Hebben andere organisaties dan Delta wel een doel ?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Hebben andere organisaties dan Delta wel een DOEL????

Berichtdoor Marcel V » do nov 13, 2014 16:14

Sander schreef:las tussen de middag ff boerderij van 4 november over fokkerij. menigeen is volledig de draad kwijt. der worden uitspraken gedaan door mensen die echt geen kloten verstand hebben van fokkerij. ja op papier, getalletjes daar zijn ze goed in. En boeren kopen blijkbaar massaal duur sperma van stieren met slechte betrouwbaarheid. ik zal het wel niet snappen. :?

In een ander topic staat dat Melker 250 rieten van een genomicstier verspuit die vraagprijs 34 euro was. Ik vind als hij meer dan 5 euro betaald voor zoiets is het teveel maar ja ...
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor bertus » do nov 13, 2014 16:55

Sander schreef:las tussen de middag ff boerderij van 4 november over fokkerij. menigeen is volledig de draad kwijt. der worden uitspraken gedaan door mensen die echt geen kloten verstand hebben van fokkerij. ja op papier, getalletjes daar zijn ze goed in. En boeren kopen blijkbaar massaal duur sperma van stieren met slechte betrouwbaarheid. ik zal het wel niet snappen. :?

geeft niks Sander, ik snap het ook niet :no: en die andere boeren snappen er ook niets van maar die vertrouwen blind op de blauwe ogen van de verkopert. :shock:
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor boer pieter » do nov 13, 2014 17:00

vandaag naar viking vergadering geweest en daar zeiden ze de gewone boer gewone stieren moet gebruiken om gewonw koeien te krijgen ,door al dat in kuisen zie je de bomen door het bos niet meer en word het een rommeltje wat bij veel boeren is gebeurt
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor karst-jan » do nov 13, 2014 17:36

boer pieter schreef:vandaag naar viking vergadering geweest en daar zeiden ze de gewone boer gewone stieren moet gebruiken om gewonw koeien te krijgen ,door al dat in kuisen zie je de bomen door het bos niet meer en word het een rommeltje wat bij veel boeren is gebeurt

en gewone koeien zijn holstein koeien ??
ik dacht dat viking ook jersey, zweeds enz verkocht ??
life is short, do crazy stuff.
viva la weidegang
karst-jan

Interesses: alles met boer

Re: Hebben andere organisaties dan Delta wel een doel ?

Berichtdoor boer pieter » do nov 13, 2014 20:30

nee dat zeg ik niet, maar kruisen moet je wel met een bepaalt doel doe en niet luk raak maar wat doen .wat bij veel mensen wel gebeurt, en dan valt het tegen ,en niet iedereen wil veel tijd steken in het zoeken van een stier die bij je past .daarom is het gewoon super dat er ki verenigingen zijn die dat voor jou doen
boer pieter

Berichtdoor Niels » do nov 13, 2014 20:58

En die gewone stieren moet je van de gewone stierenkaart halen van Viking, waar 8 van de stieren een genomic stier is... :cheers:
Niels

Berichtdoor boer pieter » do nov 13, 2014 21:01

ja je moet het niet moeilijker maken dan het is :lol:
boer pieter

Berichtdoor Niels » do nov 13, 2014 21:06

Je hebt gelijk. Als ik het met de Viking stierenkaart moest doen zou ik het ook niet meer weten en de paringen uitbesteden. (y)
Niels

Berichtdoor king » do nov 13, 2014 22:13

boer pieter schreef:nee dat zeg ik niet, maar kruisen moet je wel met een bepaalt doel doe en niet luk raak maar wat doen .wat bij veel mensen wel gebeurt, en dan valt het tegen ,en niet iedereen wil veel tijd steken in het zoeken van een stier die bij je past .daarom is het gewoon super dat er ki verenigingen zijn die dat voor jou doen

dat bovenste ben ik met je eens, maar als je je advies laat doen door de organisatie, die ze ook verkoopt, doe je in mijn ogen ook lukraak maar wat :roll: :roll: en verkopen ze je vooral datgene wat ze kwijt willen/het meeste aan verdienen.
of zie ik dat nou weer verkeerd :?:
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor boer pieter » do nov 13, 2014 22:23

weet ik niet, ik vind het gewoon makkelijk, ik heb geen verstand van fokkerij, en vind het ook niet zo intersant ik wil gewoon een gewone koe die melk geeft met gewone gehaltes en gewone probuktie ,en ondat ik in dk woon gebruik ik viking gewoon omdat het gemakkelijkst is en de inseminator dat sperma ook bij hem heeft ,en ik denk niet dat mijn fokkerij raadgever maar luk raak wat stieren inzet bij mij ,jij hebt mijn koeien ook wel eens gezien zijn en denk niet dat het werelds beste vee stappel is maar ook zeker niet de slechtste
boer pieter

