier maar weer verder over de stoere plannen van de coop in USA.
7 miljoen melkkoeien .... wat een markt.....
R. Prins
Moderator

Beroep: praatjesmaker
Interesses: melkveehouderij, fokkerij

Berichtdoor Hans van Bergen » di jun 30, 2009 09:26

De aanleiding voor deze discussie was de vraag van de noodzaak tot CRV USA. Vandaar ter zake doende.

De vergelijking tussen AH en een coop is niet nieuw :no: Diit is al vaker door anderen gesteld. AH die door de bonuskaart weet wat de consument wil. Is ook noodzakelijk want ah is 1 van de weinige echt landelijke ketens. En smaken verschillen. In de Jan Linders waar moeder Engelen de boodschappen wellicht doet zijn hele andere produkten als in de Coop of wat heb je int noorden. AH weet dit allemaal door de bonuskaart. Hoezo Aldi weet dit toch ook :?: Als hun dozen niet leeg raken isser ook geen vraag naart produkt. Klopt maar AH weet meer. Weet welke leeftijd wat koopt en wanneer. Is handig om te weten zeker bij niche(bio)produkten. Komt iemand iedere week of om de 14 dagen die linkse gedraaide biogarde en scharreleirenen halen. Dan zorgt men dat ze er zijn.
AH is dus niet zo zeer coopeatief maar modern geautomatiseerd. Dat allehande van hunnie heb ook niks met VEETEELT te maken :no: Het hedendaagse Veeteelt is informatief en bied praktische management info. Allerhande is een aanbiedingen blaadje met recepten geloof ik :? Het doel van AH is om mensne meer te laten betalen voor goedkope produkten. Spaar systemen zijn tuuk weggegooid geld (n)

CRV is tuuk erg dominant aanwezig op de NL markt. Ruim 70% denk ik. Exact weten we geloof ik niet. Tis echter vrij simpel om daar 50% van te maken door met stieren te komen waar vraag naar is. Eiwitrijke duurzame verervers. Is ook niet zo moeilijk om die aan te komen in NL of Belgie denk ik. Gewoon bedrijven bezoeken waar ze zulke koeien hebben en stieren kopen.
Ander methodiek is adverteren. Ipv te schelden op de Veeteet adverteren. Immers de boer weet allemaal nie meer hoe de stieren allemaal heten en adverteren brengt duidelijkheid. Anders moeten verkopers produkten uitventen die niemand kent en dat lijkt me moeilijker.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Robert » zo aug 02, 2009 19:04

Als er nog luitjes zijn met interesse voor een baan in de US.
Deze ad stond op Holstein World. (ff geduld hebben. Er komen 4 plaatjes)

http://holsteinworld.com/clipimages09/CRV-355.gif
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Wimk » zo aug 02, 2009 19:32

Nog ff wachte.
Langzamerhand de verhuiswagen bestellen. Vermoedelijk per 1 April, geen grapje.
Wimk

Interesses: Rundvee en alles wat er bij hoort

Berichtdoor Robert » wo sep 27, 2017 12:57

helaas dit keer, vertrekt er bij de andere coop ook een bestuurder.
http://veeteelt.nl/fokkerij/nieuws/crv- ... s-vertrekt

Er zit er nog één, die al langer lijding geeft .... heeft zijn hoofd al eens op de waagschaal gelegd met USA en internationalisering. Opnieuw helaas ...... houdt hij niet zijn woord. Dringt het niet door dat hij geen enkele steun en sympathie heeft van de leden, en collega's
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Vorige

Keer terug naar Koe en fokkerij