Stierenpraat (deel 10)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Stierenpraat (deel 10)

Berichtdoor pieterv » vr dec 01, 2017 15:16

Hans van Bergen schreef:Wel 1 die onderhand begint te snappen dat je van gelul niet kunt leven. Ik nie althans.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Beroep: veehouder
Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

Berichtdoor Hans van Bergen » vr dec 01, 2017 17:23

Alles waar geen economie achter zit gaat vanzelf weg :yes:

Wie zij dat ook alweer :roll: Julius Ceaser :?: Winston Churchil :?: Napoleon :?: Pim Fortuyn :?: Mark Rutten :?: :?: Obama :?: :shock: :?

Oh nee nou week het weer :lol: 8)

Bas Engelen :yes: 30 jaar geleden al :yes: (y)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor king » vr dec 01, 2017 23:19

Hans van Bergen schreef:Alles waar geen economie achter zit gaat vanzelf weg :yes:

oooohhhh, daarom moet je stieren als Kian gebruiken, extra rieten omzet voor de KI vanwege drama VBH en je bezorgt de veeartsen extra werk vanwege de extra keizersnedes (y) 8) 8)
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Sander » za dec 02, 2017 09:05

misschien kun je samen met hans wel groepskorting krijgen voor wat praatsessies voor getraumatiseerde mensen. de een over mortellaro de ander over kian
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Sander » za dec 02, 2017 11:46

sander in 2012 schreef:en nog 10 rieten teus. kan het niet laten. ik zal een teus aan de melk krijgen die wel voldoende geeft, vroeg of laat 8)

gelukt. derdekalfs teus met 50 kg.
Sander

Berichtdoor Hans van Bergen » za dec 02, 2017 18:34

Extra werk keizersnedes :roll: wat lulje nou weer. 1.75 miljoen rieten verkocht. 12 jaar op de stierenkaart.Allemaal domme domme domme boeren. Alleen King snapt het :yes: en de rest van de wereld is knettergek (y)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Erikjan » za dec 02, 2017 20:48

Hans van Bergen schreef:Extra werk keizersnedes :roll: wat lulje nou weer. 1.75 miljoen rieten verkocht. 12 jaar op de stierenkaart.Allemaal domme domme domme boeren. Alleen King snapt het :yes: en de rest van de wereld is knettergek (y)

Hier ook vele Kian's gehad. Zijn allemaal courant naar het slachthuis vertrokken omdat ze vroeg of laat niet drachtig te krijgen zijn. Gehalten zijn inderdaad (y) .
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor king » za dec 02, 2017 22:52

Sander schreef:misschien kun je samen met hans wel groepskorting krijgen voor wat praatsessies voor getraumatiseerde mensen. de een over mortellaro de ander over kian

Nee hoor geen trauma, of het moet iets met de schoolperiode te maken hebben, waren nl nogal eens dingen waar ik op zijn zachtst gezegd bepaald niet van gecharmeerd ben :roll:

Maarre Hans hemelt een stier op, waarvan ik vind dat ie eigenlijk nooit op de stierenkaart thuis heeft gehoord.
Een stier gebruiken met een afkalfgemak van 90 noem ik vragen om problemen :idea: .
En daar worden we het blijkbaar bepaald niet over eens 8)

Maar goed, ik zal er verder wel mee ophouden, want Hans zal zijn ongelijk toch nooit en te nimmer toegeven, of het nou hier over gaat of wat anders 8)

Alleen nog als laatste voor Hans, het aantal verkochte rietjes zegt mij nix over de kwaliteit, zijn wel meer stieren waarvan meer dan 1 miljoen rieten verkocht zijn, waar ik niets van snap, het allerbeste andere vb hiervan is wel Toystory (n)
king

Berichtdoor Hans van Bergen » zo dec 03, 2017 07:22

Het is niet alleen het gigantische aantal rietjes. Reselling. Boeren molken Kians en bleven em gebruiken omda ie het zo goe deed. En rereselling want 12 jaar op de kaart wah

Impact. Zijn impact is visueel zichtbaar door de gestegen gehaltes in de populatie

Benen. na 20 jaar nog steeds op 106 benen en +0.22 eiwit. Zou nog op Samen of cross stierenkaart kunnen staan

Nafok Zijn nafok is super en stieren met Kian in de afstamming hebben een veel grotere kans fokstier of populaire genomics stier te worden

Door naar cijfers en feiten te kijken krijg je een andere kijk op de zaken dan te luisteren naar de leugens van de verkopers

Slacht al f*cking licht gaan Kians ok naar de slacht bovengemiddeld later dan van andere stieren. Bij slacht brengen ze meer op want ze hebben meer soort

Kian is geen slechte stier King. In tegenstelling. Kian was in zijn leven de beste stier die er ooit geweest was op van de hele wereld. Je zit er dus best wel heel erg ver langs. Kian is ook niet voor niets over de hele wereld gebruikt.

17 jaar oud geworden. Net als Starbuck. Heel veel rietjes verkocht. Net als Sunny Boy. Hoge gehaltes net als Pigeonwood. Goh en die stieren zitten allemaal in zijn afstamming. Goh King
Hans van Bergen

Berichtdoor king » zo dec 03, 2017 20:25

Zal der verder maar niet op ingaan :roll:
Hans van Bergen schreef:Door naar cijfers en feiten te kijken krijg je een andere kijk op de zaken dan te luisteren naar de leugens van de verkopers

Maar bovenstaande zin is de grootste bullshit (n) , als je als meer dan 30 jaar crosst, komt dat niet bepaald, omdat je je veel aantrekt van verkopers en daar bij, als je mij een beetje kende, wist je allang, dat dat in mijn geval ook zo is.

En het kijken naar cijferrs en 'feiten' (regelmatig in jouw geval niet meer dan gewoon aannames van jou), doet ons er toe besluiten, dat we bepaalde stieren gewoonweg mijden, omdat bepaalde fokwaardes nogal negatief zijn.
Wij zijn nl nogal allergisch voor stieren die een negatieve fokwaarde hebben voor celgetal, afkalfgemak :roll: , karakter en in iets mindere mate klauwgezondheid en vruchtbaarheid en door het regelmatig gebruik van allerlei proefstieren, waar dus nog nix van bekend is, moeten de andere stieren daar eigenlijk voor alle kenmerken ruim bovengemiddeld scoren.
Dat lukt zeker niet altijd, maar der zijn gelukkig zoveel stieren( incl al die andere rassen), dat je daar nog een aardige keus uit kunt maken.
Om 1 van de bovenstaande redenen, mijdt ik vooralsnog 1 van de (in mijn ogen)absolute topstieren vant moment, nl Big Malki
Karakter score van 96 (n) is me gewoonweg te laag :yes:

is het toch nog weer een heel verhaal geworden, sorry :(
king

Berichtdoor pieterv » ma dec 04, 2017 10:47

king schreef:Om 1 van de bovenstaande redenen, mijdt ik vooralsnog 1 van de (in mijn ogen)absolute topstieren vant moment, nl Big Malki
Karakter score van 96 (n) is me gewoonweg te laag :yes:

't zijn nochtans geen schoppers onder 't melken. :no:
Grootste nadeel van Malki zijn volgens mij de gehaltes!!
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

Berichtdoor Hans van Bergen » ma dec 04, 2017 16:43

:lol: :lol: Het moet gezegd worden King je hebt een neus voor fokkerij jammer da ie de verkeerde kant opwijst :lol: Big malki is tuuk een absolute topstier die as je een zwarte veestapel hebt am besten voor de voet ingezet kan worden. :yes: Nu of nooit. Melksnelheid is juist een aandachtspunt.
Hans van Bergen

Berichtdoor teuntje93 » ma dec 04, 2017 17:45

stier nie gebruiken vanwege 96 karakterscore :lol: :?
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor Sander » ma dec 04, 2017 18:10

ms 90 kop der af
Sander

Berichtdoor hulsteins » ma dec 04, 2017 19:19

king schreef: , als je als meer dan 30 jaar crosst,

nog effe en je was al aan 't crossen vóór de introductie van de HF in NL