Vakantie

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Vakantie

Berichtdoor marcelv » zo aug 13, 2017 19:49

opelmanta schreef:Ik vind het maar een nare onderbreking van de routine.

Word niet getolereerd opel, je moet op vakantie naar een land waar ze je niet verstaan en je moet bij voorkeur onbereikbaar zijn :yes: . Anders heb je geen echte vakantie en hoor je r niet bij :no: :mrgreen:
marcelv

Berichtdoor G.U. » zo aug 13, 2017 20:05

Nogmaals bedankt voor de koffie pieter! We zijn vandaag lekker rustig naar huis gekacheld. Zijn een week naar dk geweest. Paar dagen in eem vakantiepark, een paar dagen bij JA tussen de kleine bruine koetjes omgespaand (y) (y) en een nachtje vlakbij flensburg doorgebracht. Wij kunnen er weer een jaar tegenaan 8)
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Hookwood Holsteins » di aug 22, 2017 06:42

john verhaar schreef:Hier valt op vakantie gaan ook niet altijd mee,in theorie zou je denken met bijna 50 medewerkers dat kan altijd
Maar laten de medewerkers nu ook bijna allemaal vakantie's plennen,dus moeten wij nog ff wachten :yes:

Je hebt niet heel lang gewacht als ik het zo zie op Facebook. Lekker aan het fietsen in Nederland?
Hookwood Holsteins

Berichtdoor john jakobs » di aug 22, 2017 12:52

(y) (y) (y) de problemen met de sheriff zijn ook opgelost dus . kijk je toch weer anders naar al die fietsers die hier langs komen ,, ga je nog langs je oude bazen in de vredepeel john ,er is toch weer van allles veranderd
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor auke » zo aug 27, 2017 10:43

terug van een weekje Oostenrijk( Voralberg).
Mag nooit meer klagen over hard werk oid
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor king » zo dec 17, 2017 21:07

komende week ffies een paar dagen skien :D :D
dochter gaat met school skien, wij(nog een andere pa en ik) gaan ff controlen of ze zich een beetje gedragen daar :roll: :mrgreen:

nou, eigenlijk heeft ze een beetje heimwee en zou ze het wel prettig vinden, als er 1tje van ons in de buurt is, dus ik heb me maar opgeofferd :wink:
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor jan.nl » zo dec 17, 2017 22:22

king schreef:komende week ffies een paar dagen skien :D :D
dochter gaat met school skien, wij(nog een andere pa en ik) gaan ff controlen of ze zich een beetje gedragen daar :roll: :mrgreen:

nou, eigenlijk heeft ze een beetje heimwee en zou ze het wel prettig vinden, als er 1tje van ons in de buurt is, dus ik heb me maar opgeofferd :wink:

Heb het met jou te doen,sterkte ermee :P
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor king » zo dec 17, 2017 22:43

jan.nl schreef:
king schreef:komende week ffies een paar dagen skien :D :D

Heb het met jou te doen,sterkte ermee :P

Yeah, it's a dirty job, but someone got to do it(of zoiets) :mrgreen:
Maarre dank je wel he (y)
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Kiwi » zo dec 17, 2017 23:45

Hier een poos terug tickets geboekt naar NL. Waren het eigenlijk niet van plan omdat we in July net naar Canada zijn geweest, maar de deal was te goed om niet te happen: 3 volwassenen en 2 kinder tickets voor NZ$ 6600 en dan hebben we ook nog een volle 24 uur in Hong Kong. Is ook geen Micky Mouse vlucht. Auckland-Hong Kong-Amsterdam. Zelfde reis terug. Zo goedkoop hebben we nog nooit gevlogen en dat eind June heen en rond 25 July weer naar huis.
Willen dit keer gaan wadlopen met de kinderen, mischien afsluitdijk onderweg naar zus in het westen van het land en Amsterdam. Verder gewoon familie bezoek. We hebben het geluk dat op 1 na ze allemaal in het noorden (er gaat niet veel boven Groningen na NZ) wonen en onze ouders zelfs in hetzelfde dorp op 5 minuten loopafstand van elkaar, zo niet te veel tijd verspillen aan reizen.
Wordt onze laatste keer in July want over een jaar gaat de oudste naar highschool en dan halen we ze niet meer van school af. Nu niet te moeilijk: 10 dagen voor de 2 weekse July schoolvakantie begint vertrekken we en kinderen missen de eerste week na de vakantie als school weer begint. Wordt nog niet al te moeilijk over gedaan hier. Moet er wel bij zeggen dat ze ook niet staan te juichen op school. Wordt natuurlijk een zooitje als iedereen dat doet. Wordt wel als leerzaam voor de kinderen gezien en ze maken ook een soort van presentatie van alle belevenissen.
Wat je hier nog wel ziet dat mensen 2 tot 3 weken nadat school weer begint (1 February)) na de zomervakantie op vakantie gaan voor een week omdat alles dan weer goedkoper is. Daar doen wij niet aan mee.
Kiwi

Berichtdoor van wijk » di dec 19, 2017 21:15

@kiwi, je kijkt je ogen uit in het dorp: 3 nieuwe bruggen over t kanaal, een hele boerderij weg voor een wijk vol huizen zonder gasaansluiting..
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Kiwi » di dec 19, 2017 23:18

Wordt goed op de hoogte gehouden door pa en moe. Zal het allemaal eens bekijken in July. Wie weet sta ik wel weer bij je voor de deur als ik een rondje fiets.
Hier begint het erg droog te worden en is al een maand hoog zomer wat ongebruikelijk is zo vroeg. Niet alle melkfabrieken draaien meer en heel erg veel boeren schakelen over op 1 keer per dag melken, 16 uur interval en vervroegd afvoeren van dieren als ze weer tochtig worden, verhoogd celgetal hebben oid.
Na alle regen die we gehad hebben in de winter en lente is het begin november droog geworden en hebben we hier geen regen meer gehad. Wel zijn er her en der wat verspreide (onweers)buien gevallen, maar die zetten ook niet veel zoden aan de dijk. Er is nauwelijks ingekuild en er is redelijk wat mais overgezaaid en sommige zomercrops zijn niet opgekomen of staan zeer matig. Onze chicory staat mooi dicht, maar heeft ook te lijden onder de droogte. Hebben het begin October gezaaid en ben afgelopen zaterdag begonnen te grazen. Bulls loving it.
Niet allemaal halleluja hier op het moment in NZ.
Kiwi

Berichtdoor W.A » do dec 21, 2017 19:58

Dat kan wel eens 1 van de lichtpuntjes worden voor ons hier. Kwa melkprijs
Natuurlijk daar beterschap gewenst..

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor jan.nl » za feb 03, 2018 23:25

Hier weer een weekje met de fam op wintersport geweest in https://www.zugspitz-arena.nl/wintersport/skigebied ,jongelui weekje boerderij voor me gedaan (y)
Na 15 jr krabbelen in de sneeuw toch maar weer een skiles genomen om het carven beter onder de knie te krijgen.... :yes:
Leraar is ook nog eigenaar van een skischule en doet in de zomer bikeguiding erbij en daarnaast ook nog schapen boer :yes:
Als boeren onder mekaar weer heel wat stof om tijdens de lift omhoog te ouwehoeren :wink: Hij kende de landbouw in nl wel maar toen hij vroeg hoeveel melk we per dag produceerden maakte de hoeveelheid nogal wat indruk :wink:Verder maar goed pr praatje gehouden over onze veehouderij.. :wink:
jan.nl

Berichtdoor W.A » zo feb 04, 2018 10:34

Geen lawine gavaar meer @Jan?
Zal over paar weekjes eens gaan kijken of het nog lukt..

W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor jan.nl » zo feb 04, 2018 10:57

W.A schreef:Geen lawine gavaar meer @Jan?
Zal over paar weekjes eens gaan kijken of het nog lukt..

Kan zo weer anders zijn,ruim 3 mtr dikke laag sneeuw :yes: nix geen last van lawines, ook niet buiten pistes :no:
jan.nl

Vorige

Keer terug naar Community