Boerderij beginnen /overnemen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Boerderij beginnen /overnemen

Berichtdoor Wes » di mei 02, 2017 17:01

Robert schreef:
Wes schreef:Vroeger had je nergens een diploma voor nodig tegenwoordig bijna voor alles

Dit is de hobby van de linkse maffia, die met veel betutteling de noodzaak van opleidingen tot aan dood optuigt.
Zelf veranderen ze om de drie jaar van baan ..... hoeven ze geen verantwoordelijkheid te dragen en kunnen ze mooi een nieuwe opleiding volgen. Een ding blijven ze doen, bezorgt zijn en anderen verbieden.

Een aardige wijsheid is dat het ongeveer 7 jaar duurt voordat je vakman bent.
Boer worden kan nog zonder opleiding.
Zoals John al schreef, 7 jaar met vrouw en schoonvader is in dit geval belangrijker.
Wellicht kun je 7 weken na Verhaar in de USA, vroeg op en vroeg naar bed :wink:

Dat ben ik ook helemaal met je eens , alles draait om meer en meer regels en meer theorie maar praktijk kijken ze niet .

En ja hou je het 7 jaar vol dat weet je nooit maar is natuurlijk de bedoeling van wel anders had ik ook niet hoeven trouwen als je weet dat het niks wordt dus ik ga der wel van uit :P
Wes

Berichtdoor john jakobs » di mei 02, 2017 17:18

en je kunt hier op het forum natuurlijk ook een hoop leren
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor G.U. » di mei 02, 2017 17:34

john jakobs schreef:en je kunt hier op het forum natuurlijk ook een hoop leren

Indd (y) elke dag een kwartiertje bijlezen, dan steek je al heel wat op. En vragen stellen over waar je thuis tegenaan loopt
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Arno » di mei 02, 2017 17:44

Niet zo ingewikkeld over doen ,gewoon proberen ,je kunt altijd nog terug op een vrachtauto. :yes: En met alle respect ,meeste dingen ,maar vooral cijfers, op dit forum met grote korrel zout nemen. :wink:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Hans van Bergen » wo mei 03, 2017 10:40

Je hebt om melkveehouder te kunnen zijn minstens een mbo opleiding nodig anders blijf je een domme kracht. Je bent geen gesprekspartner niks. Koeien zijn eigenlijk maar hele rare beesten. Landbouw opleidingen zijn meestal 75% stageslopen en in jouw geval kan je dat thuis doen/overslaan. En dan blijft er een korte cursus over (y)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor G.U. » wo mei 03, 2017 12:32

Hans van Bergen schreef:Je hebt om melkveehouder te kunnen zijn minstens een mbo opleiding nodig anders blijf je een domme kracht. Je bent geen gesprekspartner niks. Koeien zijn eigenlijk maar hele rare beesten. Landbouw opleidingen zijn meestal 75% stageslopen en in jouw geval kan je dat thuis doen/overslaan. En dan blijft er een korte cursus over (y)

Agrarische opleidingen worden zwaar overschat. Thuis en op stage leer je des te meer, heb je helemaal geen mbo/hbo bij nodig :no: gesprekspartner is ook zo'n mode ding. Mapmannen die lichten je wel voor en ander op. En de bankdude kom je toch niet eerder als over drie vier vijf jaar tegen en dan weet je al evenveel als de meeste vtf'ers hier (y)
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Henk » wo mei 03, 2017 13:50

Agrarische deel van de opleiding is idd zinloos :) Rest eik ook :mrgreen: Op stage leerde je het meest :yes: en daarna op andere bedrijven werken leerde je nog meer (y) :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Arno » wo mei 03, 2017 14:16

Naahjaah ,nu begin je wel weer wat te overdrijven ,wat basiskennis over het gebruik van een rekenmasjien kan natuurlijk best wel s makkelijk zijn.
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Robert » wo mei 03, 2017 14:22

en een formulier invullen via computer en weten hoe mest en andere wetgeving werkt, lijkt mij wel bijdragen aan een succesvolle onderneming.
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Corjan » wo mei 03, 2017 15:06

Probeer in een finacieele studieclub te komen als je aan het boeren toekomt :idea: cijfers liegen niet en is leerzaam :!:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor G.U. » wo mei 03, 2017 15:45

Robert schreef:en een formulier invullen via computer en weten hoe mest en andere wetgeving werkt, lijkt mij wel bijdragen aan een succesvolle onderneming.

En net dat leer je dan weet niet op school. En optellen aftrekken vermenigvuldigen en delen leer je op ds basisschool :lol:
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Grazy » wo mei 03, 2017 16:10

Denk dat ik heel wat meer hersencellen had gehad als ik de mbo niet gedaan had :mrgreen: :cheers: :cheers:
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor Arie » wo mei 03, 2017 17:46

G.U. schreef:
Robert schreef:en een formulier invullen via computer en weten hoe mest en andere wetgeving werkt, lijkt mij wel bijdragen aan een succesvolle onderneming.

En net dat leer je dan weet niet op school. En optellen aftrekken vermenigvuldigen en delen leer je op ds basisschool :lol:

Ik heb op de MAS wel wat over mestbeleid gehad :yes: Maar toen we de toets maakten, was het al weer achterhaalt :mrgreen:
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Henk » wo mei 03, 2017 18:40

Toen ik op school zat waren er nog geen computers Robert 8) dus het is een Godswonder dat ik met een pc kan werken :wink:
Nee joh :no: je leert het meeste en het beste door het te doen :yes: Alles wat op je pad komt, op wat voor manier dan ook, moet je toch zelf zien uit te vogelen :yes: Je pikt alles op gaandeweg je loopbaan door alles bij te houden wat er speelt in je business :yes: want wat je ooit op school had is de volgende dag al achterhaald :idea:

Wat ik wel belangrijk vind is dat je een beetje fatsoenlijk kan schrijven zonder rare spelvouten 8) en dat je ook met een niet-boer een gesprek kunt voeren :yes: en dat je de Engelse taal machtig bent :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Erikjan » wo mei 03, 2017 19:04

[quote="Henk"n dat je de Engelse taal machtig bent :yes:[/quote]

Waarom? Verstaan is genoeg
Erikjan

Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij