Genomic fokwaarden (deel 2)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Genomic fokwaarden (deel 2)

Berichtdoor bartlomeus » do jul 27, 2017 11:31

lekker dan ....
bartlomeus

Berichtdoor Robert » do jul 27, 2017 11:55

had je de stier gebruikt?
Robert

Berichtdoor Hans van Bergen » vr jul 28, 2017 10:12

Zo ff scheepslading Caps Angelo ingeslagen :D Nog een paar dagen issie 5 euro. Bij grote orders kan der nog wel een kortinkie af. Met 306 nvi, 108 u en b en 110 totaal ist een toppert. Laat de fokwaarde maar flink zakken en dan ist nog een leuke. Vanaf dinsdag istie weer gewoon 16 euro. Moeder vink wel wa kaal. Dat dan weer wel.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Erikjan » vr jul 28, 2017 10:19

Inderdaad een leuke stier voor een nog mooiere prijs.
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor Robert » vr jul 28, 2017 12:29

Hans van Bergen schreef:Zo ff scheepslading Caps Angelo ingeslagen :D Nog een paar dagen issie 5 euro. Bij grote orders kan der nog wel een kortinkie af. Met 306 nvi, 108 u en b en 110 totaal ist een toppert. Laat de fokwaarde maar flink zakken en dan ist nog een leuke.

Als de speenlengte nog 4 punten zakt, ben je al genezen.
Of de LVD, of de vruchtbaarheid, of taaimelks, of voorhand, of hoogtemaat, of klauwgezondheid, of ......

Je melkt koeien en geen indexen ......
Een dier zonder fouten is belangrijker dan een topper met een fout. Want de fout zorgt dat 't dier weg gaat. Lijkt mij dat een fokstier met dochters in 3e lactatie meer zekerheid geven in de fokkerij. Temeer omdat het aantal stuks jongvee naar beneden is gegaan en je nog minder uitval kunt veroorloven vanwege een tekortkoming.
Robert

Berichtdoor JKvW » vr jul 28, 2017 12:35

Hans van Bergen schreef:Zo ff scheepslading Caps Angelo ingeslagen :D Nog een paar dagen issie 5 euro. Bij grote orders kan der nog wel een kortinkie af. Met 306 nvi, 108 u en b en 110 totaal ist een toppert. Laat de fokwaarde maar flink zakken en dan ist nog een leuke.

Geen rare stier maar past ie wel binnen jouw criteria Hans? Of worden de criteria opgerekt als de spermaprijs lager is?
Verwachte vruchtbaarheid is heel matig en de klauwgezondheid houdt voor jouw klauwen- en benen-fokkerij ook niet over. Van 104 naar <100 hoeft niet veel voor te gebeuren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
JKvW

Beroep: melkveehouder
Interesses: koeien, veevoeding

Berichtdoor opelmanta » vr jul 28, 2017 13:07

Het komt op mij wat gay beestofiel over. Als je de stier googled dan kom je hem alleen maar tegen als: ‘Stier Caps Angelo oogverblindend mooi’
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » vr jul 28, 2017 13:16

Bult kouwe drukte eigenlijk om een paar rietjes. Ik ga er maar van uit dat een schot een eerste kalfs koe is. Daar heb je een 40 van, zoek je er nog 10 betere oude koeien bij. Heb je 50 koeien voor de Angelo. Die ken je nog door de helft doen want je wou hem maar tot de karnaval gebruiken.

Hans heeft 250 euro uitgegeven, zet het maar in de Boerderij.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Hans van Bergen » vr jul 28, 2017 14:41

JKvW schreef:

Geen rare stier maar past ie wel binnen jouw criteria Hans? Of worden de criteria opgerekt als de spermaprijs lager is?
Verwachte vruchtbaarheid is heel matig en de klauwgezondheid houdt voor jouw klauwen- en benen-fokkerij ook niet over. Van 104 naar <100 hoeft niet veel voor te gebeuren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Kgh 104 aikman 105 verder stieren rondom scoren best goed gezien de concurentie. Cel 112 benen 108. Nee voorwaardes worden zeer zeker niet opgerekt ik heb dit diep uitgezocht en verwacht dat Caps gunstig gaat uitvallen tov anderen.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Erikjan » vr jul 28, 2017 15:54

Hans van Bergen schreef:Kgh 104 aikman 105 verder stieren rondom scoren best goed gezien de concurentie. Cel 112 benen 108. Nee voorwaardes worden zeer zeker niet opgerekt ik heb dit diep uitgezocht en verwacht dat Caps gunstig gaat uitvallen tov anderen.

Hoeveel rieten heb je eigenlijk van deze stier gekocht?.
Erikjan

Berichtdoor Hans van Bergen » vr jul 28, 2017 16:49

@Ej een haffel :yes: @Opel Manta ik voel me voldoende zeker in mijn heterosexualiteit dat ik zoiets nog wel durf te zeggen :yes: Het is een stier naar waar je blijft kijken
Hans van Bergen

Berichtdoor Sander » vr jul 28, 2017 17:32

wie verkoopt die bol
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Erikjan » vr jul 28, 2017 18:01

Erikjan

Berichtdoor Sander » vr jul 28, 2017 19:20

oh vader en moedersvader moet ik eerst op zoeken want die ken ik niet.
moeder met 1 lijst tot dusver, wel lekker hip
grootmoeder vet onder de 4%. gelukkig heeft hans nog wat kian gebruikt en natuurlijk zijn gve brok
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Hans van Bergen » vr jul 28, 2017 20:24

Kian, Talentino,Simon even dus dan moet je eens wat anders. Twor ws de meest gebruikte jonge stier @ Kampen so der zijn de meer die der wa in zien
Hans van Bergen

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij