Wat zijn jullie oudste koeien

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Wat zijn jullie oudste koeien

Berichtdoor Erikjan » vr maart 16, 2018 15:46

koein schreef:Keurig idd.
Hier heeft Unox alleen maar vaarzen voor de rookworst gefokt :cry:

:shock: Oudste Unchoix is hier nu in de 5e lijst voorspelt op 13401 3.86 3.45 118. Best tevreden over :yes:
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor lot » zo maart 18, 2018 11:32

De Unchoix: mooi beest én zorgt voor inkomen!
lot

Beroep: boerin

Berichtdoor lot » zo maart 18, 2018 11:34

De Ramos heeft zich wel bewezen. Nu zie ik waarom je een Ramosfan bent, Ramosfan :D
Hoeveel melk op de teller?
lot

Berichtdoor opelmanta » zo maart 18, 2018 12:13

Ik schat hem op net geen 100.000 liter, eerder 98.000 en een beetje.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor ramos fan » zo maart 18, 2018 12:48

lot schreef:De Ramos heeft zich wel bewezen. Nu zie ik waarom je een Ramosfan bent, Ramosfan :D

98 en een beetje :D en ben helmaal fan van ramos kruisen met een ander ras (y) liefst flv of mont
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor sivert » zo maart 18, 2018 21:16

ramos fan schreef:
lot schreef:De Ramos heeft zich wel bewezen. Nu zie ik waarom je een Ramosfan bent, Ramosfan :D

98 en een beetje :D en ben helmaal fan van ramos kruisen met een ander ras (y) liefst flv of mont

Waarom geen HF met een knappe productie? Wij melken ook een probleemloze Ramos, maar die zit na 8 lijsten nog maar op 60.000 kg. De productievererving van Ramos is wel zijn zwakke punt.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor ramos fan » zo maart 18, 2018 21:31

Omdat ik liever een koe zie die een spiertje extra heeft. En dat Hf meer melk heeft. Geloof ik niet zo in.
ramos fan

Berichtdoor opelmanta » ma maart 19, 2018 10:25

sivert schreef:Wij melken ook een probleemloze Ramos, maar die zit na 8 lijsten nog maar op 60.000 kg. De productievererving van Ramos is wel zijn zwakke punt.

Ik heb liever één die twee keer per lijst mastitis heeft, of het moet een heel aardige koe zijn in de omgang. Dan wil ik nog wel eens wat door de vingers zien.
opelmanta

Berichtdoor ramos fan » ma maart 19, 2018 10:37

opelmanta schreef:
sivert schreef:Wij melken ook een probleemloze Ramos, maar die zit na 8 lijsten nog maar op 60.000 kg. De productievererving van Ramos is wel zijn zwakke punt.

Ik heb liever één die twee keer per lijst mastitis heeft, of het moet een heel aardige koe zijn in de omgang. Dan wil ik nog wel eens wat door de vingers zien.

He die snap ik niet?
ramos fan

Berichtdoor G.U. » ma maart 19, 2018 11:28

ramos fan schreef:
opelmanta schreef:

He die snap ik niet?

Twee keer geel is rood. Dan is het tenmiste duidelijk ipv die net niet of net wel wegdoen koeien. Of bedoel je dat niet manta?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor opelmanta » ma maart 19, 2018 12:44

Nou nee eigenlijk. Een koe mag bij mij niet ieder jaar 7.500 liter melk geven. Dat vind ik raar.
Dan laat ik er liever ééntje lopen die twee keer per jaar verkeerd is maar wel zijn melk geeft.

Tenzij die onderpresteerder heel erg vriendelijk is. Of de laatste van een hele bijzondere lijn is die teruggaat tot Beitske 5 van 1965.
opelmanta

Berichtdoor Talis » di maart 20, 2018 11:44

opelmanta schreef:Nou nee eigenlijk. Een koe mag bij mij niet ieder jaar 7.500 liter melk geven. Dat vind ik raar.
Dan laat ik er liever ééntje lopen die twee keer per jaar verkeerd is maar wel zijn melk geeft.

Tenzij die onderpresteerder heel erg vriendelijk is. Of de laatste van een hele bijzondere lijn is die teruggaat tot Beitske 5 van 1965.

dus als jij 1 koe kunt kopen, en je hebt de keus uit die beide hierboven, ga jij voor de mastitis koe..
ik neem honderd van de honderd keer de ander.
Talis

Berichtdoor lot » vr maart 30, 2018 10:57

opelmanta schreef:

Ik heb liever een gezonde koe met wat minder liters dan welke aandoening dan ook. Een mastitiskoe kan ook je beste koe besmetten. Zo zie je maar hoe verschillend de keuzes zijn op bedrijven.
lot

Berichtdoor king » wo jul 11, 2018 18:41

Vandaag oudste koe (en nog 3) op transport gezet, is gekomen tot 93045 4.22 3.60 . had de ton misschien nog wel vol kunnen maken, maar heb met deze prijzen voor fosfaat :? net niet genoeg geduld daarvoor :roll:

De nu oudste koe is al ff verder en zit al op 96000 en geeft per dag ook heel wat meer, dus dit moet maar de volgende worden. Al zal deze ook niet meer kalven, laatste paar jaar al een paar keer mastitus gehad, dus nu maar afmelken.

De op 1 na oudste is van de week nog weer geinsemineerd, zie -> inseminaties
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Vorige

Keer terug naar Koe en fokkerij