NRM en andere fokveedagen 2

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: NRM en andere fokveedagen 2

Berichtdoor bertus » za nov 04, 2017 18:22

qua achterspeenplaatsing kunnen de groepen holsteiners met geen mogelijkheid tegen de crossies aan met name bij pepper was de achterspeenplaatsing een ramp.
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor king » za nov 04, 2017 19:27

bertus schreef:
Erikjan schreef:
Robert schreef:'t was wel een (y) viertal

De beste koeien van de beurs.

top crossies (y)

Ben der niet geweest(beetje ver, gaat wel weer naar Gorinchem :roll: ), maarre wat ik dan wel weer jammer vind en tevens een gemiste kans, is dat er alleen maar F1's stonden.
Ik bedoel er wordt toch lang zat gecrossed in Nederland om een leuk groepie F2's, F3's of verder neer te zetten, dan laat je nl pas echt zien wat crossen kan doen :idea:
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor melker » za nov 04, 2017 19:42

Nou, er stond een overtuigend viertal, zoiets kan iedere Hf fokker over 3 jaar melken als hij er nu mee begint. Als crossers zullen we wel eigen shows moeten gaan organiseren :yes: Met die HF tob fokkerij lopen ze allemaal achter dezelfde stieren aan. Vind ook dat CRV wel gesplitst mag worden in een diensten coop en fokkerij helemaal loslaten in aparte coop of BV die zich bezig houdt met commercieel HF vee. Is misschien nu ook el zo maar kleeft wel allemaal aan elkaar en opereert onder zelfde naam.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor john verhaar » zo nov 05, 2017 01:29

Komt allemaal van zelf Melker in elk land in de wereld zijn de economic results met crossies better dan met de gemiddelde Hf
15 jaar geleden werd je hier ook niet voor vol aan gezien als je Jerseys ging melken en nu kosten Jersey vaarzen meer dan Hfs

En binnen 7 jaar worden er meer Jerseys gemolken in de VS dan Hfs :yes:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Gerben77 » zo nov 05, 2017 11:53

Laten we aan nemen dat ...(boter).VET weer mag, en de vraag blijvend is. En dat jersey melk zeker ook smaakvoller is en betere kaas geeft als elk andere RAS.
Dan is jersey natuurlijk voor iedereen steeds interessanter, waar ik een beetje tegen aan blijf hikken is wat te doen met al
t slachtvee, denk niet dat de slachterijen staan te juichen als ze alleen maar jerseys aan geboden krijgen.
Geen idee hoe goed ze t vlees van jersey kunnen verwaarden, maar t kan zo maar een puntje worden voor duurzaamheid etc

T levert mij altijd een goed gevoel op als ik een koe kan verkopen met nog een mooi stukkie vlees erop, dan een wat mindere koe. (Die ook hier lopen en weggaan).

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken (q)
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Robert » zo nov 05, 2017 13:59

Vlees is in de wereld belangrijker dan melk.
Selecteren op het moment dat het jou past, dikke koe met opbrengsten, scheelt een hele borrel dan 't wegdoen van dieren zonder vlees.
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor poekske » zo nov 05, 2017 14:05

Jersey kosten teveel om te versnijden per kilo vlees, daarom krijg je amper geld ervoor
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor gydo » zo nov 05, 2017 14:35

Kan er hier anders makkelijk vanaf komen :yes: grof geld opleveren doen ze niet voor de slacht maar dat doen ze wel als ze melk geven en daar heb ik ze voor :wink:
Enigste probleem is dat melkgevende jerseys niet te krijgen zijn als je wat wilt uitbreiden (n)
gydo

Berichtdoor Sander » zo nov 05, 2017 14:58

als je alles aanhoudt dan he je toch aanwas zat om uit te breiden?
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor gydo » zo nov 05, 2017 15:51

Nou ben nog maar net 2 jaar aan de gang dus de eerste vaarzen gaan pas kalven begin volgend jaar. Hoop dat ik dan niet meer hoef bij te kopen ja (y)
gydo

Berichtdoor G.U. » zo nov 05, 2017 16:14

gydo schreef:Nou ben nog maar net 2 jaar aan de gang dus de eerste vaarzen gaan pas kalven begin volgend jaar. Hoop dat ik dan niet meer hoef bij te kopen ja (y)

Kun je er dan een paar verkopen als je genoeg jongvee hebt
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Sander » zo nov 05, 2017 18:22

gydo (y)
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor gydo » zo nov 05, 2017 23:17

G.U. schreef:
gydo schreef:Nou ben nog maar net 2 jaar aan de gang dus de eerste vaarzen gaan pas kalven begin volgend jaar. Hoop dat ik dan niet meer hoef bij te kopen ja (y)

Kun je er dan een paar verkopen als je genoeg jongvee hebt

Dat zal nog wel even duren. Als je de koeien overal en nergens vandaan sleept als je begint dan valt er nog wel eens eentje tegen :oops: dus eerst maar eens heel dotje vervangen als ik genoeg vaarzen aan de melk krijg :yes:
gydo

Berichtdoor Talis » ma nov 06, 2017 05:49

Gerben77 schreef:Laten we aan nemen dat ...(boter).VET weer mag, en de vraag blijvend is. En dat jersey melk zeker ook smaakvoller is en betere kaas geeft als elk andere RAS.
Dan is jersey natuurlijk voor iedereen steeds interessanter, waar ik een beetje tegen aan blijf hikken is wat te doen met al
t slachtvee, denk niet dat de slachterijen staan te juichen als ze alleen maar jerseys aan geboden krijgen.
Geen idee hoe goed ze t vlees van jersey kunnen verwaarden, maar t kan zo maar een puntje worden voor duurzaamheid etc

T levert mij altijd een goed gevoel op als ik een koe kan verkopen met nog een mooi stukkie vlees erop, dan een wat mindere koe. (Die ook hier lopen en weggaan).

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken (q)

ze vreten minder houden we in nederland nog meer kuil over als iedereen het zou doen.. :D Zelf zou ik niet zo snel overstappen. Melkziekte is nog wel een dingetje. afzet kalveren en idd opbrengst als slachtvee..
Talis

Berichtdoor G.U. » ma nov 06, 2017 09:32

Ik weet niet hoor maar als je met hf gemiddeld €500 voor slachtkoeien krijgt en voor jerseys €300 dan maak je dat makkelijk goed met het verkopen van drachtige vaarzen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij