Actualiteiten (deel 5)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Actualiteiten (deel 5)

Berichtdoor G.U. » ma maart 26, 2018 10:24

van wijk schreef:
jan.nl schreef:Derogatie is ook weer binnen ,pessimisten en klagers zitten er weer naast 8)
http://ec.europa.eu/transparency/regcom ... &Version=1

Boerenpers: Derogatie is binnen, komt helemaal goed...
Willekeurig landelijk dagblad: Nederland berispt om mestfraude, nog maar twee jaar extra mestuitrijden ( derogatie)

Dus.....iets met huid en beer......

Gelukkig beslissen ze in brussel adh feiten en niet op basis van veschillende fabeltjeskranten
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor van wijk » ma maart 26, 2018 12:58

G.U. schreef:Gelukkig beslissen ze in brussel adh feiten

Feit.... FF opgezocht op wikipedia

"Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat, doordat het ofwel zintuiglijk waargenomen ofwel instrumenteel gemeten kan worden.

Een feit moet met objectieve waarnemingen vastgesteld en getoetst kunnen worden (zie het artikel wetenschappelijke methode). Echter, het doen van de waarneming is subjectief en afhankelijk van persoonsgebonden factoren, zoals perspectief, voorkeur, nauwkeurigheid, tijdigheid, compleetheid en omstandigheden.

De beperkingen van de waarneming en de relativiteit van het begrip werkelijkheid bij het vaststellen van een feit zijn belangrijke onderwerpen in de filosofie. Vanuit Plato's ideeënleer gezien bestaat de werkelijkheid alleen in een idee van de geest en nemen we alleen een schaduw van die werkelijkheid om ons heen waar. Volgens Kant wordt de voorstelling van de werkelijkheid beperkt door ons kenvermogen, maar bestaat er de mogelijkheid de dingen zowel a priori door het verstand te kennen, als a posteriori door middel van de ervaring (empirisch). Volgens Husserls fenomenologie nemen we van de werkelijkheid alleen de verschijningsvormen (fenomenen) waar. Ludwig Wittgenstein in zijn 'Tractatus logico-philosophicus'1.1', schrijft :"De wereld is het geheel van feiten, niet van dingen" .

Niet alleen bepaalt een feit de waarneming, ook kan een feit door de waarneming beïnvloed worden. Differentiefilosofie gaat ervan uit dat het denken de werkelijkheid onvermijdelijk vervalst, wanneer het daarop begrippen toepast. Beperkingen in de waarneming, maar ook de fysieke betrokkenheid van een waarnemer of meetapparaat kan een vertekend beeld opleveren. Onder bepaalde omstandigheden kunnen daarbij ook de eigenschappen van het waargenomen feit veranderen. Deze kennis is belangrijk bij het vaststellen van strafbare feiten, het onderkennen van self fulfilling prophecies en de acceptatie van meetgegevens bij wetenschappelijk onderzoek. In de kwantummechanica is volgens het "Heisenberg onzekerheidsprincipe" ook de objectieve waarneming zelf van invloed op de gemeten werkelijkheid. Hier kan niet meer gesproken worden van objectieve werkelijkheid, maar alleen van de beschrijving van waarnemingen.

Feiten staan aan de basis van kennis en kunnen door het verstand worden geordend tot een inzicht. Het begrip waarheid staat met deze zaken in nauw verband. Met hyperkritisch denken wordt elke waarheid in twijfel getrokken door te tornen aan enkele willekeurige, al of niet essentiële onderliggende feiten. Waar het volgen van deze denkmethode wordt ingegeven door politieke overwegingen kan dit ontaarden in negationisme.

Een feit is aanvaard omdat men ziet dat die zaak zus of zo is, of omdat dit bleek, bijvoorbeeld uit onderzoek of omdat het algemeen aanvaard is. In het alledaags taalgebruik is een feit “zeker” en kan het geobserveerd of gedetecteerd worden. Als het feit een tijd bestaat, is dit een situatie of een structuur. Als het om een verandering van structuur gaat, is dit een proces [industrialisatie, emancipatie]. Een kortstondig proces is een gebeurtenis. Dit in tegenstelling tot een mening."

BRON: WIKIPEDIA
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor G.U. » ma maart 26, 2018 13:49

Algemeen aanvaard :roll:
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor john jakobs » vr maart 30, 2018 16:09

deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor marcelv » do apr 12, 2018 12:21

Ik weet niet of iemand de moeite heeft genomen om het rli rapport te lezen ? Hierin staat dat we veel minder dieren mogen gaan houden in de toekomst en dat vlees eten bijna crimineel word...
Omdat het zo'n eenzijdig verhaal was heeft mijn echtgenote de moeite genomen om een reactie te publiceren..
https://www.groenerekenkamer.nl/6954/la ... -beginnen/
marcelv

Berichtdoor Henk » do apr 12, 2018 12:48

marcelv schreef:Ik weet niet of iemand de moeite heeft genomen om het rli rapport te lezen ? Hierin staat dat we veel minder dieren mogen gaan houden in de toekomst en dat vlees eten bijna crimineel word...
Omdat het zo'n eenzijdig verhaal was heeft mijn echtgenote de moeite genomen om een reactie te publiceren..

Wederom een goed stuk (y) Maar ik begreep dat het kabinet het plan van de rli had afgeschoten :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor john jakobs » do apr 12, 2018 13:38

(y) (y) (y) top ga zo door
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor marcelv » do apr 12, 2018 13:49

Henk schreef:
marcelv schreef:Ik weet niet of iemand de moeite heeft genomen om het rli rapport te lezen ? Hierin staat dat we veel minder dieren mogen gaan houden in de toekomst en dat vlees eten bijna crimineel word...

Wederom een goed stuk (y) Maar ik begreep dat het kabinet het plan van de rli had afgeschoten :?:

Dat wel ,maar bij het volgende rapport word veel kans ook weer naar dit rapport verwezen als zijnde de waarheid :?
marcelv

Berichtdoor G.U. » do apr 12, 2018 13:50

Henk schreef:

Dat had ik ook begrepen ja. Ze hebben zichzelf aardig belachelijk gemaakt bij het rli :lol: en kleur bekent... :|
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor G.U. » do apr 12, 2018 13:51

marcelv schreef:
Henk schreef:

Dat wel ,maar bij het volgende rapport word veel kans ook weer naar dit rapport verwezen als zijnde de waarheid :?

Dat is toch te flauw voor woorden :roll:
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Henk » do apr 12, 2018 16:04

Wen eraan GU dat velen de wereld willen winnen met leugens en aannames :?
Er is al zoveel doorheen gedrukt wat de grootste kolder is. Sentiment en de onderbuik zijn tegenwoordig de raadgevers...

Dan is het goed dat er criticasters zijn die het aan de kaak stellen en ons het belachelijke er van in laten zien :idea:
Weten we iig hoe de zaken echt in mekaar steken (y) en wanneer we wederom een vage wet voortkomend uit bullshit braaf slikken, dat we niemand anders de schuld hoeven te geven alleen ons zelf :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hans van Bergen » do apr 12, 2018 17:07

john jakobs schreef:(y) (y) (y) top ga zo door

Is een goed stuk en veel werk geweest neem ik stellig aan. So delen op Facebook is beter. Niet voor niets dat die linkse vuiligheid Facebook kapot probeert te maken. Degelijk journalistiek handwerk noemen ze het linkse leugens verspreiden van raporten zoals rli (n)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor hulsteins » ma mei 14, 2018 17:30

in de kerststal begint 't ook uit de hand te lopen
France is back
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Talis » wo mei 16, 2018 17:32

weet ook iemand waar stuk staat dat we 40000ha kwijtraken voor de natuur in het veenweidegebied??
Talis

Berichtdoor opelmanta » wo mei 16, 2018 17:39

Leeuwarder Courant. Prima boeren in natte Friese veenweide.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

VorigeVolgende

Keer terug naar Community