Oude genetica

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Oude genetica

Berichtdoor teuntje93 » di okt 31, 2017 15:15

Hans van Bergen schreef:Ik vertel dit, Robert, omdat als ik een paar koei heb met 60 kg, je er gevoegelijk vanuit kunt gaan dat er nog duizenden veehouders meer in NL zijn die 60 plussers hebben :yes: Met 45 kg haal je de 100 lw nie :no: Dus zo special is sut nie :no: Met eigen stier of 3 euro proefstier haal je da ook :yes: Daar heb je geen stamboek mc ext ciefers aaa codes lulkoek verhalen van vertegenwoordigers voor nodig :no:

aangezien je andere berichten ook vaak een hoog droom en fantasiegehalte hebben geloof ik hier eerlijk gezegd niets van. 8)
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor teuntje93 » di okt 31, 2017 15:20

Hans van Bergen schreef:Ik doe geen melkcontrole dus. Mijn impuls heeft ietsjes minder uierbalance maar verder sterk vergelijkbaar. 40+. Zou oud is rex. Nog geen verklaring waar de rietjes vandaan komen :no: Immers waarom 400 rietjes 10 jaar lang bewaren en nu met verlies verkopen :?: :?: :?: Welke boer doet zo iets :?: Wie koopt er honderden rietjes om ze vervolgens nooit te gebruiken :?: Je geeft zelf al aan dat de frostys ok al fake waren

Kunnen wel bloedonderzoek doen bij GD. Maar als de Rex dochters niet van Rex zijn betaal jij de rekening? 8) Kun je niet weigeren toch want jij hebt toch altijd gelijk, alwetende man uit Oeffelt.

Als je je ogen een keer zou gebruiken zou je zo'n onnozele reacties niet hoeven typen. Rex geeft ze harstikke uniform, allemaal dezelfde, lijkend op vader. Er valt er geen een op die anders is. Maarja kijken naar dieren is wat moeilijker dan wat cijfers oplezen natuurlijk...
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor Henk » di okt 31, 2017 15:45

Hans moet gewoon een bakkie gaan doen bij Teuntje. Wordt alles met de farmwalk vanzelf duidelijk :yes:
Week dr op gaan Teuntje bij Hans koffie lebberen, mét camera :yes: want ik ben best nieuwsgierig naar Hans zijn koeien.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hans van Bergen » di okt 31, 2017 17:03

@ Teuntje dat weet jij helemaal niet :no: Los daarvan wat voegt het toe om oude stieren te gebruiken :?: Jullie wonen in een gebied wat indertijd achterliep qua fokkerij. Vandaar dat veel bedrijven de eerste ronde holstein gemisd hebben. Ik hoef hier echt niet met Rex aan te komen omda de koei heel veel rex in zich hebben. 110.000 kg koe was een Pigeonwood x Red Mitchel x Alpenrex. So Rex genoeg. Ook de meeste roodbonte stieren hebben meestal meerdere malen Rex bloed bij zich.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Hans van Bergen » di okt 31, 2017 17:07

En als je dan vervolgens veel gewerkt hebt met massia 13 afstammelingen, massia 21, massia zoveel, KIAN Camion en daar weer allemaal zonen van dan ist wel Rex genoeg. Mijn vorige hond heette niet voor niets Rex :idea:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor teuntje93 » di okt 31, 2017 18:54

Hans van Bergen schreef:En als je dan vervolgens veel gewerkt hebt met massia 13 afstammelingen, massia 21, massia zoveel, KIAN Camion en daar weer allemaal zonen van dan ist wel Rex genoeg. Mijn vorige hond heette niet voor niets Rex :idea:

pas je wel op met het gebruik van je geprezen Caps Angelo. Zit ook rex in :shock:
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor teuntje93 » di okt 31, 2017 18:57

Hans van Bergen schreef:@ Teuntje dat weet jij helemaal niet :no: Los daarvan wat voegt het toe om oude stieren te gebruiken :?:

betere klauwen, betere vruchtbaarheid, betere uierkwaliteit, lager celgetal, makkelijker afkalven, langere levensduur, vitalere kalveren met meer levenslust. corrigeren op de veel te groot gefokte onefficiente en onhandige holsteins
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor Erikjan » di okt 31, 2017 20:04

teuntje93 schreef:betere klauwen, betere vruchtbaarheid, betere uierkwaliteit, lager celgetal, makkelijker afkalven, langere levensduur, vitalere kalveren met meer levenslust. corrigeren op de veel te groot gefokte onefficiente en onhandige holsteins

Kun je ook Rurex gebruiken
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor Robert » di okt 31, 2017 21:09

of Rex 8)
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor theo » wo nov 01, 2017 06:52

of DUREX :oops:
the sky is the limit
theo

Berichtdoor theo » wo nov 01, 2017 07:08

teuntje93 schreef:
Hans van Bergen schreef:@ Teuntje dat weet jij helemaal niet :no: Los daarvan wat voegt het toe om oude stieren te gebruiken :?:

betere klauwen, betere vruchtbaarheid, betere uierkwaliteit, lager celgetal, makkelijker afkalven, langere levensduur, vitalere kalveren met meer levenslust. corrigeren op de veel te groot gefokte onefficiente en onhandige holsteins

en niet te vergeten bevruchting :arrow: bij ons al jaren de beste bevruchter, en dochtervruchtbaarheid is super en roodfaktor ,aAa 561/651
de grootste reden dat we Rex gebruikt hebben is :arrow:
ja hans bij ons wel :arrow: 100% OUTCROSS

VOOR DE LIEFHEBBERS VAN REX HEBBEN WE NOG SPERMA TE KOOP
the sky is the limit
theo

Berichtdoor Hans van Bergen » wo nov 01, 2017 11:11

Grappig dat klauwen fokkerij ineens een isseu is :lol: Ik ben er 30 jaar kei hard om uitgelachen :lol: Afgelopen jaar probeerde Gerard me nog voor schut te zetten voor een volle zaal :lol: Ik zei al Gerard schei der maar uit. Ik geloof best dat rex goede klauwen had immers dat hadden zijn zonen ok. in de ciefers zie je da nie terug omda men toen nieveel aan benenfokkerij dee
Hans van Bergen

Berichtdoor Hans van Bergen » wo nov 01, 2017 11:14

En verders geloof ik nie da de Rex nog veel beter gaat zij als een Caps Angelo of een Powerline :no:

Brandende vraag al 25 jaar WAAR KOMEN DE REX RIETJES VANDAAN EN WAAROM ZE 35 JAAR BEWAREN DAN :?:
Hans van Bergen

Berichtdoor Erikjan » wo nov 01, 2017 11:22

Hans van Bergen schreef:En verders geloof ik nie da de Rex nog veel beter gaat zij als een Caps Angelo of een Powerline :no:

Brandende vraag al 25 jaar WAAR KOMEN DE REX RIETJES VANDAAN EN WAAROM ZE 35 JAAR BEWAREN DAN :?:

Hans, Koop op de beurs in Hardenberg 10 rieten(mogelijk een paar gratis) Rex. Gebruik deze op die op melk typische (grote)dieren. Kan mij niet voorstellen dat het tegen gaat vallen.
Erikjan

Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor theo » wo nov 01, 2017 14:40

[quote="Hans van Bergen"]En verders geloof ik nie da de Rex nog veel beter gaat zij als een Caps Angelo of een Powerline :no:

Brandende vraag al 25 jaar WAAR KOMEN DE REX RIETJES VANDAAN EN WAAROM ZE 35 JAAR BEWAREN DAN
kweet wel zeker dat over caps angelo,powerline niet gesproken over 40 jaar :lol: :mrgreen: :mrgreen: Rex WEL !!!geboren in 1971
dat ze 40 jaar bewaardt zijn omdat ze dat wisten (WEU;RUW) die stier komt weer vraag naar :yes: :yes: nog altijd de vader van de meeste 10000 kg v+e koeien in duitsland (y)
the sky is the limit
theo

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij