aAa (deel 3)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: aAa (deel 3)

Berichtdoor hulsteins » di nov 14, 2017 00:49

" Om te zien of het gebruik daadwerkelijk resulteert in een hogere levensduur en –productie, deed het bureau onderzoek. Waar een eerste analyse van een kleine groep weinig duidelijkheid bracht, gaf een analyse van de Deense gebruikers wel een duidelijk verschil. "

net zo lang met die cijfers stoeien tot dat er 1tje uit komt waar je wat mee ken

in plaats van gemiddelde van aAa combi tov niet-aAa combi
te vergelijken
gaan we zogenaamde aAa-bedrijven tov niet-aAa bedrijven vergelijken
en als dat dan met de gemiddelden nog niks oplevert
gaan we de 25 % hoogste aAa-bedrijven tov de 25 % hoogste van alle DK bedrijven vergelijken

Maar in die 25 % hoogste van alle DK bedrijven zitten dan ook de 25 % hoogste van de aAa bedrijven
dus dat wordt appels met appels&peren vergelijken
etc

of , wat ik al zei
hulsteins schreef:" Figuur 1. De relatie tussen levensduur en aAa. De 25 procent hoogste van de Deense Triple-A-bedrijven realiseren een gemiddelde levensduur van 5 jaar en 7 maanden, terwijl de 25 procent hoogste van alle Deense bedrijven een levensduur van 5 jaar en 1 maand realiseren. "

als de 25 % beste aAa in die 25 % totaal zitten , met 5 7 tov 5 1 , terwijl de 50 % middenmoot op 4 9 zit
dan zitten er wel verrekte weinig aAa-bedrijven in heel DK (of in dit onderzoek)

Nag effe en ze tellen de aAa ers van minder dan 2en een half jaar ook mee

Net as die crossers die , zodra ze beginnen , de vbh van hun HF plotsklaps omhoog zien spuiten
hoog tijd om weer normaal te doen
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Sander » di nov 14, 2017 09:03

ik veeg altijd mijn kont af met zulke onderzoeken. boeit me ook geen meter. als mij iets aanstaat ga ik het proberen en als het bevalt ga ik er mee door en als het niet bevalt stop ik ermee. geen onderzoeken voor nodig. elk bedrijf is anders, elke ondernemer is anders. wat bij de 1 wel past, hoeft bij een ander niet te passen. bij aaa kan ik me dat overigens amper voorstellen maar goed dat moet iedereen lekker zelf weten, zal me inmiddels jeuken :yes:
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Henk » di nov 14, 2017 11:21

Roderick schreef:Het zijn toch ook wel echt een stel zielige mierenneukers geworden op VTF :shock: :shock:

Eerst wordt er eindeloos gezevert dat er dan maar eens via onderzoek aangetoond moet worden dat aAa werkt. :yes:

Dan wordt het aangetoont dat het werkt, gaan ze weer eindeloos zeveren dat het nooit kan kloppen en dat het nie waar kan zijn. :roll: :roll:

Al die regeltjes en P problemen maakt de NL farmer volgens mij niet echt vrolijker :shock: :?
Vooral als je dan ook nog in Oeffelt woont of all places, dan begin je gemiddeld de dag al met een bak azijn. :oops: :cry:

Spijker op de kop Rody :idea:
Onze sector is vooral druk mekaar zwart te maken. Intensief tegen extensief. Weiders tegen niet-weiders, grondgebonden tegen niet-grondgebonden, snelle groeiers tegen gematigde groeiers noem maar op.

Een ideaal milieu voor de stropdassen om er moeiteloos de ene zinloze wet na de andere er door te drukken.

Op FB waren LTO en enkele boeren er als de kippen bij om een niet-gestaafd bericht van het NRC te gebruiken om al die Brabantse boeren maar es duidelijk te maken dat het viespeuken zijn.
Trek je het verhaal van het NRC in twijfel maken ze je meteen uit voor intensieve Brabander.

Dat dusss...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Corjan » di nov 14, 2017 12:52

Tja het woord gezellig kan wel uit het woordenboek geschrapt gaan worden :!: :|
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Sander » di nov 14, 2017 14:15

nee hoor gewoon naar aaa dag gaan ergens in noord holland 25 november. altijd gezellig :yes: (y)
Sander

Berichtdoor Henk » di nov 14, 2017 14:44

Corjan schreef:Tja het woord gezellig kan wel uit het woordenboek geschrapt gaan worden :!: :|

:lol: :lol: een zege voor de buitenlanders die er telkens hun tong op verstuikten... :yes: 8) :wink:

Gezelligheid moet je zelf maken :cheers: :yes: Maar de hedendaagse situatie in de NL veehouderij is er nog steeds wanneer je sogges om 4 uur ladderzat uit de kroeg komt gerold :mrgreen:

Maar om ontopic te komen; het artikel toont dus in feite aan dat aAa tot een langere levensduur kan leiden :yes: wat eik logisch is omdat een dier wat in balans is het minst hard slijt. Geldt overigens in de breedste zin van het woord :yes:

Henk

Berichtdoor Corjan » di nov 14, 2017 18:37

Int Engels hebben ze nie eens een woord voor gezelligheid :oops: :oops: :oops:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor boer pieter » di nov 14, 2017 19:34

hier wel hygge :yes:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » wo nov 15, 2017 14:16

Klinkt niet echt gezellig... :mrgreen: Hygge doe ik na 12 km hardlopen. Na 1 km trouwens ook... :roll:

Henk

Berichtdoor Hans van Bergen » wo nov 15, 2017 16:53

Na 60 jaar eindelijk iets positiefs te melden over aaa :yes: zij het een zeer sumier resultaat. Sander en Tentje kunnen helaas niet reageren :no: Eerst moeten Schilder Schepens en Kaul het voorgezegt hebben :lol:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor king » wo nov 15, 2017 19:13

Altijd nog beter goed voorgezegd, dan slecht zelf verzonnen :idea: :roll:

(wat in jouw geval nogal eens opgaat, maar dat hebbie zelf niet in de gaten :no: :roll: )
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor teuntje93 » wo nov 15, 2017 19:25

ach King, geen aandacht aan geven. Hans kan er nu eenmaal niet zo goed tegen als je niet dezelfde mening heb als hem
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor Sander » wo nov 15, 2017 20:14

tweede reactie deze pagina hans
Sander

Berichtdoor opelmanta » do nov 16, 2017 10:49

Dan vind ik die Schilder maar een onverschillige bok.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor Hans van Bergen » do nov 16, 2017 11:12

teuntje93 schreef:ach King, geen aandacht aan geven. Hans kan er nu eenmaal niet zo goed tegen als je niet dezelfde mening heb als hem

Ik heb een mening die ik zelf bedenk Teun. Zou jij ok eens moeten proberen dat kun je best :yes:

Kijk dit is een zelf bedachte mening Teuntje en Sander die ok ergens op slaat

We weten weinig van het onderzoek immers aantallen staan niet vermelkd. Wel is sprake van een beperkt onderzoek maar het is niet duidelijk of dit op dit onderzoek betrekking heeft. De uitkomst van 5.7 tov 5.1 is signifikant enerzijds maar we weten de afkalfleeftijd niet en de aantallen niet anderzijds.

Het verschil in levensproduktie is fors te noemen. ook hier geen aantallen. Ook wordt er gebruik gemaakt van 25% beste bedrijven. Daar weer aaa bedrijven van in DK. Zou dus wel eens om een zeer beperkt aantal kunnen gaan en dan vervalt ieder belang van dit onderzoek.

WC eend

Valacon is een fel voorstander van aAa dus dat kleurt het onderzoek weer. Met name de presentatie vrees ik

DK

Valacon is en NL bedrijf dus waarom onderzoek in DK :?: Hoeveel aAabedrijven zijn er in DK :?:

Kijk zo kan het ook ipv ergens je reet mee afvegen (n)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij