Inseminaties (deel 6)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Inseminaties (deel 6)

Berichtdoor king » za sep 22, 2018 21:48

Bruno * Redshot * Even * Jazana * Paul * Es * Victor 94 * Groenland s 105
Prince * Brolin * Rau * Dustin * Impact Barry * Paul * Es * Victor 94 * Groenland s 105
Bruno * Edbo * Lautechaux * Archibald * Barber Bill * Tomas 106 * Es * Marijke's 10 alva * Nooitgedacht 48 * Rudolf 34 * Han 31
Rau * Mavid * Even * Micmac * Midnight Storm * Gerrit * Wael 167 * Groenland s 105 * Han 31
Jacco 12 * Even * Micmac * Midnight Storm * Gerrit * Wael 167 * Groenland s 105 * Han 31
Dorus * Nymoen * Jacco 12 * Renardeau * Louson * Gerrit * Tomas 106 * Evert 7 * Nederhorst j * Han 31
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Erikjan » ma sep 24, 2018 08:27

king schreef:Bruno * Redshot * Even * Jazana * Paul * Es * Victor 94 * Groenland s 105

Ik neem aan dat Bruno de Belg is van KI Samen. 15 euro voor een belg :shock: .
Bij crv goede geteste Belgen voor 8 euro zonder korting.
https://shop.crv4all.nl/shop/nl/catalog ... &order=asc
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor Erikjan » ma sep 24, 2018 08:49

Lucky Carl ♀ x Miami (HF) x Vanstein
Lucky Carl ♀ x Stellando x Passion
Vanger ♀ x Morata x Passion
Erikjan

Berichtdoor coen dp » ma sep 24, 2018 09:50

Erikjan schreef:
king schreef:Bruno * Redshot * Even * Jazana * Paul * Es * Victor 94 * Groenland s 105

laat dat goed getest maar weg :yes: (n)
enige wat tegenwoordig bekend is is geboortegemak, gewicht en drachtduur. alle andere getallen zijn onbekend :idea: :!:
het ontbreken van slachtgegevens maakt dat je als melkveehouder totaal niks meer hebt om te selecteren :? :evil:
coen dp

Interesses: melkveehouderij

Berichtdoor Erikjan » ma sep 24, 2018 10:17

coen dp schreef:enige wat tegenwoordig bekend is is geboortegemak, gewicht en drachtduur. alle andere getallen zijn onbekend :idea: :!:
het ontbreken van slachtgegevens maakt dat je als melkveehouder totaal niks meer hebt om te selecteren :? :evil:

Bij Belgen zijn voor mij alleen de eerste drie weken belangrijk. Naast en probleemloze geboorte moeten zij na ruim 2 weken met een dikke rug het bedrijf kunnen verlaten. Natuurlijk hoop ik dat de mester het er ook goed mee heeft. Deze cijfers zal mij een worst zijn.
Erikjan

Berichtdoor coen dp » ma sep 24, 2018 10:22

zit wereld van verschil tussen de blauwe kalveren :yes: en die dikke rug/kwaliteit die jij graag wil zien kan je niet aan het geboortegewicht aflezen :no:
coen dp

Interesses: melkveehouderij

Berichtdoor inseminatieservice » ma sep 24, 2018 18:19

Erikjan schreef:

5 tot 6 euro voor de belgen die jullie noemen van CRV en Samen, dat zijn de prijzen die ik hoor bij afname van 100 of meer.
inseminatieservice.nl
inseminatieservice

Beroep: RMS Inseminator
Interesses: Vruchtbaarheid van de koe

Berichtdoor king » ma sep 24, 2018 21:13

Erikjan schreef:

kost ie dat nu?
Kan je vertellen, dak er heel wat minder voor betaald heb :yes:
king

Berichtdoor sivert » ma sep 24, 2018 21:15

Erikjan schreef:

Die van CRV van 8 euro geven zware kalveren, voor een acceptabel geboortegemak kom je niet beneden de 12 euro uit. Dorus van KI Samen staat ook voor 12 euro op de kaart, maar bij 50 rietjes kost die ook gewoon 6 euro.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Freddy » ma sep 24, 2018 22:07

Ik gebruik momenteel voor blauw Poetin.
Daar heb ik mooie kalveren van! Worden makkelijk geboren en groeien goed, uiteraard moet je ze dan ook goed voeren.
Heb 2 jaar terug 1x een 'verkeerde' blauwe gebruikt. Dat leverde op 20 geboorten 5 keizersnedes op, waarbij in de nasleep daarop ook 2 koeien dat niet overleefd hebben. Dat heeft mij dus veel meer gekost dan wat ik nu misschien teveel betaal aan Poetin. (En de laatste keizersnede daarvoor was zeker jaar of 8-10 geleden)

Test crv trouwens zelf wel blauwen? Ik vind altijd het nadeel bij crv dat ze erg veel verloop hebben bij de blauwen. Bij iedere ki club staat een goede blauwe stier zeker een jaar of 5-10 op de kaart, maar bij crv is het iedere keer weer wat anders, kopen zij niet gewoon ergens in?
Freddy

Berichtdoor Erikjan » di sep 25, 2018 07:17

sivert schreef:Die van CRV van 8 euro geven zware kalveren, voor een acceptabel geboortegemak kom je niet beneden de 12 euro uit. Dorus van KI Samen staat ook voor 12 euro op de kaart, maar bij 50 rietjes kost die ook gewoon 6 euro.

https://shop.crv4all.nl/shop/nl/sire/GE ... d%27Esneux geeft ook kleinere Belgen.
Erikjan

Berichtdoor Erikjan » di sep 25, 2018 07:24

Freddy schreef:Test crv trouwens zelf wel blauwen? Ik vind altijd het nadeel bij crv dat ze erg veel verloop hebben bij de blauwen. Bij iedere ki club staat een goede blauwe stier zeker een jaar of 5-10 op de kaart, maar bij crv is het iedere keer weer wat anders, kopen zij niet gewoon ergens in?

Van hun Website:

Daarom test CRV elke jonge stier uitgebreid in het veld door middel van inseminaties. We analyseren alle gegevens en zetten die om in kruisingsindexen, zoals makkelijk geboorte, drachtduur en gewicht.

Samenwerking
CRV werkt samen met BBG, onze partner in het Belgisch-witblauwras. BBG analyseert alle sperma. CRV kan zo een goede spermakwaliteit en hoog bevruchtend vermogen garanderen.

Of u nu kiest voor lichte Bwb-kalveren of voor Bwb-stierkalveren met meer bespiering: CRV heeft een ruim aanbod aan geschikte Belgische witblauwe gebruikskruisingsstieren.
Erikjan

Berichtdoor sivert » di sep 25, 2018 22:34

Het is mij al wel een paar keer opgevallen dat sommige BB stieren van CRV die voor de eerste keer op de kaart komen later zakken in geboortegemak. Heel soms gebruik ik een Belg proefstier van CRV en als ik dan een eerste fokwaarde vergelijk met de kalveren die we er van hebben gehad zijn die van ons zwaarder dan te verwachten was aan de hand van die fokwaarde. Later volgt dan wel een fokwaarde die er bij past.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Erikjan » za sep 29, 2018 20:34

Nu volop Worker aan het gebruiken: http://cgi.zar.at/cgi-bin/zw_detail.pl? ... e=DATEN_FV
Ook een: Midwest x Morata x Rurex x Ilion.
Pink met Vanarex (ES Vanadin x Rurex) x Pascha x Wille x Rurex.
Erikjan

Berichtdoor king » zo okt 07, 2018 19:02

Ian * Jacco 13 * Event * Peterslund *Jazana * Timmer goodman * Nederhorst j * Han 31
Medicus * Jacco 16 * Jacco 12 * Lawn Boy * Jazana * Gerrit * Tomas 106 * Evert 7 * Nederhorst j * Han 31
Dorus * Loser * Cricket * Jacco 7 * Jazana * Gerrit * Tomas 106 * Evert 7 * Nederhorst j * Han 31
king

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij