Beste zoon van topstieren

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Beste zoon van topstieren

Berichtdoor teuntje93 » wo nov 29, 2017 21:51

marcelv schreef:Malki en Disclosure doen het best. voor zover ik kan zien vererft Sven de meeste kg vet en eiwit maar CRV heeft m al aan de haak hangen en er is geen sperma beschikbaar :no: . Ashburton heb ik (nog) niet gebruikt maar ziet er wel best uit :yes: , alleen gehaltes vind ik wat laag..

erg jammer dat Sven niet beschikbaar is. Robert is wel enthousiast over Sana.
Ondertussen de eerste vaarzen van Repairman gezien, dat lijkt ook niet verkeerd.
Komen nog genoeg zonen van maik, tijd zal leren welke de beste is. Zit denk ik genoeg bruikbaars tussen :yes:
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor sivert » wo nov 29, 2017 22:14

Momenteel gebruik ik Cerny op koeien die slecht drachtig willen, Cerny bevrucht behoorlijk goed, daarom heb ik daar nu nog weer 15 rietjes van gekocht.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Robert » do nov 30, 2017 09:09

thuis hebben we twee Lukoki's aan de melk.
Dat neigt meer naar Paramount. Groot zat, goede uiers maar wat weinig carrosserie voor de productie.
Sana lijkt veel meer op Cello moeder. Breed, spieren, beste uiers en (y) benen. Lijken wat minder productief maar dat is schijn.

Ik weet niet of Sven al af is gevoerd. Hij heeft een prima productievererving maar ook enkele punten waarvan je je afvraagt of die wel nodig zijn. Benen zijn erg recht, de nuka's lijken niet te sterk
https://apps.crv4all.nl/modules/stierzo ... 0888945572
Robert

Vorige

Keer terug naar Koe en fokkerij