Boerderij beginnen /overnemen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Boerderij beginnen /overnemen

Berichtdoor Wes » zo apr 30, 2017 23:16

Goedenavond, Ik ben al een tijdje opzoek naar een antwoord wat ik niet duidelijk kan vinden .
Dit is dan ook mijn vraag , kan ik boer worden zonder diploma's in de veehouderij.
Ik zal even iets over mijn zelf vertellen it, ik ben 29 jaar ben vanaf mijn 18e vrachtwagenchauffeur en doe dit al dus 11 jaar . Ik wou vroeger of boer worden of chauffeur, toen in mijn situatie was het makelijk ik kon alleen chauffeur worden , omdat ik geen familie heb met een boederij. Nu is er in mijn situatie iets veranderd ik heb namelijk een boere dochter ontmoet en ben ook sinds een jaar getrouwd met haar dus heb nu een boere dochter als vrouw :) .nu is het dus zo dat ik heel graag die richting op ga maar heb daar geen diploma's voor is dit dan ook mogelijk of niet ik wil best naar school voor een diploma maar ik moet ook mijn gezin onderhouden kan ik dit combineren school en tegelijkertijd blijfen werken om geld te verdienen want eige huis . Of is dit niet meer mogelijk ? Graag hoor ik wat advies van jullie wat nog mogelijk is dus graag een serieus antwoord mvg
Wes

Re: Boerderij beginnen /overnemen

Berichtdoor opelmanta » zo apr 30, 2017 23:42

Heb je mazzel, er is geen opleiding verplicht om boer te worden. Als chauffeur heb je het moeilijker met je code 95.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor Sander » zo apr 30, 2017 23:49

en die vrouw van jou en haar familie kunnen je niet wijzer maken? nou begin der dan ook maar niet aan, want veehouden is tegenwoordig watertrappelende hogere wiskunde waarbij leraar van dam je continu je koppie onder water probeert te drukken.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor opelmanta » zo apr 30, 2017 23:55

Ga eens een jaar op de auto. Digi tacho is een stuk naarderder dan Gve met jongvee getallen. Zit ook meer papier werk in op de auto. Beetje op koeien passen is simpeler.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor john verhaar » ma mei 01, 2017 03:12

School kan wel overslaan :yes: ik kan je wel ff een spoed cursus geven :idea:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Jozef » ma mei 01, 2017 10:43

Zie je kans om bedrijf van je schoonouders over te nemen dan? Of wil je gewoon werkzaam zijn in de agrarische sector?
Werk is er altijd wel te vinden.
Jozef

Beroep: Veehouder
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor john jakobs » ma mei 01, 2017 11:06

school is alleen voor een bank belangrijk zeker in het begin, maar heeft je vrouw een levensvatbaar bedrijf , dan zijn er zeker mogelijkheden
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Wes » ma mei 01, 2017 11:12

Sander schreef:en die vrouw van jou en haar familie kunnen je niet wijzer maken? nou begin der dan ook maar niet aan, want veehouden is tegenwoordig watertrappelende hogere wiskunde waarbij leraar van dam je continu je koppie onder water probeert te drukken.

Die kunnen mij het een en ander wel uitleggen maar ik wil 100% zekerheid . Vroeger had je nergens een diploma voor nodig tegenwoordig bijna voor alles. als ik kijk in mijn vak veranderd het om de paar jaar . In de veehouderij heb je meneer van dam nu over een jaar weer een ander , in de transport blijven ze ook elke keer nieuwe dingen verzinnen om het nog meer te bemoeilijken . Dat is het leven je moet het voor je zelf zo leuk maken dat doen ze niet in Den Haag voor je
Wes

Berichtdoor Wes » ma mei 01, 2017 11:14

Hookwood Holsteins schreef:Hallo Wes,

Misschien is dit een optie: http://www.dairytrainingcentre.com/trai ... eehouderij

Dank je wel ik zal vanavond ff kijken of er wat tussen staat voor mij
Wes

Berichtdoor Wes » ma mei 01, 2017 11:15

john verhaar schreef:School kan wel overslaan :yes: ik kan je wel ff een spoed cursus geven :idea:

:D ik weet niet waar je woont maar wie weet :)
Wes

Berichtdoor Wes » ma mei 01, 2017 11:20

Jozef schreef:Zie je kans om bedrijf van je schoonouders over te nemen dan? Of wil je gewoon werkzaam zijn in de agrarische sector?
Werk is er altijd wel te vinden.

Ja ze hebben 3 dochters die er niks in willen doen .
En voor john jakobs het bedrijf is zeker levens vatbaar daarom juist :) dank jullie voor de antwoorden tips blijven welkom :)
Wes

Berichtdoor john jakobs » ma mei 01, 2017 12:41

dan is alleen nog maar van belang of je kunt samen werken met schoonvader , en of je oud kunt worden met je vrouw
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Robert » ma mei 01, 2017 15:54

Wes schreef:Vroeger had je nergens een diploma voor nodig tegenwoordig bijna voor alles

Dit is de hobby van de linkse maffia, die met veel betutteling de noodzaak van opleidingen tot aan dood optuigt.
Zelf veranderen ze om de drie jaar van baan ..... hoeven ze geen verantwoordelijkheid te dragen en kunnen ze mooi een nieuwe opleiding volgen. Een ding blijven ze doen, bezorgt zijn en anderen verbieden.

Een aardige wijsheid is dat het ongeveer 7 jaar duurt voordat je vakman bent.
Boer worden kan nog zonder opleiding.
Zoals John al schreef, 7 jaar met vrouw en schoonvader is in dit geval belangrijker.
Wellicht kun je 7 weken na Verhaar in de USA, vroeg op en vroeg naar bed :wink:
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Henk » ma mei 01, 2017 23:10

john verhaar schreef:School kan wel overslaan :yes: ik kan je wel ff een spoed cursus geven :idea:

School is way overrated :yes: In de praktijk leer je het pas :idea:

En je cleanparents weten ook dat je graag boer wil worden :?: En gunnen de zussen het jou ook :?: Is het financieel behapbaar aangezien een dot eigen vermogen wel handig is, of heb je zelf al flink gespaard :?: Ben je capabel :?: Inzicht in cijfers :?:
Je kan leren en willen wat je wil maar als genoemde zaken (nog) niet duidelijk zijn heeft dat weinig zin.

In elk geval alvast elke minuut die je over hebt stage lopen op stal bij je vrouwtje :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Volgende

Keer terug naar Koe en fokkerij