Willie Wortel & Bob de Bouwer @ work

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Willie Wortel & Bob de Bouwer @ work

Berichtdoor Robert » za maart 25, 2017 19:46

Hans van Bergen schreef: :? :shock: :lol: afgrijselijk lelijk

:lol: :lol: jij woont duidelijk niet bij de Flevopolder en NOP

Helaas kijk ik ook op vier van die dingen maar dan afgrijselijk groot. Op 't industrieterrein aan de monding van de IJssel.
Industrie is amper te zien. Windmolen zijn niet te missen. Dan vind ik een lange rij in de polders, op de grens met IJsselmeer een stuk beter te verteren. Door het aantal en de lijn is er nog enig harmonie
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor boer pieter » zo maart 26, 2017 09:37

kun je beter 1 grote kopen met een paar boeren ipv die zenuwachtige dingen overal had je 20 jaar geleden ook van die kleine 2 wiekers
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Hindrik » zo maart 26, 2017 10:51

boer pieter schreef:kun je beter 1 grote kopen met een paar boeren ipv die zenuwachtige dingen overal had je 20 jaar geleden ook van die kleine 2 wiekers

Het is hier Nederland Pieter, je weet wel; dat landje wat ze beschermen tegen de zee, maa laten verzuipen in wet en regelgeving.
Een grote[re] molen krijg je in sommige Prov zo maar geen vergunning voor, zelfs niet als je een bestaande molen wilt vevangen:
http://groenecourant.nl/windenergie/pro ... n-reduzum/

''Dorpsmolen januari 2017

2 januari 2017/

Het is een geruime tijd windstil geweest ten aanzien van de nieuwe dorpsmolen. Achter de schermen wordt er hard gewerkt om een nieuwe dorpsmolen te realiseren. De vergunningsaanvraag is reeds ingediend bij de gemeente Leeuwarden. De gemeenteraad heeft zich eerder positief uitgesproken over het duurzame initiatief van de mûnestifting, een breed gedragen duurzaam initiatief voor en door de mienskip.

De vergunningsaanvraag zal binnenkort door de raad worden beoordeeld en hopelijk worden verleend. Vervolgens gaat de provincie Fryslân zich buigen over de dorpsmolen. Hopelijk gaat het de dorpsmolen voor de wind!

Mûnestifting''

Daarom word er zo hier en daar gezocht naar alternatieven die wel mogen.
Maar idd die Lagerwey 2 wiekers van destijds waren letterlijk om gek van te worden, zonder dat je een tik van de molen had gehad.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor boer pieter » zo maart 26, 2017 11:56

Haha ja die regels word je niet blij van maar overal van die kleine molentjes ook niet
boer pieter

Berichtdoor Sander » zo maart 26, 2017 12:38

wat is daar mis mee dan.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Henk » zo maart 26, 2017 12:54

Staan sinds kort hier in de buurt ook windmolens, strak tegen de Belse grens. Snap het niet :no: dingen staan vooral stil en da's niet gek in een streek waar weinig wind is...
Zal wel weer een subsidieverhaaltje achter steken oid...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor ramos fan » zo maart 26, 2017 13:07

boer pieter schreef:kun je beter 1 grote kopen met een paar boeren ipv die zenuwachtige dingen overal had je 20 jaar geleden ook van die kleine 2 wiekers

Maar je vergeet dat de techniek veel verder is als 20 jaar geleden.
Deze kleine molens zijn 100% meganisch geen elektronica geen dure onderdelen geen onderhoudskosten.
persoonlijk vind ik het mooier als zonnepanelen. Ze komen als paddestoelen uit de grond hier in de buurt.
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor boer pieter » zo maart 26, 2017 14:59

ik vind het geen gezicht maar ieder zijn ding lijkt mij gewoon veel gemakkelijker 1 grote
zonnepanelen kun je tegenwoordig goed wegwerken op een dak zo dat je ze bijna niet meer ziet
boer pieter

Berichtdoor Richt » zo maart 26, 2017 16:43

ramos fan schreef:

Deze kleine molens zijn 100% meganisch geen elektronica geen dure onderdelen geen onderhoudskosten.
persoonlijk vind ik het mooier als zonnepanelen. Ze komen als paddestoelen uit de grond hier in de buurt.

Hoezo 100% mechanisch en geen onderhouds-kosten? Vind ik beetje te goed klinken omwaar te zijn, waar iets draait is onderhoud nodig
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor ramos fan » zo maart 26, 2017 20:24

Richt schreef:
ramos fan schreef:

Hoezo 100% mechanisch en geen onderhouds-kosten? Vind ik beetje te goed klinken omwaar te zijn, waar iets draait is onderhoud nodig

Alle molens zijn onderhoudsvrij en worden geleverd met 10 jaar garantie.
Dat betekent de eerste 10 jaar geen onderhoud dus geen kosten en zowel zijn ze voor hun.
Dat er na 10 jaar een keer wat onderhoud aankomt dat snap ik maar het zijn allemaal simpele mechanische onderdelen die niet veel geld kosten.
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor john jakobs » wo apr 26, 2017 06:47

:D :D :D :D :D :yes: :yes: en waarom zouden die beter zijn als die van een andere beton boer
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Richt » wo apr 26, 2017 08:37

john jakobs schreef::D :D :D :D :D :yes: :yes: en waarom zouden die beter zijn als die van een andere beton boer

Omdat betreffende persoon er werkt :lol:
https://sim beton.nl/ over-ons/ werknemers/
Gerwin Morren
Online Marketeer / Webdeveloper

Gewoon ordinaire spam (n)
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Robert » wo apr 26, 2017 08:50

Ga je nu googlen, dan komt VTF en SIMBETON mooi bovenaan te staan.
Helaas zijn ervaringen :? en geen lovende woorden laat staan dat de reclame werkt ......
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Mellek » wo apr 26, 2017 10:01

Als je het globaal bekijkt, hebben die windmolens dan enig nut. Ik bedoel je kunt er niet de electriciteitsvoorziening op bouwen, omdat ze geen constante hoeveelheid electriciteit kunnen leveren, terwijl de vraag er wel is, bij zonnepanelen is dat nog veel erger. Wat als het windstil is en de zon niet schijnt, moeten ze dan ff een paar oude kolencentrales opstarten, wat normaalgesproken al een halve dag duurt is mij verteld, en stroomuitval is in NL uit den boze, dus staan die dingen constant overcapaciteit te draaien met alle milieunadelen. Of het economisch uit kan als ondernemer is natuurlijk een andere vraag, maar ook daar krijg je in NL geen harde garanties in, en je hebt je geld er wel in zitten. Ik heb verder geen idee van de kosten en het waait hier op het Drents plateau niet genoeg dus in de kustgebieden zal het al een ander plaatje zijn.
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor nestor973 » wo apr 26, 2017 10:21

Na 4 jaar trouwe dienst, Mestor nog eens een update gegeven.

https://www.youtube.com/watch?v=ldFx9vntpus

Werkt nog niet helemaal zoals het hoort, maar tis alvast een hele grote verbetering (y) (y) :cheers:
nestor973

Interesses: Al wat melkt geeft en vliegt, liefst niet gecombineerd.

VorigeVolgende

Keer terug naar Community