Genomic fokwaarden (deel 2)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Genomic fokwaarden (deel 2)

Berichtdoor Robert » vr jul 28, 2017 20:30

Meest gebruikt zegt niet zoveel over de kwaliteit.
Zie Fidelity, Kian, Impuls, Olympic, Cello en de lijst kan nog wel veel langer worden.

Is kijken naar koeien nu zo moeilijk ?
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Sander » vr jul 28, 2017 21:51

kian hoort niet in de rijtje thuis
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Robert » za jul 29, 2017 07:58

voor Hans wel
Robert

Berichtdoor teuntje93 » za jul 29, 2017 08:38

Hans van Bergen schreef:Zo ff scheepslading Caps Angelo ingeslagen :D Nog een paar dagen issie 5 euro. Bij grote orders kan der nog wel een kortinkie af. Met 306 nvi, 108 u en b en 110 totaal ist een toppert. Laat de fokwaarde maar flink zakken en dan ist nog een leuke. Vanaf dinsdag istie weer gewoon 16 euro. Moeder vink wel wa kaal. Dat dan weer wel.

(y) gebruik maar flink veel, des te eerder hebben we betrouwbare cijfers (y)
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor Hans van Bergen » za jul 29, 2017 09:31

Robert schreef:Meest gebruikt zegt niet zoveel over de kwaliteit.
Zie Fidelity, Kian, Impuls, Olympic, Cello en de lijst kan nog wel veel langer worden.

Is kijken naar koeien nu zo moeilijk ?

mooi rijtje van alleraardigste stieren die gebruikt worden omdat veehouders er tevreden over zijn (y) Gebruikt door veehouders die IEDERE DAG naar koeien kijken
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Hans van Bergen » za jul 29, 2017 09:46

Ik hoop dat voordat Angelo ciefers heeft er allang betere stieren zijn,
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Sander » za jul 29, 2017 09:53

qua melksnelheid, gehalten en kruis zeker.
Sander

Berichtdoor Hans van Bergen » za jul 29, 2017 10:15

Mooi voorbeeld vind ik altijd Norwin rf. Samen loopt er al jaaren mee te sleuren. Tbeest is ruim 11 jaar. En volgens Gerard issut de beste stier van de hele wereld en gaat hij het HF ras redden. Vanuit de hele wereld zullen ze op de Lorbaan in de rijstaan om aub wat rietjes Norwin. Ze hebben em zelfs gefiguurzaagd aan de muur hangen en Hij is HET boegbeeld van Ki Samen. Boeren ondertussen moeten Norwin nie en de rietjes zijn onverkoopbaar. Malki verkocht in een half jaar meer doses als Norwin in 10 jaar. Samen laat geen cijfers zien is immers allemaal kwats. Boeren weten veel beter, zoeken de cijfers zelf wel op en bestellen Malki en laten het gezever over aAa codes en weet ik wat meer mooi links liggen. Als ze een beetje serieus zouden adverteren zouden ze makkelijk 100.000 doses per jaar kunnen verkopen.
Hans van Bergen

Berichtdoor Robert » za jul 29, 2017 10:36

Dat Norwin een stier van niks is, daar ben ik 't mee eens. Tis een gevaarlijke stier die enkele goeien geeft en veel rommel. Dat is aan de cijfers ook wel te zien. De stier zelf is zeker niet de beste stier van de stal.
Robert

Berichtdoor marcelv » za jul 29, 2017 11:41

Robert schreef:Dat Norwin een stier van niks is, daar ben ik 't mee eens. Tis een gevaarlijke stier die enkele goeien geeft en veel rommel. Dat is aan de cijfers ook wel te zien. De stier zelf is zeker niet de beste stier van de stal.

Ik weet niet waarop jullie je mening baseren maar hier doen de Norwins het prima. Ik heb r nu 21 dochters van lopen waarvan 13 aan de melk. De oudste zijn 3e kalfs en er is er nog geen ene uitgevallen :no:
marcelv

Berichtdoor Hans van Bergen » za jul 29, 2017 11:58

Ja en wat zegt dat over die paar duizend anderen :?:
Hans van Bergen

Berichtdoor teuntje93 » za jul 29, 2017 12:03

volgens mij zijn diegene die het hardst liggen te klagen over Norwin ook diegene die er zelf geen van melken dus.... :roll:
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor Robert » za jul 29, 2017 12:50

:lol: Teun, niet zo wantrouwend
Sprak een paar jaar geleden achter de Norwin groep in Zwolle met een veehouder en vertegenwoordiger.
"Zo'n een kan ie ook geven, maar de andere negen hebben de hakken tegen elkaar, kunnen niet lopen en zijn voordat je 't weet de klep op" De verkoopman knikte en mompelde dat hij 'm niet meer verkocht :lol: :lol:
Robert

Berichtdoor Sander » za jul 29, 2017 17:27

norwin gezien bij samen. en ook dochters daar. de meneer die nu bij veecom werkt was laaiend enthousiast. ik kon niet zien waarom. dus nooit besteld.
Sander

Berichtdoor sivert » za jul 29, 2017 20:41

Hier 25 rietjes Angelo voor in totaal € 100.- . Daar ga ik mij geen bult aan vallen. Misschien een idee voor de sceptici/pessimisten om niet altijd de verkeerde kant op te fantaseren. Bij beperkt gebruik vallen de risico's mee. Laatste fokstier die ik veel heb gebruikt was Big Winner en die vallen niet mee. Van de 35 vaarskalveren die we hebben gekregen (vanaf 2014, oudsten zijn 3 jaar!) lopen er maar 19 meer, van de vaarzen zijn wat fiasco's vertrokken en bij het jongvee zijn de dieren die niet van de toppers waren inmiddels voor export vertrokken. In de 2e lijst gaan ze het ook niet beter doen. Fokstieren zijn dus ook geen garantie op succes.
sivert

Beroep: melkveehouder

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij