aAa (deel 3)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: aAa (deel 3)

Berichtdoor JG ten Kate » ma okt 02, 2017 14:17

boer pieter schreef:net een man van masterrind op de dam begon helemaal te trillen toen we het over aaa hadden :yes: :yes: vond het helemaal niks
ik blijf het ook niks vinden en in tegen stelling wat andere deense forummers zeggen hier zijn er bijna geen boeren die het gebruiken ,hoorde het vorige week ook nog op de årsmøde dansk holstein ,waar ook nog werd vertelt dat crossen met andere melk rassen erg was afgenomen maar met vlees rassen was gestegen meer als 80% van de holstein koeien krijgt als eerste keus gewoon weer holstein ,en dat is bij rdm en jersey ook zo ,82,7% gebruikt viking stieren 2,0 abs 2,6 crv komt mede door jac broeders :lol: :lol: 1,%ggi beetje semex en wws en masterrind begint nu ook wat

Jij snapt er ook niks van....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JG ten Kate

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien

Berichtdoor Robert » ma okt 02, 2017 14:36

:lol: Masterind :lol: :lol:
zeker voor hen geldt : resultaten uit het verleden geven geen garanties voor de toekomst :lol:

Dit lui leven op veel te grote voet en leveren nooit een fokstier.
Hun voornemen was, de wereld te veroveren met hun kwaliteitsstieren 8)
Robert

Berichtdoor boer pieter » ma okt 02, 2017 15:12

waar niet van :mrgreen: heb hier 1 keer een pipo van aaa gehad die kon aan een kalf al zien wat voor koe het werd (y) ik vind het knap ,verder gebruik ik bijna alleen viking en een beetje wws
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Robert » ma okt 02, 2017 16:04

Dus de man van wie je niet koopt, :mrgreen: vertrouw je wel op z'n uitspraken :mrgreen:
Jij bent toch ook een mooie praatjesmaker :lol:

Je moet doen en laten wat je wilt. Ik ga ook niet mopperen als je met Viking werkt 8) :roll: :roll: :mrgreen:
Robert

Berichtdoor teuntje93 » ma okt 02, 2017 16:15

wit schreef:
Hans van Bergen schreef:Tis aan de aaa club om te laten zien dat aaa fokkerij iest voorstelt. Niet aan crv :no: Crv stieren scoren wel hoger dan de aaa stieren

:? Crv stieren scoren wel hoger dan aaa stieren :lol:

zulke opmerkingen van hvb geven weer aan hoeveel hij er van snapt. eigenlijk gwn niet op reageren. Gewoon kansloos
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor teuntje93 » ma okt 02, 2017 16:26

toch grappig om te zien dat telkens dezelfde personen aAa liggen afkraken, vaak met de meest waardeloze, nutteloze opmerkingen. En dat geen van deze personen ook maar enige ervaring hebben met aAa. Toevallig? :roll: :wink:
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor JG ten Kate » ma okt 02, 2017 16:26

boer pieter schreef:waar niet van s

Hoef ik niet uit te leggen; snap je toch niet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JG ten Kate

Interesses: Koeien

Berichtdoor boer pieter » ma okt 02, 2017 16:33

Mooi dat jij het wel snapt dan
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor pieterv » ma okt 02, 2017 16:35

Hans van Bergen schreef:Tis aan de aaa club om te laten zien dat aaa fokkerij iest voorstelt.

Is nie waar Hans. aAa-mannen kunnen het coderen perfect doen maar ze maken sowieso geen reclame...
Als de boer beslist geen 80 of 100% paringen te maken of als ze elk jaar hun vee laten coderen en toch beslissen om niet naar de codes te kijken en het hippe spul te gebruiken dan loopt het niet goed.
Ook wanneer er met eigen stieren gewerkt wordt.
Ik had 1,5-2 jaar alleen maar aAa 234 stieren op stal en dat zie je meteen aan het jongvee dat ze uiteindelijk weer minder uniform zijn.
Voorheen en ook nu weer heb ik alle dieren gesplitst. Een stier met aAa 342 en een stier met aAa 561 doen nu 't werk bij de pinken en dat zal ook weer zichtbaar zijn.
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

Berichtdoor opelmanta » ma okt 02, 2017 16:43

Was die Bill Weeks zelf toch handiger. Als die een knappe ronde stier tegenkwam dan verkocht ie eerst alle ronde koeien. En als tie een SSS scherpe stier kocht dan verkocht ie alle smalle koeien.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Sander » ma okt 02, 2017 17:15

hoe minder mensen aaa gebruiken hoe beter het is voor de gebruikers. :yes: (y)
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor JKvW » ma okt 02, 2017 17:15

pieterv schreef:Als de boer beslist geen 80 of 100% paringen te maken of als ze elk jaar hun vee laten coderen en toch beslissen om niet naar de codes te kijken en het hippe spul te gebruiken dan loopt het niet goed.

:lol: Da´s wel humor, alles laten coderen en er dan niet naar kijken. Dat zullen er niet veel zijn hooguit wat meelopers.
De harde kern aAa-gebruikers (bv de leden van de vereniging) kun je heus wel een overzichtje van uitkloppen van levensduur/ levensproducties, vervangingspercentages etc. Da's in een paar uurtjes klaar.
Ik denk ook zeker dat deze bedrijven beter scoren dan gemiddeld al was het alleen maar omdat er bewuste keuzes gemaakt worden in plaats van de bovenste handvol stieren van de kaart of een aantal wat goedkopere (het is maar net bij welk type boer je kijkt) bijna lukraak over de veestapel te uit te storten.
JKvW

Beroep: melkveehouder
Interesses: koeien, veevoeding

Berichtdoor Sander » ma okt 02, 2017 17:17

hebben die gebruikers helemaal geen belang bij om in lijstjes voor hvb te komen. boeien :idea:
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Hans van Bergen » ma okt 02, 2017 17:26

JKvW schreef:
pieterv schreef:Als de boer beslist geen 80 of 100% paringen te maken of als ze elk jaar hun vee laten coderen en toch beslissen om niet naar de codes te kijken en het hippe spul te gebruiken dan loopt het niet goed.

:lol: Da´s wel humor, alles laten coderen en er dan niet naar kijken. Dat zullen er niet veel zijn hooguit wat meelopers.
De harde kern aAa-gebruikers (bv de leden van de vereniging) kun je heus wel een overzichtje van uitkloppen van levensduur/ levensproducties, vervangingspercentages etc. Da's in een paar uurtjes klaar.
Ik denk ook zeker dat deze bedrijven beter scoren dan gemiddeld al was het alleen maar omdat er bewuste keuzes gemaakt worden in plaats van de bovenste handvol stieren van de kaart of een aantal wat goedkopere (het is maar net bij welk type boer je kijkt) bijna lukraak over de veestapel te uit te storten.

Precies dat denk ik ook. Anderszijds moet je ook constateren dat aaa boeren vaak wel heel erg slechte stieren gebruiken alleen maar om de code
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Hans van Bergen » ma okt 02, 2017 17:28

teuntje93 schreef:toch grappig om te zien dat telkens dezelfde personen aAa liggen afkraken, vaak met de meest waardeloze, nutteloze opmerkingen. En dat geen van deze personen ook maar enige ervaring hebben met aAa. Toevallig? :roll: :wink:
Waarom regeer je dan? Ik heb tenminste wel een zelfbedachte originele oplossings gerichte mening. jij daarentegen teuntje tettert alleen maar eindeloos anderen na. Daar geef ik dan weer niet zo heel veel om
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij