Vakantie

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Vakantie

Berichtdoor Henk » za jul 28, 2018 11:47

jan.nl schreef:
poekske schreef:Hier mag niks onder de 15, dus kinderarbeid. En uit vrije wil en gratis komen helpen telt ook niet, is arbeid

Vreemde wereld,in india werken miljoenen kinderen onder de 12 in gif fabrieken om onze kleren te maken,vinden we goed :yes:

Jup. En wat te denken van vliegen voor een paar rotcenten (n) Aan de ene kant staan we in ons landje duurzaamheid te blaten maar tegelijkertijd kijken we maar wat graag de andere kant op wanneer we er financieel beter van worden...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Erik1979 » za jul 28, 2018 14:26

poekske schreef:Hier mag niks onder de 15, dus kinderarbeid. En uit vrije wil en gratis komen helpen telt ook niet, is arbeid

Wij doen niet aan zwart geld. Ook niet zwart werken. Gaat gewoon niet als je melkt.

Maar ik ben wel voor kinderarbeid!. Mijn 2 oudsten hebben mee moeten helpen met hooien. Alan van 9 heeft samen met mij het hooi bijelkaar gereden op het veld. En Senna van 7 heeft iedere keer op het veld de shovel van de èène naar de ander hoop gereden. Mijn vrouw komt niet uit de landbouw maar heeft van haar 11 af bij de rozen gewerkt. De eerste keer dat ik trekker reed was ik 4. Vanaf mijn 12 heb ik 8 keer in de week gemolken en vanaf mijn 16 12 keer en èèn keer in de week om 5 uur voor school varkens geladen. Dan leer je werken. Als je als klein kind leert werken dan kun je als volwassene ook aanpakken. Leren moet je leren maar echt werken ook. En dat kan niet vroeg genoeg beginnen.
Erik1979

Berichtdoor Henk » za jul 28, 2018 14:50

In NL mag je vanaf je 14e (beperkt) werken :yes: (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jan.nl » za jul 28, 2018 17:54

Erik1979 schreef:

Wij doen niet aan zwart geld. Ook niet zwart werken. Gaat gewoon niet als je melkt.

Maar ik ben wel voor kinderarbeid!. Mijn 2 oudsten hebben mee moeten helpen met hooien. Alan van 9 heeft samen met mij het hooi bijelkaar gereden op het veld. En Senna van 7 heeft iedere keer op het veld de shovel van de èène naar de ander hoop gereden. Mijn vrouw komt niet uit de landbouw maar heeft van haar 11 af bij de rozen gewerkt. De eerste keer dat ik trekker reed was ik 4. Vanaf mijn 12 heb ik 8 keer in de week gemolken en vanaf mijn 16 12 keer en èèn keer in de week om 5 uur voor school varkens geladen. Dan leer je werken. Als je als klein kind leert werken dan kun je als volwassene ook aanpakken. Leren moet je leren maar echt werken ook. En dat kan niet vroeg genoeg beginnen.

Mijn kleinzoon van bijna 2 rijd zo met de cat sjovel weg,weet inmiddels waar stuur zit en z,n voor-uit :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor inseminatieservice » zo jul 29, 2018 13:56

jan.nl schreef:
M H schreef:weekje hardenberg achter rug. lekker hoor. mais viel noet mee daar. gras was helemaal niks

Heb ook een kleine vakantie achter de rug,Andre Rieu op vrijthof en paar dagen met z,n tween op race fiets limburg onveilig gemaakt. :wink:
Genot om daar te fietsen,veel terrassen en steile hellingen (y)

Elf terrassen tocht
inseminatieservice.nl
inseminatieservice

Beroep: RMS Inseminator
Interesses: Vruchtbaarheid van de koe

Berichtdoor jan.nl » zo jul 29, 2018 23:36

inseminatieservice schreef:
jan.nl schreef:
M H schreef:weekje hardenberg achter rug. lekker hoor. mais viel noet mee daar. gras was helemaal niks

Heb ook een kleine vakantie achter de rug,Andre Rieu op vrijthof en paar dagen met z,n tween op race fiets limburg onveilig gemaakt. :wink:
Genot om daar te fietsen,veel terrassen en steile hellingen (y)

Elf terrassen tocht

Valkenburg start,ongeveer 5 straten vol terrassen :cheers: ,vandaar naar vaals :cheers: ,en door naar epe/noorbeek :cheers: weer richting Valkenburg... :cheers: en 2 x de couberg op :cheers: :wink:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor boer pieter » ma jul 30, 2018 09:01

dat noem ik geen vakantie :no:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » ma jul 30, 2018 12:52

Nope da's een midlifecrise... :lol: :lol: :wink: