Willie Wortel & Bob de Bouwer @ work

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Berichtdoor Brecht » ma jul 28, 2008 21:21

ook niet zoon krak in williewortelen :no:
zoon ding om tussen de rijen boontjes te schoffelen hebben we zelf in elkaar geflanst maar dat issut :? 8)
kleine gangsters beroven een bank, grote gangsters leiden een bank.
Brecht

Beroep: akkerbouw en vleesvee/student
Interesses: landbouw,veevoeding, rundveehouderij, melkgeitenhouderij

Berichtdoor Henk » ma jul 28, 2008 21:40

Wilde maar aangeven dat de meeste doehetzelvers na afloop meestal zeggen dat de koei dr toch wel van geleden hebben da baasje dr nooit was... :roll:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Koets » ma jul 28, 2008 21:54

Tip van Henk; eerst inkruizen en dan gaan bouwvakkeren 8) 8)
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Berichtdoor Thomas2000 » ma jul 28, 2008 22:29

auke schreef: tis dus geen echte uitvinding van je Luc maar een goede namaak :oops:

Idd Auke, want ik heb al een paar jaar zon ding. :lol:

Ik kom van max 5 nu op 9 meter en ong 8 meter ver. Ik heb er een schuur mee gebouwd, maar nu altijd handig als bij de kunstmeststrooier achterin de loods staat.
-=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Thomas2000

Beroep: ...

Berichtdoor Hookwood Holsteins » ma jul 28, 2008 22:39

Henk schreef:Wilde maar aangeven dat de meeste doehetzelvers na afloop meestal zeggen dat de koei dr toch wel van geleden hebben da baasje dr nooit was... :roll:

Gelukkig loopt hier nog een aow-gerechtige medewerker rond met 2 linkerhanden....

Ik heb mijn technische knobbel van mijn moeder geërfd. Die heeft zelfs in de garage bij de bungalow een complete werkbank ingericht met een heel arsenaal aan elektrisch gereedschap om te kunnen klussen...
Hookwood Holsteins

Berichtdoor dimitri » ma jul 28, 2008 22:47

heben hier ook al jaar of 3 zo een verlengstukie voor op de verreiker wel maar 3 meter ofzo lang
smart has the plans, stupid got the stories
dimitri

Beroep: student
Interesses: veel

Berichtdoor Henk » di jul 29, 2008 10:38

Koets schreef:Tip van Henk; eerst inkruizen en dan gaan bouwvakkeren 8) 8)

:lol: :lol: Nee man. Ik heb vroegah ok zat aan mekaar gelast , gemetst en getimmert mar toen deed mn pa en mn oom de toko nog en zat ik 30 uur in de week elders...:yes:

Bedoel eik dat een bouw je heel veel tijd kost. Tijdens een werkdag in de bouw leg je alles ook echt geen 3 keer stil odat iemand tochtige beesten gaat kijken, voer mot aanschuiven en zo.
Ook da kreupel koetje mot toch mar een dagje wachten want de betonwagen steet al op dn dam dus die mot leeg voordat zn kwakkie hard wordt... :wink:

Meeste zelfbouwers halen gewoonweg mindere resultaten as de koeiejongens...:yes:

Maar uiteraard kenne kruislingen wel wa meer lije ja.... 8)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor MelkboerLuc » di jul 29, 2008 21:22

Je zal wel weer (gedeeltelijk) gelijk hebben Henk, maar zo belanden we weer in de oeverloze discussie die hier al -tig keer is gevoerd zoals "eigen mechanisatie of loonwerk".

Ik heb dit topic niet geopend om jullie de vraag te stellen of ik dit wel mocht doen, maar eerder precies zoals Erik S het aangaf: showen van eigen creatie.
Met daarbij de hoop dat jullie ook wat op het Forum gooien van wat jullie zelf gemaakt hebben.

Ondertussen heb ik de titel ook veranderd van "Willie Wortel aan het werk" naar .....
Kan je ook alles wat de bouwwerkzaamheden aangaat hier posten.
Bijvoorbeeld Wim R, waar blijven die foto's van dat betonpuin malen? En waar zijn jullie mee bezig.
En hoe gaat het met de aanpassingen voor de robot van Dimitri?
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor Koets » di jul 29, 2008 21:29

MelkboerLuc schreef:Met daarbij de hoop dat jullie ook wat op het Forum gooien van wat jullie zelf gemaakt hebben.

Laatst wat gezien wat Niek in mekaar heeft gebakken:
Afbeelding
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Berichtdoor dimitri » di jul 29, 2008 22:22

aanpassingen voor de robot? :shock: :? :lol: :roll:

zijn die een schenking van u ofzo 8) want hebben bij mijn weten geen robot besteld

tenzij het laat verjaardag cadeau is van men ouders :?

allesins als ze hier toekomen laat ik het wel weten :lol:
smart has the plans, stupid got the stories
dimitri

Beroep: student
Interesses: veel

Berichtdoor MelkboerLuc » wo jul 30, 2008 05:34

Koets schreef:
Laatst wat gezien wat Niek in mekaar heeft gebakken:

:lol: :lol: :lol: :lol: :cheers:
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Berichtdoor MelkboerLuc » zo aug 17, 2008 21:33

Zo, ongeveer een maandje aan het knutselen:
Afbeelding
MelkboerLuc

Berichtdoor john jakobs » di aug 19, 2008 15:45

komt er nog een plafond in ,en wat voor een, en zijn dat sandwich paneelen luc. ps werkt ow arm
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor MelkboerLuc » di aug 19, 2008 22:15

Al die muren zijn gemaakt van sandwichpanelen 8 cm dik PUR isolatie met 2 zijden galva staalplaat 0.65 mm dik met 25 micron coating erop (voor de details).
Er komt een plafond van dezelfde sandwichpanelen overal op, meer zelfs, op het gedeelte in het midden komen panelen van 17 cm dik PUR isolatie.
Zondag had ik daar nog een hoogwerkertje van 7 meter op de werf staan en ik dacht, laat ik maar eens wat fotoos nemen voor dat plafond erop ligt.

De arm voor op de JCB is nog niet echt gebruikt en nog niet helemaal af gelast maar toch al eens getest: op het eind aan een ketting een grasklem van iets van 500 kg aangehangen: de verlengarm is niks veranderd (gelukkig) de JCB ging wel in alarm van overbelasting maar ik kon toch nog heffen, dus de vergelijkbare heflast van 3600 kg was nog niet bereikt.
Aangezien het gewicht dat ik wil plaatsen ongeveer 220 kg is denk ik niet in de problemen te komen. Of ik zou toch nog iets van kontergewicht moeten aanhangen.
MelkboerLuc

Berichtdoor willemk » wo aug 20, 2008 16:50

Ik heb vandaag een trainingshalsband voor een grote hond gekocht :D Deze wil ik de stier om zijn hals hangen die bij ons los tussen de koeien loopt. Met een afstandsbediening kan ik hem dan stroomschokjes geven. Kan ik hem wegjagen als die de verkeerde koe probeert te dekken :P :P :P
Als het niet gaat zoals het mot dan mot het maar zoals het gaat.
willemk

Beroep: veehouder, mannetje van alles
Interesses: van alles

VorigeVolgende

Keer terug naar Community