Ervaring met kruislingen (deel 10)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Ervaring met kruislingen (deel 10)

Berichtdoor ArnoH » za dec 24, 2016 00:18

Marcel V schreef:Kan uit eigen ervaring ook ff wat toevoegen in dit topic, net ff de folder van crv doorgekeken , was al snel achteraan bij de kruislingen beland. Staat flink reclame voor Woeste polder Imposant met +400 nogwat kg melk :shock: . Ik melk zelf 2 dochters van deze bull die ik beide als nuka aankocht maar ze geven hier geen melk :no: . ALs de voorspelling uitkomt net op de 6000 liter maar ik moet nog zien dat ze dat gaan halen...
Na wat verdieping blijkt dat ze voor dit soort stieren een aparte dubbeldoelbasis index hebben :yes: . Op crvsite kun je gewoon zb basis aanklikken en dan zie je dat die diknekstier -1357 kg melk vererft met k*tuiers :?
Jullie weten vast allang dat jullie wat word wijsgemaakt maar ik ben weer verrast :|

Imposant is op crv-site de slechtste "mengelmoes": https://shop.crv4all.nl/shop/nl/catalog ... rt=&order=
Melk een tweetal legende's, doen niet onder voor de 100% holstein.
ArnoH

Berichtdoor melker » za dec 24, 2016 17:31

jan b schreef:melkt er iemand vaarzen van Reladon? Hoe zijn ze?

Stuk of 15, doen het wel redelijk, melktypische dieren en niet groot, goed beenwerk en redijke uiers, werkbaar :yes:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor willemk » za dec 24, 2016 21:23

Net even in de stal geweest. Vandaag 6 koeien gekalft met alle 6 een tkt van onder de 330 dagen :?: Drachtigheden van Vanadin (sm) en paulus (mry)
Als het niet gaat zoals het mot dan mot het maar zoals het gaat.
willemk

Beroep: veehouder, mannetje van alles
Interesses: van alles

Berichtdoor jan b » zo dec 25, 2016 08:42

Stuk of 15, doen het wel redelijk, melktypische dieren en niet groot, goed beenwerk en redijke uiers, werkbaar :yes:[/quote]

Heb 3 pinken en 2 drachtige vaarzen van een stoppende boer gekocht.
jan b

Berichtdoor Henk » zo dec 25, 2016 09:08

melker schreef:

Stuk of 15, doen het wel redelijk, melktypische dieren en niet groot, goed beenwerk en redijke uiers, werkbaar :yes:

Paar gehad waarvan 1tje is vertrokken vanwege een gescheurde voorklauw.
Bij ons niet extreem melktypisch met gemiddelde liters.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Erikjan » ma dec 26, 2016 11:11

melker schreef:
king schreef:en welke is dat??

Premium PP

https://apps.crv4all.nl/modules/stierzo ... 625?base=R
Lekkere gehalten :no:

http://www.ggi.nl/?page=object&sub=deta ... enuitem=44
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor king » ma dec 26, 2016 13:29

@ Erikjan: Ja, dat was mij ook al opgevallen, en rest van de cijfers, wor ik ook nog nie vrolijk van, kan je volgens mij beter deze nemen: https://apps.crv4all.nl/modules/stierzo ... 0354850803

@ Jan b:
Hier 2 aan de melk gehad, 1e had een strekpoot, maandje of 2 gemolken, daarna de weid in geschopt.
De 2e was ook nie veel, lomp beest, taaimelks en celgetal problemen -> afgemolken en is dus ook al weg
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Erikjan » ma dec 26, 2016 13:55

Recent deze gekocht voor insire tarief: https://shop.crv4all.nl/shop/nl/sire/RO ... a+Sander+P
Alleen niet 100% hoornloos. Wel prima cijfers.
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor Talis » ma dec 26, 2016 13:57

zal aan mij liggen. Maar waarom een stier kiezen met kl 92. fok je alleen maar de verkeerde kant op. Zal best op een enkele koe passen.
Talis

Berichtdoor Hookwood Holsteins » ma dec 26, 2016 15:45

Ik zelf niet maar was poosje terug bij een collega die er eentje molk met 145 LW. En zijn gemiddelde productie was niet laag. Kreeg haar alleen nog niet drachtig. Moeders had dat probleem ook al vandaar dat ie nu deze Reladon molk...

Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor M H » ma dec 26, 2016 15:58

Marcel V schreef:Kan uit eigen ervaring ook ff wat toevoegen in dit topic, net ff de folder van crv doorgekeken , was al snel achteraan bij de kruislingen beland. Staat flink reclame voor Woeste polder Imposant met +400 nogwat kg melk :shock: . Ik melk zelf 2 dochters van deze bull die ik beide als nuka aankocht maar ze geven hier geen melk :no: . ALs de voorspelling uitkomt net op de 6000 liter maar ik moet nog zien dat ze dat gaan halen...
Na wat verdieping blijkt dat ze voor dit soort stieren een aparte dubbeldoelbasis index hebben :yes: . Op crvsite kun je gewoon zb basis aanklikken en dan zie je dat die diknekstier -1357 kg melk vererft met k*tuiers :?
Jullie weten vast allang dat jullie wat word wijsgemaakt maar ik ben weer verrast :|

melk er nu vier, gemiddelde lw 95, tussen 90 en 100 alle 4. had graag wat meer liters gehad, maar heb ze niet alleen op topproducentes gebruikt, en dat had wat verstandiger geweest.

verder vind ik de de koeien er goed uit zien, en de uiers zijn ook heel niet verkeerd, degene met het slechtste uier had moeders ook een los uier. Het lijkt erop bij de tweede kalfs imposanten dat de uiers weinig groter worden, dus kan dat over paar jaar wel eens best passen.

gehaltes zijn top, vruchtbaarheid lijkt ook goed, en de conditie is veel beter dan ik gewend ben. verder geen trammelant aan de imosanten, en dat is ook wel lekker.

lopen er nog 5 bij jv en nog een paar drachten ervan onderweg
M H

Berichtdoor king » ma dec 26, 2016 19:39

Talis schreef:zal aan mij liggen. Maar waarom een stier kiezen met kl 92. fok je alleen maar de verkeerde kant op. Zal best op een enkele koe passen.

Op zich heb je best gelijk, maar op de meeste crossies met een flinke scheut flv/mon en/of scandinavisch bloed, heb je niet zo gauw een probleem. :idea:
Hebben er hier 5 rietjes van gehad en nu 1 vk lopen van een mnd of 9 oud
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor jan b » di dec 27, 2016 08:59

Hookwood Holsteins schreef:

Ik zelf niet maar was poosje terug bij een collega die er eentje molk met 145 LW. En zijn gemiddelde productie was niet laag. Kreeg haar alleen nog niet drachtig. Moeders had dat probleem ook al vandaar dat ie nu deze Reladon molk...

Heb ook nog 4 vaarzen van Evenlund gekocht, één is al aan de melk. Heel beste vaars met top uier. :yes:
jan b

Berichtdoor ArnoH » di dec 27, 2016 20:03

jan b schreef:
Hookwood Holsteins schreef:

Heb ook nog 4 vaarzen van Evenlund gekocht, één is al aan de melk. Heel beste vaars met top uier. :yes:

Koppel vaarzen erbij gekocht? Extra robot?
ArnoH

Berichtdoor jan b » wo dec 28, 2016 08:31

Heb ook nog 4 vaarzen van Evenlund gekocht, één is al aan de melk. Heel beste vaars met top uier. :yes:[/quote]
Koppel vaarzen erbij gekocht? Extra robot?[/quote]

nee, nieuwe stal bouwen
jan b

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij