Stierenpraat (deel 10)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Stierenpraat (deel 10)

Berichtdoor Hans van Bergen » vr apr 14, 2017 10:56

Erikjan schreef:
Henk schreef:Heb je zelf wellicht idee waar dat aan te wijten valt :?: Zelf geloof ik niet dat er middels fokkerij veel mee te sturen valt.

Wordt toch anders over gedacht. https://www.crv4all.nl/gezondheid/invlo ... ezondheid/

Intressant artikel :yes: aaa boeren mogen dit niet lezen :no: zij mogen van hun analiseur niet geloven in cijfers :no: Atlantic 35% minder klauwproblemen, Paramount 7% meer. Verschil is 42% :idea:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Sander » vr apr 14, 2017 11:27

weldegelijk een trauma. ik stel voor verplichte opname.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Hans van Bergen » vr apr 14, 2017 11:40

blankie schreef:Ik als meelezer vind dat Roderick wel een (beetje) gelijk heeft.
Als ik tegenwoordig de naam Hans van Bergen zie staan begin ik al te twijfelen of ik zijn bijdrage wel wil lezen.
Dat komt vooral omdat hij naar mijn mening onderwerp benen overschat, of laat ik het zo zeggen: het kan best zijn dat benen binnen je veestapel niet optimaal is. Maar als Hans al jarenlang zo intensief bezig is met (zijn) benenfokkerij moet er inmiddels veel vooruitgang geboekt zijn. En kun je naar mij inziens best eens 'iets' toegeven op benen. Maar de enige dingen en soms cijfers die je zowat hoort zijn Benen, klauwen, benen, klauwen, benen, klauwen, benen, klauwen....
Daarnaast vind ik het ook zwaar irritant dat Hans altijd dingen van anderen aan de grond nagelt. Die dingen zijn al snel 0, niks, *** of geen donder waard. Ik vraag me dan ook wel eens af of daar in Oeffelt een (zwaar) depressief persoon achter zijn pc/laptop zit.
Ook vind ik het minder om te lezen dat dingen bij Hans (altijd) geweldig gaan, een soort van eigen schouderklopje zo zie ik het wel eens. Maar als hem wordt gevraagd naar foto's of cijfers is hij niet thuis. Of hij heeft daar naar mijn mening een kromme redenatie voor.

Toen Hans een tijdje niet meer op 't forum actief was leek het gezelliger, maar misschien was het toen ook wel te soft.
Ik kan het wel waarderen dat Hans soms iemand een (matige) steek onder water geeft of iemand een beetje uit de kast probeert te lokken. Alleen ik vraag me af of dat zonder Hans ook niet gebeurd door de rest op dit forum.

Complimenten aan King, pieterv, Robert, Corjan en anderen die ik zo vergeet voor de foto's en het verhaal ze daarbij plaatsen. Vind ik mooi om te lezen en kan ik zeker waarderen (y) (y)

'Iets' moet natuurlijk bij je bedrijf passen, en als je daar ook nog een (relevante) redenatie bij hebt of kan verzinnen :wink: vind ik het vaak al mooi, zonder dat je die ander(en) totaal de kast uitveegt.

Ik hoop dat jullie je beseffen dat er hier ook meer mensen meelezen dan alleen jullie als posters. :!: :!:
In de eerste plaats heb je een nogal betrekkelijk grote muil voor iemand die nog nooit een bijdrage an dit forum heeft geleverd. Ten tweede was ik de eerste reageerder ooit van dit forum en heb ik het met Sander Henk John Verhaar Corjan Auke Niek en dan zal ik er nog vergeten zijn van 0 af aan uit de grond getrokken. Ooit kwamen hier vele mensen om te lezen over stieren. Die ruimte is er nu niet meer want je mag niet meer praten over stieren die meer dan 100 nvi hebben :no: Er mag alleen nog maar over hele oude aaa stieren gepraat worden. Heb ik ooit gezwetst over mijn koeien :no: dat zuig je uit je duim :!: Ik ga hier no way foto's plaatsen. Dat heb ik in het verleden genoeg gedaan. Het niveau op dit forum daarvoor nu veel te laag. Zie je eigen reactie. Ik weet niet waarom jij een studie volgt maar als dat is om ooit iets te bereiken dan zul je toch uit een ander vaatje moeten leren tappen. Wat een rare naam trouwens, blanki. Schaam je je voor je reacties? Ik niet voor de mijne namelijk :no:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor gabbertien » vr apr 14, 2017 12:04

Hans van Bergen schreef:
Erikjan schreef:
Henk schreef:Heb je zelf wellicht idee waar dat aan te wijten valt :?: Zelf geloof ik niet dat er middels fokkerij veel mee te sturen valt.

Wordt toch anders over gedacht. https://www.crv4all.nl/gezondheid/invlo ... ezondheid/

Intressant artikel :yes: aaa boeren mogen dit niet lezen :no: zij mogen van hun analiseur niet geloven in cijfers :no: Atlantic 35% minder klauwproblemen, Paramount 7% meer. Verschil is 42% :idea:

ik gebruik paramount nog steeds omdat ze een goed exterieur hebben en n boel melk geven.. atlantic heb ik 1 vaarskalf van.. een combi van die 2 zou best mooi passen.
punt is wel dat paramountdochters gemiddeld 3 liter per dag meer geven dan atlantics! daar wordt je voor uitbetaald. en tuurlijk: kgh is lager, maar ze blijven ondanks die mortellaro wel lopen. :mrgreen:
gabbertien

Berichtdoor G.U. » vr apr 14, 2017 13:05

Hans van Bergen schreef:
blankie schreef:Ik als meelezer vind dat Roderick wel een (beetje) gelijk heeft.
Als ik tegenwoordig de naam Hans van Bergen zie staan begin ik al te twijfelen of ik zijn bijdrage wel wil lezen.
Dat komt vooral omdat hij naar mijn mening onderwerp benen overschat, of laat ik het zo zeggen: het kan best zijn dat benen binnen je veestapel niet optimaal is. Maar als Hans al jarenlang zo intensief bezig is met (zijn) benenfokkerij moet er inmiddels veel vooruitgang geboekt zijn. En kun je naar mij inziens best eens 'iets' toegeven op benen. Maar de enige dingen en soms cijfers die je zowat hoort zijn Benen, klauwen, benen, klauwen, benen, klauwen, benen, klauwen....
Daarnaast vind ik het ook zwaar irritant dat Hans altijd dingen van anderen aan de grond nagelt. Die dingen zijn al snel 0, niks, *** of geen donder waard. Ik vraag me dan ook wel eens af of daar in Oeffelt een (zwaar) depressief persoon achter zijn pc/laptop zit.
Ook vind ik het minder om te lezen dat dingen bij Hans (altijd) geweldig gaan, een soort van eigen schouderklopje zo zie ik het wel eens. Maar als hem wordt gevraagd naar foto's of cijfers is hij niet thuis. Of hij heeft daar naar mijn mening een kromme redenatie voor.

Toen Hans een tijdje niet meer op 't forum actief was leek het gezelliger, maar misschien was het toen ook wel te soft.
Ik kan het wel waarderen dat Hans soms iemand een (matige) steek onder water geeft of iemand een beetje uit de kast probeert te lokken. Alleen ik vraag me af of dat zonder Hans ook niet gebeurd door de rest op dit forum.

Complimenten aan King, pieterv, Robert, Corjan en anderen die ik zo vergeet voor de foto's en het verhaal ze daarbij plaatsen. Vind ik mooi om te lezen en kan ik zeker waarderen (y) (y)

'Iets' moet natuurlijk bij je bedrijf passen, en als je daar ook nog een (relevante) redenatie bij hebt of kan verzinnen :wink: vind ik het vaak al mooi, zonder dat je die ander(en) totaal de kast uitveegt.

Ik hoop dat jullie je beseffen dat er hier ook meer mensen meelezen dan alleen jullie als posters. :!: :!:
In de eerste plaats heb je een nogal betrekkelijk grote muil voor iemand die nog nooit een bijdrage an dit forum heeft geleverd. Ten tweede was ik de eerste reageerder ooit van dit forum en heb ik het met Sander Henk John Verhaar Corjan Auke Niek en dan zal ik er nog vergeten zijn van 0 af aan uit de grond getrokken. Ooit kwamen hier vele mensen om te lezen over stieren. Die ruimte is er nu niet meer want je mag niet meer praten over stieren die meer dan 100 nvi hebben :no: Er mag alleen nog maar over hele oude aaa stieren gepraat worden. Heb ik ooit gezwetst over mijn koeien :no: dat zuig je uit je duim :!: Ik ga hier no way foto's plaatsen. Dat heb ik in het verleden genoeg gedaan. Het niveau op dit forum daarvoor nu veel te laag. Zie je eigen reactie. Ik weet niet waarom jij een studie volgt maar als dat is om ooit iets te bereiken dan zul je toch uit een ander vaatje moeten leren tappen. Wat een rare naam trouwens, blanki. Schaam je je voor je reacties? Ik niet voor de mijne namelijk :no:

Dus een forumer die niet zo vaak post is ondergeschikt? :roll:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor blankie » vr apr 14, 2017 13:47

Ik heb al een tijdje zitten twijfelen of ik zo'n bijdrage zou leveren, want ik had een reactie als deze wel zien aankomen.
Nee, ik schaam me niet voor mijn naam. Het is juist een verwijzing naar waar ik vandaan kom :wink:
Top, dat jullie het forum hebben opgezet tot wat het nu is. Waarvoor waardering (y) Niet voor niets dat ook een forumdag een succes is :!:

Je mag zeker over de dingen praten/discussiëren die je wil (daarvoor is dit forum ook bedoeld immers), maar soms kan het naar mijn mening een tikkeltje fatsoenlijker. En zo is dus misschien ook het forum toegankelijker te houden.

Tip aan Roderick: Blijf posten, want jouw posts kan ik ook waarderen. Vooral je kijk op Nederland vanuit het buitenland!

Ik hoop dat jullie verder gaan met Stierenpraat. :!:
"Er zijn geen slechte rassen, enkel alleen maar rassen die niet bij je passen"
blankie

Beroep: Student Dier- en Veehouderij CAH Dronten
Interesses: Vleesvee, agrarisch spul.

Berichtdoor Robert » vr apr 14, 2017 13:51

(y) voor je reactie.

Stierenpraat maar weer.
De halfbroer van Malki is Sentaro (vader Shogun)
Hier een dochter van hem

Afbeelding
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor BonteKoe » vr apr 14, 2017 14:25

Best onderstel. Wat geeft ze?
BonteKoe

Interesses: moeh

Berichtdoor Henk » vr apr 14, 2017 14:28

blankie schreef:
Tip aan Roderick: Blijf posten, want jouw posts kan ik ook waarderen. Vooral je kijk op Nederland vanuit het buitenland!

:yes: (y) en graag mooie plaatjes uit Ca (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor gabbertien » vr apr 14, 2017 16:57

wat denk je robert, wordt dit de nieuwe shogun?
ze hebben nog een andere halfbroer van snowman: big gerco
https://apps.crv4all.nl/modules/stierzo ... 9179F3FF44
wat is er met deze bolle gebeurd
gabbertien

Berichtdoor Marcel V » vr apr 14, 2017 17:01

Ik verbaas me over de reacties die ik hier lees over het onbeschofte taalgebruik dat hvb hier gebruikt :shock: . Als iemand face to face op deze manier zou praten zou ik het niet accepteren :no: . Jullie wel ??
Ook de forumbeheerders laten het afweten, waar voorheen nog werd opgeroepen om elkaar aan te spreken zwijgen ze nu in alle talen. Als dit werkelijk de manier is waarop we met elkaar omgaan op dit forum overweeg ik ernstig om Rody's voorbeeld te volgen.
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Berichtdoor wit » vr apr 14, 2017 17:19

Ach er zijn er wel meer met reacties waarbij ik tot 10 moet tellen.
Gewoon negeren als het je niet aanstaat.
Zonder reacties worden de acties vanzelf minder.
wit

Berichtdoor Karla » vr apr 14, 2017 17:48

Ik heb lang niks meer van me laten horen. Maar schijnbaar wil men wat horen van forumbeheer.
Persoonlijk vind ik dat jullie het allemaal wat hoog opnemen op dit moment. Mijn geheugen is niet zo goed dat ik precies kan vertellen wie, wat, waar en wanneer heeft gezegd/geschreven. Maar ik lees af en toe reacties dat ik denk :oops: :oops: :oops: .
En die zijn niet alleen van HvB! Ik weet natuurlijk dat ik niet geheel onbevooroordeeld ben want ik heb Hans een paar keer ontmoet op een forumdag. En de meesten anderen hier op het forum (nog) niet.
Maar ga nu niet allemaal doen alsof we een stel heiligen zijn.
Maar ik zou graag zien dat men reacties geeft zonder elkaar uit te schelden. En als je vind dat een reactie te bot of onbeleefd is Reageer dan niet op dezelfde manier terug. En daarna roepen dat de ander onbeleefd is. Daar kan ik niks mee :no: :no: :no:
Karla
Moderator

Beroep: Agricultrice

Berichtdoor boer pieter » vr apr 14, 2017 17:54

Spijker op de kop
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor Sander » vr apr 14, 2017 18:28

aaa analyseur marcel verboom wil hans van bergen wel een keer een dag mee hebben. dus hans lijkt je het wat stuur maar een pb of anders zoek zijn mail/nummer ff op de aaa site op dan kun je het zelf regelen. persoonlijk lijkt me zo'n dag wel goed voor je :wink:
Sander

Interesses: fokkerij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij