aAa (deel 3)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: aAa (deel 3)

Berichtdoor Henk » vr okt 27, 2017 13:46

Onze kalverdude laaide het afgelopen jaar wekelijks meer blauwe nuka's dan melkrassen :yes:
Vaarzen worden straks strontduur :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » vr okt 27, 2017 14:47

dat roep ik al een tijdje geen jv weg doen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor sivert » vr okt 27, 2017 19:09

Exportvaarzen brengen ook weer meer op. Een (platte) vaars voor Oezbekistan bracht € 1000 op en 2 vaarzen voor Spanje brachten € 1150 per stuk op. Komende week gaat er nog een vaars naar Libanon, benieuwd wat die opbrengt.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Sander » vr okt 27, 2017 21:23

wat moet ik verstaan onder een exportvaars
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor hulsteins » vr okt 27, 2017 22:37

een vaars die voor export gaat :?:

met een AAA gezondheid status :!: :yes:
hoog tijd om weer normaal te doen
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Sander » za okt 28, 2017 06:12

bij mij is een vaars pas een vaars als ze gekalfd heeft maar dat lijkt me niet voor deze prijzen. dus een pink die paar maand drachtig is en zelfs dan is 1000 euro een fooi
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Henk » za okt 28, 2017 15:12

sivert schreef:Exportvaarzen brengen ook weer meer op. Een (platte) vaars voor Oezbekistan bracht € 1000 op en 2 vaarzen voor Spanje brachten € 1150 per stuk op. Komende week gaat er nog een vaars naar Libanon, benieuwd wat die opbrengt.

Normaal ben ik in dit topic angstvallig rustig :mrgreen: maar 1000 euro voor een exportvaars vind ik niet veel. Ik mag sinds september mn vaarzen weer voor het leven verkopen, Ondanks bvd anti-stoffen aangetoond in het bloed zijn er nog steeds veehouders die er niet bang van zijn, seku zelf een lage gezondheidsstatus hebben.
Van zulk B materiaal heb ik mn eerste vaars weg voor 1075,- Over een 3-4 weken heb ik er weer 6-8 die gekalfd weg kunnen. Dezelfde veehouder wil die ook best wel hebben :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor sivert » zo okt 29, 2017 22:16

Sander schreef:wat moet ik verstaan onder een exportvaars

Een drachtige vaars die naar het buitenland gaat. Pinken die een wat mindere afstamming hebben of die mij niet aanstaan druk ik een goedkope stier in en die gaan voor export. Op die manier selecteer ik het jongvee en druk ik de aantallen voor de fosfaatreductie.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor boerenkoe » ma nov 13, 2017 12:18

Hans van Bergen schreef:Maar waarom durven ze mijn onderzoeks voorstel dan niet uit te voeren :?: Gaan koeien van aaa bedrijven lander mee hebben ze een hogere levensproduktie. :?:

Kom er maar in Hans, zie hier een eerste aanzet;

http://www.melkvee.nl/nieuws/11555/deen ... sproductie
boerenkoe

Beroep: doe maar wat, maar het lukt altijd!
Interesses: goeie koeien

Berichtdoor boer pieter » ma nov 13, 2017 12:39

ha ha wat een kul verhaal moeten ze er ook even bij zetten bij hoeveel boeren ze dit hebben onderzocht ,ik weet zeker dat er alleen maar een handje vol nederlandse boeren er aan mee gewerkt hebben ,denen gebruiken ntm van viking
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor G.U. » ma nov 13, 2017 13:13

Ik denk dat aAa boeren dwarser zijn en meer hun eigen pad trekken dan alleen maar braaf naar adviseurs te luisteren...
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor hulsteins » ma nov 13, 2017 13:23

" Figuur 1. De relatie tussen levensduur en aAa. De 25 procent hoogste van de Deense Triple-A-bedrijven realiseren een gemiddelde levensduur van 5 jaar en 7 maanden, terwijl de 25 procent hoogste van alle Deense bedrijven een levensduur van 5 jaar en 1 maand realiseren. "
:lol: :lol:
das toch geen vergelijk , je zou dan toch moeten vergelijken met de 25 % niet-aAa bedrijven

bovendien
zaten ze waarschijnlijk al hoger vóórdat ze met aAa begonnen

en als je laat coderen , hoeft 't toch niet dat dan later al je afkalvende vaarzen voortkomen
uit een 100 % paring (zitten misschien ook wel 100% misparingen bij)

En wat als de lvd 6 maanden langer is , maar ze in die tijd in totaal minder gegeven hebben ?
hoog tijd om weer normaal te doen
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Mellek » ma nov 13, 2017 13:55

Ja wel goeie vraag, wat is een aAa-bedrijf, dan moet men er liefst al 10 jaar gebruik van maken en niet zoals sommige bij het jongvee gewoon een willlekeurige stier hebben lopen, zal het wel een 615 stier zijn maar dat hebben ook niet alle pinken.
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor ruben13899 » ma nov 13, 2017 23:18

hulsteins schreef:" Figuur 1. De relatie tussen levensduur en aAa. De 25 procent hoogste van de Deense Triple-A-bedrijven realiseren een gemiddelde levensduur van 5 jaar en 7 maanden, terwijl de 25 procent hoogste van alle Deense bedrijven een levensduur van 5 jaar en 1 maand realiseren. "
:lol: :lol:
das toch geen vergelijk , je zou dan toch moeten vergelijken met de 25 % niet-aAa bedrijven

bovendien

en als je laat coderen , hoeft 't toch niet dat dan later al je afkalvende vaarzen voortkomen

En wat als de lvd 6 maanden langer is , maar ze in die tijd in totaal minder gegeven hebben ?

Wel heel het artikel lezen he :wink: Als antwoord op je onderste opmerking.

Je moet toch wel vrij gek zijn, om 6 euro uit te geven aan iets waar je geen gebruik van maakt. Misparingen zal n aAaboer ook niet snel doen.

waarschijnlijk hebben we niks aan, het is gewoon een gemiddelde dus ook boeren die daarvoor niet zo hoog zaten.
Keep calm and breed balanced cows
ruben13899

Beroep: Melkveehouder in opleiding
Interesses: Fokkerij en voer

Berichtdoor Roderick » di nov 14, 2017 00:01

Het zijn toch ook wel echt een stel zielige mierenneukers geworden op VTF :shock: :shock:

Eerst wordt er eindeloos gezevert dat er dan maar eens via onderzoek aangetoond moet worden dat aAa werkt. :yes:

Dan wordt het aangetoont dat het werkt, gaan ze weer eindeloos zeveren dat het nooit kan kloppen en dat het nie waar kan zijn. :roll: :roll:

Al die regeltjes en P problemen maakt de NL farmer volgens mij niet echt vrolijker :shock: :?
Vooral als je dan ook nog in Oeffelt woont of all places, dan begin je gemiddeld de dag al met een bak azijn. :oops: :cry:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij