NVO cq GES

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: NVO cq GES

Berichtdoor Richt » wo okt 11, 2017 11:47

boer pieter schreef:hahaha sander, kijk ik vraag het nog een keer wie gebruiken aaa hier op hret forum heb er nog steeds geen antwoord op :no: de meeste boeren die ik ken, die hebben sap of wat voor een advies programma dan ook, en ik weet bijna wel zeker dat 60% van de boeren het geen hol kan schelen wat voor stier de inseminator er in doet :no: en hier in dk al helemaal niet hier hebben de meeste boeren een stier advies programma van viking en daar houden ze zich aan

Wij gebruiken al sinds begin jaren 90 aAa, iedereen is welkom om het resultaat met eigen ogen te zien, lopen koeien rond uit families die al sinds jaren 90 met aAa aan gepaard worden (eigen fokkerij) en koeien die zonder aAa gepaard zijn (fokkerij van vorige eigenaar op dit bedrijf). Melkcontrole resultaten mag je om mijn ook zien, die hebben we ook gewoon liggen.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor marcelv » wo okt 11, 2017 11:53

boer pieter schreef:hahaha sander, kijk ik vraag het nog een keer wie gebruiken aaa hier op hret forum heb er nog steeds geen antwoord op :no: de meeste boeren die ik ken, die hebben sap of wat voor een advies programma dan ook, en ik weet bijna wel zeker dat 60% van de boeren het geen hol kan schelen wat voor stier de inseminator er in doet :no: en hier in dk al helemaal niet hier hebben de meeste boeren een stier advies programma van viking en daar houden ze zich aan

Misschien moet je jezelf afvragen waarom je dit wil weten ? Is het uit belangstelling om van te leren ? Of om af te kraken zoals je tot nu toe doet ? In het laatste geval begrijp ik dat je weinig respons krijgt ...
marcelv

Berichtdoor Sander » wo okt 11, 2017 12:37

ben ik erg blij mee. zou iedereen moeten doen :yes: (y)
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor boer pieter » wo okt 11, 2017 13:05

ik kraak niks af :no: maar ik spreek nog al eens wat jongeren hier en die kijken :shock: als je over triple a begint ,hier leeft het totaal niet alleen bij een handje vol nederlandse boeren ,en daar zijn de koeien niet beter of slechter ,ik denk dat het iets is voor mensen die op gaan in fokkerij ,en die komen er steeds minder hier
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor pieterv » wo okt 11, 2017 17:14

boer pieter schreef:hahaha sander, kijk ik vraag het nog een keer wie gebruiken aaa hier op hret forum heb er nog steeds geen antwoord op :no:

ofwel heb je 't nog nooit gevraagd ofwel kan je teksten niet goed lezen... :roll:
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Beroep: veehouder
Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

Berichtdoor poekske » wo okt 11, 2017 18:40

Of wil ie ze niet lezen
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor Erikjan » vr nov 17, 2017 21:38

Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor john jakobs » vr nov 17, 2017 22:41

kort om wordt vervolgd
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Robert » za nov 18, 2017 10:06

tja, een verhard standpunt en de zaak voor zich uit schuiven.
Ambtenaren laten zich niet van een goede kant zien maar wachten op de volgende uitspraak van de rechter.

Natuurlijk hopen ze op dezelfde rechter als het fosfaat verhaal.
Een falende overheid met wetgeving wordt in het gelijk gesteld en steelt van zijn burgers.
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Vorige

Keer terug naar Koe en fokkerij