Berichtdoor king » do nov 13, 2014 23:11

boer pieter schreef:weet ik niet, ik vind het gewoon makkelijk, ik heb geen verstand van fokkerij, en vind het ook niet zo intersant ik wil gewoon een gewone koe die melk geeft met gewone gehaltes en gewone probuktie ,en ondat ik in dk woon gebruik ik viking gewoon omdat het gemakkelijkst is en de inseminator dat sperma ook bij hem heeft ,en ik denk niet dat mijn fokkerij raadgever maar luk raak wat stieren inzet bij mij ,jij hebt mijn koeien ook wel eens gezien zijn en denk niet dat het werelds beste vee stappel is maar ook zeker niet de slechtste

klopt, helemaal mee eens, nix mis met je koeien, maar heb alleen zo mijn twijfels bij de combi advies/verkoop door zelfde persoon.
En buiten dat, ik heb ook geen verstand van fokkerij, ik doe alleen alsof :mrgreen: en vind t wel erg leuk om dat allemaal uit te zoeken, wat in mijn ogen wel/niet past
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor jvt » do nov 13, 2014 23:42

king schreef:
boer pieter schreef:nee dat zeg ik niet, maar kruisen moet je wel met een bepaalt doel doe en niet luk raak maar wat doen .wat bij veel mensen wel gebeurt, en dan valt het tegen ,en niet iedereen wil veel tijd steken in het zoeken van een stier die bij je past .daarom is het gewoon super dat er ki verenigingen zijn die dat voor jou doen

dat bovenste ben ik met je eens, maar als je je advies laat doen door de organisatie, die ze ook verkoopt, doe je in mijn ogen ook lukraak maar wat :roll: :roll: en verkopen ze je vooral datgene wat ze kwijt willen/het meeste aan verdienen.
of zie ik dat nou weer verkeerd :?:

weet het niet van andere organisaties, maar in mijn oude baan heb ik binnen het stierenpakket wat beschikbaar was wel de stieren gezocht die passen binnen het fokdoel van de veehouder. Dit zijn/waren niet per definitie de stieren waarvoor de meeste reclame gemaakt wordt..
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor boer pieter » vr nov 14, 2014 10:22

ik heb daar ook wel vertrouwen in dat ze dat doet , :yes: :yes:
boer pieter

Berichtdoor bastiaan250 » vr nov 14, 2014 10:26

kingEn buiten dat, ik heb ook geen verstand van fokkerij, ik doe alleen alsof :mrgreen: en vind t wel erg leuk om dat allemaal uit te zoeken, wat in mijn ogen wel/niet past[/quote]
(y) :cheers: doe ik ook.

[quote="Robert schreef:
Overigens gisteren een medewerker van Alta gesproken.
Helaas voor hem heb ik 'm in directe bewoordingen duidelijk gemaakt dat van die club geen sperma meer gebruikt wordt en dat ze in NL zijn verdwenen. De praatjes van de man en de manier van presenteren maakte één ding duidelijk : Bij zaken doen met Alta rolt het geld uit de zak van de boer naar de zakken van Alta. En hij maar zeggen dat de communicatie beter moet bij de club....

En ik maar zeggen dat binnen afzienbare tijd CRV het Alta sperma gaat vermarkten in NL. Onder de noemer grotere club kan meer concurentie aan. :idea: :no:
bastiaan250

Beroep: boer en melken

Berichtdoor Sander » zo nov 16, 2014 16:13

bertus schreef:

geeft niks Sander, ik snap het ook niet :no: en die andere boeren snappen er ook niets van maar die vertrouwen blind op de blauwe ogen van de verkopert. :shock:

ik vind het nogal schokkend. van de week ook nog een excursie gehad naar een fokker. ook daar werd volop mee gedaan aan de ratrace. praten over succesvolle oude koeien is er niet meer bij maar kalveren/pinken zijn tegenwoordig de beesten waar je over praten moet incl een vracht aan getallen wat ze scoren. de vaders zeggen me al niks meer en soms vadersvader ook nie. :oops: iedere fokker zijn ding natuurlijk, maar de ki's shoppen der ook en betalen flink geld voor dat jonge spul. en als je over CRV praat is het dus gewoon ledengeld waar ze mee smijten. Eerst smijten ze het weg en vervolgens proberen ze het ook nog eens weer van je rekening te plukken door verkoop van onbetrouwbare dure stieren. Wordt je dus 2 keer genaaid door je eigen coöperatie. Misschien moet de hoge baas toch maar luisteren naar Jeroen van Maanen, maar dat niet alleen wat mij betreft. Van mij mogen alle verantwoordelijken voor de fokkerij en financiën wel uitzien naar ander werk.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij