Stierenpraat (deel 10)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Stierenpraat (deel 10)

Berichtdoor Marcel V » vr apr 14, 2017 20:43

Karla schreef:Ik heb lang niks meer van me laten horen. Maar schijnbaar wil men wat horen van forumbeheer.
Persoonlijk vind ik dat jullie het allemaal wat hoog opnemen op dit moment. Mijn geheugen is niet zo goed dat ik precies kan vertellen wie, wat, waar en wanneer heeft gezegd/geschreven. Maar ik lees af en toe reacties dat ik denk :oops: :oops: :oops: .
En die zijn niet alleen van HvB! Ik weet natuurlijk dat ik niet geheel onbevooroordeeld ben want ik heb Hans een paar keer ontmoet op een forumdag. En de meesten anderen hier op het forum (nog) niet.
Maar ga nu niet allemaal doen alsof we een stel heiligen zijn.
Maar ik zou graag zien dat men reacties geeft zonder elkaar uit te schelden. En als je vind dat een reactie te bot of onbeleefd is Reageer dan niet op dezelfde manier terug. En daarna roepen dat de ander onbeleefd is. Daar kan ik niks mee :no: :no: :no:

Dank voor je reactie Karla maar je slaat de plank wel aardig mis, alleen al de reactie van Hans op de post van meelezer Blankie is onbeschoft en jij doet alsof anderen grof reageren (op Hans?) . Schijnbaar veranderd er iets als je een aantal jaar op het forum zit en Hans lijkt wel het retarted neefje waar je niks van mag zeggen want irl doet hij wel aardig :? .
In mijn beleving ben je dan een huichelaar en een lafaard .
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Erikjan » vr apr 14, 2017 20:55

Och gut toch. Nu hoor ik er wat :? die er zelf ook wat van kunnen. Maak mij meer zorgen over Noord Korea dan het Veeteeltforum.
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: fokkerij, grasland, management

Berichtdoor sivert » vr apr 14, 2017 22:17

John V schreef:
bekapper schreef:Als er een produkt komt om mortellaro te genezen.

M-Han (y) (y) (y) beste resultaten hier

Hier net zo. M-Han is hier het enige wat echt helpt, 2 keer behandelen en de mortellaro is over. (y) Wel een duur potje trouwens.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor boer pieter » za apr 15, 2017 09:22

wat is dat voor spul sivert
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor G.U. » za apr 15, 2017 09:27

boer pieter schreef:wat is dat voor spul sivert

https://www.schippers.nl/m-han-hoofpast ... 02040.html
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » za apr 15, 2017 09:38

(y) (y) nooit van gehoort zal eens horen dat we het hier ook kunnen krijgen
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor MarcB » za apr 15, 2017 09:53

Kan je ook zelf maken, er zit zinksulfaat, salicyzuur, ethanol en water als belangrijkste bestanddelen.
MarcB

Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor JG ten Kate » za apr 15, 2017 22:42

MarcB schreef:Kan je ook zelf maken, er zit zinksulfaat, salicyzuur, ethanol en water als belangrijkste bestanddelen.

Ik heb hier alleen water op voorraad, rest moet ik kopen. Kan ik beter dat spul kant-en-klaar kopen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JG ten Kate

Interesses: Koeien

Berichtdoor lot » ma apr 17, 2017 11:23

Zo, ben ik weer van lang weggeweest. Het hier niet zo gezellig geweest, zie ik wel. Niks gemist dus! Beetje aardig tegen elkaar blijven he. Iedereen is eigen baas en het is toch fijn om je eigen keuzes te mogen maken? Elk bedrijf en elke veestapel is zoals de boer het zelf het beste past. Wat niet wegneemt dat we toch best over de verschillen kunnen praten zonder teveel te oordelen? :yes:

Geen stierenpraat van mij trouwens. We moeten drastisch terug in percentage kalveren. Van 50 naar 25%. Valt ons niet mee om vaarskalveren weg te geven. Hebben ervoor gekozen om tot eind mei alles te insemineren met BB en E5/pinkenstieren om volgende winter géén nuka's aan te hoeven houden. Scheelt ook nog eens de entperiode in de winter. Enten doen we overigens alleen maar in de winter (tegen luchtweginfecties). En wie weet kunnen we weer eens op wintersport :cheers:
lot

Beroep: boerin

Berichtdoor Sander » ma apr 17, 2017 18:30

Sander schreef:aaa analyseur marcel verboom wil hans van bergen wel een keer een dag mee hebben. dus hans lijkt je het wat stuur maar een pb of anders zoek zijn mail/nummer ff op de aaa site op dan kun je het zelf regelen. persoonlijk lijkt me zo'n dag wel goed voor je :wink:

geen interesse hans?
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor duitser » ma apr 17, 2017 18:50

Sander schreef:
Sander schreef:aaa analyseur marcel verboom wil hans van bergen wel een keer een dag mee hebben. dus hans lijkt je het wat stuur maar een pb of anders zoek zijn mail/nummer ff op de aaa site op dan kun je het zelf regelen. persoonlijk lijkt me zo'n dag wel goed voor je :wink:

geen interesse hans?

Ben zelf verschillende malen met Jan Schilder mee geweest veel gezien en geleerd,
duitser

Interesses: koetjes en kalfjes

Berichtdoor JG ten Kate » di apr 18, 2017 08:05

duitser schreef:
Sander schreef:

geen interesse hans?

Ben zelf verschillende malen met Jan Schilder mee geweest veel gezien en geleerd,

Moest jij ook heropgevoed worden?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JG ten Kate

Interesses: Koeien

Berichtdoor JKvW » di apr 18, 2017 15:02

opelmanta schreef:Ja, stierenpraat. Is Bookem in het normale gebruik wat een stier? Wat prijs betreft komt hij binnen bereik en het lijkt mij wel leuk, een internationale naam in de stal.

Bookem is een prima stier voor normaal gebruik. We hebben er nu 5 aan de melk en dat lijkt goed al was het opvallend dat twee verhoogd celgetal hadden na afkalven en eentje 3-speen geworden is (kwartier molk binnen een paar weken weg, niks aan te zien) terwijl dat hier niet vaak voorkomt en Bookem een goede stier is qua uiergezondheid. Toeval? In ieder geval leuke beestjes met beste uiers, prima poten en de productie in liters is ook goed. Gehaltes nog even afwachten.

Intussen zijn de Malki's echte slowstarters die de melk niet heel vlot laten schieten en daardoor best lang werk hebben met melken (veel langer dan de Danno's). Wel zijn het prima beestjes en ik zit er niet over in dat het goed komt maar ze hebben op meerdere fronten tijd nodig.

Het meest enthousiast (naast de Border Sven's en de Danno's) word ik tot dusver van de drie vaarzen van Twist die we nu aan de melk hebben. Wat een degelijke makkelijke koeien (y) . Kalveren floepen eraf, starten vlot en probleemloos op en zijn vanaf dag één zo mak als een lammetje. Productie lijkt ook prima. Wordt nog steeds volop gebruikt en met deze ervaringen blijft dat ook nog wel een tijd zo.
JKvW

Interesses: koeien, veevoeding

Berichtdoor Henk » di apr 18, 2017 16:32

JKvW schreef:
Bookem is een prima stier voor normaal gebruik.

:D en wanneer is het abnormaal gebruik of misbruik :?: Of bedoel je dat je 'm breed kan inzetten :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor gabbertien » di apr 18, 2017 16:57

lijkt me ook wel een goede stier voor een bovenboerenprijs maar het eiwit in 3e lactatie beloofd niet veel goeds.. -0,26! :oops:
https://apps.crv4all.nl/modules/stierzo ... 0066636657
border sven kalf er hier binnenkort ook 1 van. uit een legend. tis een platte pannekoek geworden maar ik mag haar wel (y)
gabbertien

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij