Internationale expansie C R V

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Internationale expansie C R V

Berichtdoor MelkboerLuc » do aug 27, 2009 10:08

CRV neemt Duitse fokkerijorganisatie Meggle over

De Nederlands-Belgische fokkerijorganisatie CRV neemt op 1 september de Duitse fokkerijorganisatie Meggle Besamungsstation in Rottmoos over. Het bedrijf is één van de toonaangevende Duitse spelers op het vlak van de fleckviehfokkerij. De onderneming verricht jaarlijks 150.000 eerste inseminaties en biedt werk aan ongeveer vijftig mensen.

CRV is al jaren actief op de Duitse spermamarkt. De overname van Meggle moet die activiteiten verder versterken. "De krachtenbundeling zal een sterke positie opleveren op de internationale fleckviehmarkt. Beide bedrijven hebben voor dit ras een substantiële testcapaciteit, die nu meer dan honderd stieren omvat", meldt CRV in een persbericht. Daarnaast hebben CRV en Meggle ook nog toegang tot 65 fleckviehstieren die samen met partners getest worden.

Door de overname kunnen de klanten van CRV genieten van een breder aanbod topstieren, "die tegen concurrerende prijzen op de markt zullen gebracht worden". Tegelijk zal Meggle kunnen gebruikmaken van de geavanceerde fokkerijmethoden en technologieën van CRV, wat moet resulteren in een verbetering van de productkwaliteit.

Na de overname verandert de naam Meggle in CRV Meggle. De toetreding van Meggle is voor de CRV-groep een nieuwe stap in de strategie om internationale groei te realiseren door het vermarkten van geavanceerde veeverbeteringsproducten. "Met deze strategie wil CRV een toonaangevende speler zijn in de fokkerij van de belangrijkste melk-, dubbeldoel- en vleesrassen overal ter wereld", luidt het bij de fokkerijorganisatie.

bron www.vilt.be
Freedom of speech: je hebt het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk altijd al gelijk had
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Re: Internationale expansie C R V

Berichtdoor MelkboerLuc » do aug 27, 2009 10:10

Zo te zien zitten ze bij CRV ook niet stil met hun internationale expansiedrang.
Brengt dit een voordeel voor de eigen leden?
Freedom of speech: je hebt het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk altijd al gelijk had
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Berichtdoor auke » do aug 27, 2009 10:38

men zegt van wel maar is er geloof ik weinig openheid wat er nu verdient is aan de buitenlandse stations.

Heb liever dat ze zich concentreren op hun eigenlijke doel: goede stieren voor de boeren tegen acceptabele prijzen
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor MelkboerLuc » do aug 27, 2009 10:56

CRV Lagoa in Brazilië blijkt toch een goede bron van inkomsten te zijn hoor ik altijd?

Inderdaad weinig openheid, maar ik verwacht ook niet meteen dat ze een overnameprijs gaan bekend maken.
De concurrentie leest mee, uiteraard.

Met de overname van CRV Meggle zetten ze ook een trend in naar andere rassen (Fleckvieh)
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Berichtdoor Erik S. » do aug 27, 2009 11:29

MelkboerLuc schreef:Met de overname van CRV Meggle zetten ze ook een trend in naar andere rassen (Fleckvieh)

hadden ze die nog niet in Tsjechië dan :roll:
Erik S.

Beroep: Boer en Boerenverstand

Berichtdoor martin b » vr aug 28, 2009 06:43

Erik S. schreef:
MelkboerLuc schreef:Met de overname van CRV Meggle zetten ze ook een trend in naar andere rassen (Fleckvieh)

Ze zeiden altijd dat ze daar ook topstieren van het Fleckvieh ras hadden staan, Heb er zelf alleen niets van gehoord :no: Misschien dat degene met fleckie crossies hier iets meer van weten :idea:
martin b

Berichtdoor Sander » vr aug 28, 2009 08:56

Ben met Auke eens. Schoenmaker blijf bij je leest. :idea:
Dit oerwoud aan regels heeft u te danken aan Piet Boer
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor germ » za aug 29, 2009 23:22

leuk dat buitenlandse ondernemen. Echter onuitstaanbaar dat buitenlandse veehouders van een aantal stieren het sperma goedkoper kunnen inkopen dan de leden van CRV.

het succes van Kruisen met fleckvee is mijn inziens een gevolg van jarenlang te eenzijdige selectie binnen een te beperkt aantal koefamilies (inteelt). Als een fokkerijorganisatie nu ook groot wil zijn in de vermarkting van zo'n ander ras geven ze eigenlijk aan dat de HF-fokkerij op termijn vastloopt.
het is moeilijk een koe drachtig te krijgen, maar zegt ze geen nee krijg je weer twee
germ

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor john verhaar » zo aug 30, 2009 01:15

[quote="germ"]leuk dat buitenlandse ondernemen. Echter onuitstaanbaar dat buitenlandse veehouders van een aantal stieren het sperma goedkoper kunnen inkopen dan de leden van CRV.

Ja,maar ook prima te begrijpen jullie zorgen eerst dat de vast koste betaald zijn en als er dan sperma over is waar jullie toch geen koeien voor hebben ga daar mee naar het buitenland en daar kan je het alleen maar aan de man brengen als het concurerent is in prijs en als daar dan wat aan verdiend word komt toch weer terug naar jullie volgens de cooperatieve werking 8)
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Bertel » zo aug 30, 2009 15:26

john verhaar schreef:
germ schreef:leuk dat buitenlandse ondernemen. Echter onuitstaanbaar dat buitenlandse veehouders van een aantal stieren het sperma goedkoper kunnen inkopen dan de leden van CRV.

Ja,maar ook prima te begrijpen jullie zorgen eerst dat de vast koste betaald zijn en als er dan sperma over is waar jullie toch geen koeien voor hebben ga daar mee naar het buitenland en daar kan je het alleen maar aan de man brengen als het concurerent is in prijs en als daar dan wat aan verdiend word komt toch weer terug naar jullie volgens de cooperatieve werking 8)

klopt, zo werkt het in de markt. Je kan of de rietjes weggooien of goedkoper verkopen waarbij je toch nog wat winst maakt. Keuze is gemakkelijk.
Een gezond iemand heeft 1000 wensen
Een ziek iemand maar 1.
Bertel

Beroep: Student melkveehouderij
Interesses: melkvee

Berichtdoor Boelie » ma aug 31, 2009 17:06

Ik dacht altijd dat dit alleen bij oudere 'subtopstieren' gebeurde en dan alleen als ze met bulkhoeveelheden weggingen. Bij actuele fokstieren is dat niet nodig lijkt me. Die verkopen zich zelf wel. En wat als hun fokwaarde in de volgende draaien verder stijgt, dan raak je die rieten wel kwijt toch?
De redenatie dat het zo goed is dat die rieten voor weinig naar het buitenland gaan, snap ik al helemaal niet. Dan hebben we hier een markt waar de prijs kunstmatig hoog is en daar moeten we blij mee zijn omdat er een klein beetje van de winst uit het buitenland terugvloeit? Ik heb liever goedkope rieten van goede stieren in mijn eigen ketel.....
Boelie

Beroep: Student
Interesses: Een economische koe en de rest is hobby

Berichtdoor elevator » ma aug 31, 2009 17:47

martin b schreef:
Erik S. schreef:

Ze zeiden altijd dat ze daar ook topstieren van het Fleckvieh ras hadden staan, Heb er zelf alleen niets van gehoord :no: Misschien dat degene met fleckie crossies hier iets meer van weten :idea:

Ho ho https://www.cr-delta.nl/stiercatalogus/ ... &breed=mon komt wel bij CRV Tjechië vandaan
Da hei mooi a doan
elevator

Berichtdoor martin b » ma aug 31, 2009 18:38

sorry, henk zijn stier
martin b

Berichtdoor Bertel » ma aug 31, 2009 20:32

Boelie schreef:Ik dacht altijd dat dit alleen bij oudere 'subtopstieren' gebeurde en dan alleen als ze met bulkhoeveelheden weggingen. Bij actuele fokstieren is dat niet nodig lijkt me. Die verkopen zich zelf wel. En wat als hun fokwaarde in de volgende draaien verder stijgt, dan raak je die rieten wel kwijt toch?
De redenatie dat het zo goed is dat die rieten voor weinig naar het buitenland gaan, snap ik al helemaal niet. Dan hebben we hier een markt waar de prijs kunstmatig hoog is en daar moeten we blij mee zijn omdat er een klein beetje van de winst uit het buitenland terugvloeit? Ik heb liever goedkope rieten van goede stieren in mijn eigen ketel.....

Oke, een rekenvoorbeeldje dan.
Uitgangspunten. Vaste kosten zijn 500 euro, ongeacht de omzet. Variabele kosten zijn 6 euro per rietje. Dus elk rietje dat je meer verkoopt kost 6 euro.
Stel: je verkoopt 100 rietjes in Nederland voor 10 euro per rietje en je verkoopt 20 rietjes in het buitenland voor 10 euro.
Totale opbrengst is dan 1200. Totale kosten zijn: 500 + 720 = 1220. Totale winst: 20 euro.

Stel: je verkoopt 100 rietjes in Nederland voor 10 euro per rietje en je verkoopt 50 rietjes in het buitenland voor 9 euro.
Totale opbrengst is dan: 11450. Totale kosten: 500 + 900 = 1400. Totale winst: 50 euro.

Het bovenstaande principe zal zeer waarschijnlijk ook gelden voor CRV. Bij lagere prijs in het buitenland kan je meer afzetten, waardoor wel de winst stijgt. En de winst wordt teruggekeerd aan de leden.
Een gezond iemand heeft 1000 wensen
Een ziek iemand maar 1.
Bertel

Beroep: Student melkveehouderij
Interesses: melkvee

Berichtdoor Boelie » ma aug 31, 2009 20:52

Veel te simpele voorstelling van de werkelijkheid Bertel. Als het echt zo zou werken, dan zou iedereen gewoon zn prijs naar beneden doen, meer verkopen en daarop meer winst maken. Je kunt in jouw voorstelling gewoon onbeperkt rieten vangen want je verkoopt ze toch wel en er zit toch wel marge op, als je maar boven de 6 euro blijft, er bestaat ook nog zoiets als jezelf uit de markt prijzen.... Daarbij moet je je, als je naar het buitenland gaat vooral onderscheiden in kwaliteit, want goedkoop zaad leveren zodat er over 9 maand pootjes komen, dat kunnen lokale KI's ook wel. De bulkafzet werkt alleen bij stieren waar veel rieten van op voorraad zitten die voor nul op de balans staan. Daarbij komt dat ik geen geld wil verdienen met rieten, ik wil gewoon goede stieren tegen een zo laag mogelijke prijs.
Boelie

Beroep: Student
Interesses: Een economische koe en de rest is hobby

Volgende

Keer terug naar Koe en fokkerij