aAa (deel 3)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: aAa (deel 3)

Berichtdoor Sander » za sep 09, 2017 20:29

henk heeft zijn veestapel uiteraard voor onwijze prijzen kunnen verkopen, crossies zijn hot (y) :yes: decennia fokkerij en vtf praat wierp uiteindelijk zijn vruchten af :cheers:
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Sander » za sep 09, 2017 20:32

De Roodte schreef:Wat gebruiken jullie naast Tripple aAa om inteelt e.d. te voorkomen?

mijn hoofd. jongvee gaat allemaal al bij eigen stier dus dat hoeft al niet in mijn hoofd. scheelt een stuk. :wink:

soms gaat het mis:
een arnold pink komt uit een lucrative uit een lightning. bijna op basis van aaa bij arnold es gedrukt maar keek ff voor zekerheid naar afstamming :D
Sander

Berichtdoor opelmanta » zo sep 10, 2017 13:19

Sander schreef:een arnold pink komt uit een lucrative uit een lightning.

Pinkje haalt in één keer de verhalen van drie gerenommeerde forumers onderuit.

Robert: "dat heb je met triple a veel minder"
Henk: "inteelt is verschrikkelijk"
Sander: "ik kan dat wel uit mijn hoofd"
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor Sander » zo sep 10, 2017 14:10

dat citaat van mij heb jezelf verzonnen.
Sander

Berichtdoor opelmanta » zo sep 10, 2017 16:00

Vooruit:
Sander schreef:een arnold pink komt uit een lucrative uit een lightning.

Pinkje haalt in één keer de verhalen van drie gerenommeerde forumers onderuit.

Robert: "dat heb je met triple a veel minder"
Henk: "inteelt is verschrikkelijk"
Sander schreef:
De Roodte schreef:Wat gebruiken jullie naast Tripple aAa om inteelt e.d. te voorkomen?

mijn hoofd. jongvee gaat allemaal al bij eigen stier dus dat hoeft al niet in mijn hoofd. scheelt een stuk. :wink:

soms gaat het mis:
een arnold pink komt uit een lucrative uit een lightning. bijna op basis van aaa bij arnold es gedrukt maar keek ff voor zekerheid naar afstamming :D
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor Henk » zo sep 10, 2017 17:59

marcelv schreef:
Maar goed, wal keert het schip uiteindelijk toch :yes:

is even kort door debocht Henk. Er zijn genoeg bedrijven me zuiver HF die prima tkt hebben. Veelgemaakte fout is eenzijdig op productie te fokken . Dat is precies wat al die crossie ki's nu aan t doen zijn. Over een jaar of 5 hebben ze zoveel "vooruitgang " geboekt dat ze een HF mietje gefokt hebben met een rare kleur :|[/quote]

Ik denk dat de meerderheid hunnie zuivere hf niet kunnen managen :no: want anders waren de gemiddelden niet zo (n) (n)

Laatste klopt wel. Hedendaagse montiestieren zijn net hf-en met een witte kop.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Sander » za sep 30, 2017 10:12

Hans van Bergen schreef:
Sander schreef:
Hans van Bergen schreef:Dat is een beetje forum wah zeike zeike zeike niks weten maar toch negatief zijn

zoals jij over aAa 8)
Bij zon gas instalatie wil je weten wat het opbrengt. Bij aAa ook en daar heb ik nog nooit een stukje onderzoek van gezien. terwijl het heel simpel is. druk op de knop en je weet het.

zeg het maar hans, welke knop
Sander

Berichtdoor Hans van Bergen » zo okt 01, 2017 14:29

Het is tog wel erg simpel om het bestand van aAa gebruikers te koppelen aan de melkcontrole gegevens om te kijken of aAa gefokte koeien langer meegaan of andere voordelen hebben.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor marcelv » zo okt 01, 2017 15:27

Het heeft meer dan 20jaar geduurd eer ze het bij crv voor elkaar kregen dat ze de aaa codes op de gewone stierenkaart kregen afgedrukt :? . Jij schat die mensen echt veeel te hoog in :yes: :mrgreen: .
marcelv

Berichtdoor wit » zo okt 01, 2017 20:18

Even geduld en ze kunnen je precies vertellen wat AAA voor resultaten geeft :yes:
Bij SAP en stierwijzer kun je sinds een paar jaar ook rekening laten houden met AAA codering :yes:
Moet je wel eerst even de codes van je koeien en jv invullen in veemanager (q)
Misschien niet met één druk op de knop,maar heel ingewikkeld zal het niet worden :no:
wit

Berichtdoor Hans van Bergen » ma okt 02, 2017 09:34

Tis aan de aaa club om te laten zien dat aaa fokkerij iest voorstelt. Niet aan crv :no: Crv stieren scoren wel hoger dan de aaa stieren
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor wit » ma okt 02, 2017 10:42

Hans van Bergen schreef:Tis aan de aaa club om te laten zien dat aaa fokkerij iest voorstelt. Niet aan crv :no: Crv stieren scoren wel hoger dan de aaa stieren

:? Crv stieren scoren wel hoger dan aaa stieren :lol:
wit

Berichtdoor marcelv » ma okt 02, 2017 11:38

Volgens mij bestaat de hele top 10 uit stieren met een aaa code :yes: :yes: (y) (y) :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:
marcelv

Berichtdoor Hans van Bergen » ma okt 02, 2017 13:47

Ja maar aaa fokt en vermarkt zelf ok stieren en die staan onderaan :idea: Fawi spullekke
Hans van Bergen

Berichtdoor boer pieter » ma okt 02, 2017 14:12

net een man van masterrind op de dam begon helemaal te trillen toen we het over aaa hadden :yes: :yes: vond het helemaal niks
ik blijf het ook niks vinden en in tegen stelling wat andere deense forummers zeggen hier zijn er bijna geen boeren die het gebruiken ,hoorde het vorige week ook nog op de årsmøde dansk holstein ,waar ook nog werd vertelt dat crossen met andere melk rassen erg was afgenomen maar met vlees rassen was gestegen meer als 80% van de holstein koeien krijgt als eerste keus gewoon weer holstein ,en dat is bij rdm en jersey ook zo ,82,7% gebruikt viking stieren 2,0 abs 2,6 crv komt mede door jac broeders :lol: :lol: 1,%ggi beetje semex en wws en masterrind begint nu ook wat
boer pieter

Interesses: vee houderij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij