NVO cq GES

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: NVO cq GES

Berichtdoor Hans van Bergen » za okt 07, 2017 07:07

O zie je hoe de melkveefokkerij achterop loopt. @ Robert klopt :arrow: Ik bedenk al mijn bijdreges zelf. Dit in tegenstelling tot velen die een wedstrijdje doen wie kan het beste hun vertegenwoordiger of hun aAa nummertjes gever napraten.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Richt » za okt 07, 2017 16:01

Hans van Bergen schreef:O zie je hoe de melkveefokkerij achterop loopt. @ Robert klopt :arrow: Ik bedenk al mijn bijdreges zelf. Dit in tegenstelling tot velen die een wedstrijdje doen wie kan het beste hun vertegenwoordiger of hun aAa nummertjes gever napraten.

Word jij niet heel erg moe van jezelf ? :?
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Sander » za okt 07, 2017 16:24

die ene specEfieke vrouw krijg ik steeds meer respect voor 8)
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Hookwood Holsteins » za okt 07, 2017 18:33

marcelv schreef:
Erikjan schreef:Registratie is hier in Nederland nog niet zo slecht geregeld.

Daar denkt de rechter dus duidelijk anders over :yes:
De rechter heeft daar helemaal geen uitspraak over gedaan.

De rechter heeft alleen gezegd dat KI Samen belanghebbende is op het gebied van stamboekzaken terwijl EZ dit niet vond naar aanleiding van een verzoek van KI Samen om de stamboekerkenning van CRV in te trekken omdat die niet aan de wettelijke eisen zou voldoen.

Persoonlijk vind ik de argumentatie van KI Samen dat zij niet de beschikking hebben over de fokwaarden van de jonge stieren en dat CRV hierdoor een concurrentievoordeel heeft zeer zwak. Het gaat hier immers om de genomic fokwaarden en dat werkt volgens KI Samen immers niet. De verwachtingswaarde kunnen ze zelf ook wel uitrekenen lijkt me.

Of zijn ze inmiddels overtuigd van het systeem van genomic fokwaarden en willen ze daar gewoon gratis over kunnen beschikken?

Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Robert » za okt 07, 2017 19:01

:lol: Samen wil gewoon de genomics voor niks
Ik vrees dat er andere zaken zijn die storen zoals zeer eenvoudige toegang van data in Arnhem. En klantbezoeken waarbij eerst een blik in de data zeer aannemelijk is. Verder steken de fokwaardeschattingen ook, zo heb ik eerder gehoord en wordt er :shock: gekeken naar de kosten van 't GES.
Tenslotte staan beide partijen vaker als kemphanen tegenover elkaar. :?
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor marcelv » za okt 07, 2017 20:44

Hookwood Holsteins schreef:
marcelv schreef:
Erikjan schreef:Registratie is hier in Nederland nog niet zo slecht geregeld.

De rechter heeft alleen gezegd dat KI Samen belanghebbende is op het gebied van stamboekzaken terwijl EZ dit niet vond naar aanleiding van een verzoek van KI Samen om de stamboekerkenning van CRV in te trekken omdat die niet aan de wettelijke eisen zou voldoen.

Persoonlijk vind ik de argumentatie van KI Samen dat zij niet de beschikking hebben over de fokwaarden van de jonge stieren en dat CRV hierdoor een concurrentievoordeel heeft zeer zwak. Het gaat hier immers om de genomic fokwaarden en dat werkt volgens KI Samen immers niet. De verwachtingswaarde kunnen ze zelf ook wel uitrekenen lijkt me.

Of zijn ze inmiddels overtuigd van het systeem van genomic fokwaarden en willen ze daar gewoon gratis over kunnen beschikken?

Je haalt er dingen bij die niet terzake doen, het gaat over het feit dat crv het hele stamboek/fokwaarde berekenen in een apart bvtje heeft ondergebracht (niet eens de moeite heeft genomen een neutrale naam te bedenken) en hiermee alheersend is in KI Nederland. Iedereen die niet braaf doet wat crv wil blijft verstoken van cijfers en fokwaardes en daarom durft niemand zich te roeren :no: .
Alleen die eigenwijze Limbo's laten zich niet in de hoek zetten en dat verdient respect :yes:

Het niet delen van gegevens is concurrentievervalsend en daar kan crv nog een aardige boete voor krijgen.
Tegen die tijd kunnen jullie weer boos zijn op Samen want crv gaat die boete natuurlijk uit jullie zak kloppen :yes: :mrgreen:
marcelv

Berichtdoor Hookwood Holsteins » za okt 07, 2017 21:03

marcelv schreef:
Hookwood Holsteins schreef:
marcelv schreef:[quote="Erikjan"]
Registratie is hier in Nederland nog niet zo slecht geregeld.

Je haalt er dingen bij die niet terzake doen, het gaat over het feit dat crv het hele stamboek/fokwaarde berekenen in een apart bvtje heeft ondergebracht (niet eens de moeite heeft genomen een neutrale naam te bedenken) en hiermee alheersend is in KI Nederland. Iedereen die niet braaf doet wat crv wil blijft verstoken van cijfers en fokwaardes en daarom durft niemand zich te roeren :no: .
Alleen die eigenwijze Limbo's laten zich niet in de hoek zetten en dat verdient respect :yes:

Het niet delen van gegevens is concurrentievervalsend en daar kan crv nog een aardige boete voor krijgen.
Tegen die tijd kunnen jullie weer boos zijn op Samen want crv gaat die boete natuurlijk uit jullie zak kloppen :yes: :mrgreen:[/quote]Het niet delen van gegevens gaat mijns inziens om de genomic fokwaarden van stieren. Dat is geen activiteit van het stamboek. Die kan KI Samen ook krijgen als ze daar gewoon voor betalen net zoals bijvoorbeeld KI Kampen dat doet.

Hookwood Holsteins

Berichtdoor Robert » za okt 07, 2017 21:50

Samen heeft de genomic informatie ook gekocht voor een enkele stier
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Hans van Bergen » ma okt 09, 2017 10:58

Samen kan niet zoeken in stamboek naar stiermoeders. Das tuuk super onhandig voor een ki (n) Tenzij men een heel duur programma neem.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Hans van Bergen » ma okt 09, 2017 11:01

Richt schreef:
Hans van Bergen schreef:O zie je hoe de melkveefokkerij achterop loopt. @ Robert klopt :arrow: Ik bedenk al mijn bijdreges zelf. Dit in tegenstelling tot velen die een wedstrijdje doen wie kan het beste hun vertegenwoordiger of hun aAa nummertjes gever napraten.

Alweer een superintressante leerzame bijdrage van jouw (y) Jij bent echt een dragende kracht van dit forum :!: Van voederconversie snap je dus geen drol. Misschien jezelf daar eerst eens in verdiepen :?: En daarna reageren :?:
Hans van Bergen

Berichtdoor Richt » ma okt 09, 2017 14:22

Hans van Bergen schreef:
Richt schreef:

Alweer een superintressante leerzame bijdrage van jouw (y) Jij bent echt een dragende kracht van dit forum :!: Van voederconversie snap je dus geen drol. Misschien jezelf daar eerst eens in verdiepen :?: En daarna reageren :?:

Doelde op jou opmerkingen over aAa... Waar jij steeds weer laat blijken er niks van te snappen maar toch er telkens weer over schrijft.
Voederconversie heb ik me al redelijk in verdiept in het verleden, en daar valt idd veel te halen dat ben ik helemaal met je eens.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Hans van Bergen » di okt 10, 2017 11:26

Ik verdiep me al 10 jaar langer in aAa als jij oud bent. Vroegah wassut voor de aaa analyserrs vokomen normaal om te claimen dat analyseren eik gratis is immers de aaa kalveren brengen sowiezo 10 euro meer op. Toen kwam het VTF en toen bleek zonneklaar dat dat een bullshit verhaal was (n) . We leven in d eeuw van de wetenschap en ik wacht liever af op een simpel onderzoek waaruit zou blijken dat aaa boeren koeien langer meegaan en vooral meer melk geven in hun leven dan de rest
Hans van Bergen

Berichtdoor boer pieter » di okt 10, 2017 12:34

Hans van Bergen schreef:Ik verdiep me al 10 jaar langer in aAa als jij oud bent. Vroegah wassut voor de aaa analyserrs vokomen normaal om te claimen dat analyseren eik gratis is immers de aaa kalveren brengen sowiezo 10 euro meer op. Toen kwam het VTF en toen bleek zonneklaar dat dat een bullshit verhaal was (n) . We leven in d eeuw van de wetenschap en ik wacht liever af op een simpel onderzoek waaruit zou blijken dat aaa boeren koeien langer meegaan en vooral meer melk geven in hun leven dan de rest

ben het helemaal met jou eens hans heb er ook niks mee
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor Sander » di okt 10, 2017 21:26

goed zo houden zo allebei. en kop dicht :mrgreen:
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor boer pieter » wo okt 11, 2017 11:40

hahaha sander, kijk ik vraag het nog een keer wie gebruiken aaa hier op hret forum heb er nog steeds geen antwoord op :no: de meeste boeren die ik ken, die hebben sap of wat voor een advies programma dan ook, en ik weet bijna wel zeker dat 60% van de boeren het geen hol kan schelen wat voor stier de inseminator er in doet :no: en hier in dk al helemaal niet hier hebben de meeste boeren een stier advies programma van viking en daar houden ze zich aan
boer pieter

Interesses: vee houderij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij