optimist, heb zelf iets meer dan de helft van jouw postings. zelfs dat haal ik 1-2-3 niet.
Moderator: Moderators

......
...........ook nie nadat ik toch wat "confronterende", en "licht kritische" vragen stelde.
.....in de personeelskantine, waarna we weer door tig sluizen, hekken camera's enz. mosten, om weer buiten te komen.
............maar tis totaal nie aan mij besteed.
.......Roderick schreef:Vandaag een aparte excursie gehad.![]()
![]()
We waren als eerste, en waarschijnlijk ook nog lang de enigste "burgers" te gast op de Long-stay TBS kliniek in Vught.
Dat Long-stay komt er eigenlijk op neer, dat die pipo's die daar zitten....zo veel kortsluiting in de kop hebben, dazze van z'n lang-zal-ze-leven nie meer buiten mogen/kunnen komen.![]()
De gevangenis in Vught is een héél groot terrein van misschien wel 10 bundert, waar in totaal 600 mafkezen en hele zware criminelen zitten.![]()
Buitenom staat een dikke muur van 5 meter hoog met prikkeldraad.....en na tig sluizen en metaaldetectors, camera's paspoortcontrole enz. mochten we naar binnen.![]()
Binnen de muren staan weer tig sluizen en hekken met dik stroom erop om het wilde vee te sturen, en om te scharen.![]()
Ook staan er 2 gebouwen met daaromheen WEER dikke muren van 5 meter hoog met prikkeldraad enzo.![]()
Het 1e gebouw zitten zware fouterts zoals Holleder, Mohammed B, Volkert enz.
Die klojo's kosten ons een dikke 2 ton per JAAR.... per man![]()
![]()
![]()
Het 2e gebouw staat binnen 2 rijen muren en hekken op een aparte hoek, onder vette bewaking........en daar mochten we binnen.![]()
Hier zitten rasechte mafkezen, leipo's, kinderlokkers, kindermoordenaars.....moordenaars die verkrachten en vermoorden.....andere die eerst moorden, en dan verkrachten.![]()
.
Wou da wel eens zien hoe die leven.![]()
Binnen de muren en hekken, hebben ze hunnie eigen dorpje met 48 leipo's, en 55![]()
![]()
begeleiders, verzorgers, psychiaters, psychologen, artsen, maatschappelijk werkers, verplegers, schoonmakers, praatgroepen enz.
Ze hebben een moestuin, sporthal, relaxzaal, zonterras, feestschuurtje, met live-bandje![]()
enz.
"kamertje" van die figuren is voor 1 man, en is 5 x 5 meter, en hep flatscreen, X-box, Computer (zonder internet) eigen plee en douche.![]()
![]()
Ze hebben hun eigen soos, waar ze gezellig alcohol vrij wat kunnen babbelen en keuvelen, en tjillen............want de heren leipo's hebben het al zo zwaar volgens het personeel.![]()
![]()
![]()
![]()
Hep me toch wel ernstig zitten opvreten, da de heren leipo's , alle begeleiding en verzorging van de werled hebben......en hun slachtoffers worden maar effe voort gemak vergeten.
Eens goed rond gekeken, en die freaks eens goed geobserveert........
Sjonge jonge wat een zooitje meukvolk![]()
......
Sfeertje voor mezelf von ik ook nie echt lekker, omdak constant het gevoel had, dat er elk moment 1 van die gesjoefde vogels, weer eens kortsluiting tussen de oren kon krijgen.....en ons allemaal aan kon vallen.![]()
Is nie gebeurt...........ook nie nadat ik toch wat "confronterende", en "licht kritische" vragen stelde.
![]()
![]()
De vragen werden zo eerlijk, en uitgebreid mogelijk beantwoord door het personeel.![]()
![]()
![]()
Na wat rondgekeken te hebben daar, hebben we nog wat geknabbelt en.....in de personeelskantine, waarna we weer door tig sluizen, hekken camera's enz. mosten, om weer buiten te komen.
![]()
Wat was ik na 3 uur weer blij, dat ik weer buiten stond.![]()
![]()
![]()
Het zal allemaal wel héél "humaan" zijn wazze daar doen............maar tis totaal nie aan mij besteed.
![]()
ik schopte ze allemaal een strafkamp in, en liet ze zo hard werken, dazze 's avonds de puf nie meer hadden, om aan kleine meisjes te denken.![]()
![]()
![]()
maar goed..............ut was wel een interessant middagje.......

en asse klaar zijn zo weer overnieuw. Kost enkel wat batsen op jaarbasis, en verder wat bakkerij en slachterijafval in combinatie met regenwater en ze zoeken t maar uut
En de rest van t volk mag meppen 
Koets schreef:Was je op familiebezoek, Rody?
Hans van Bergen schreef:Kwaliteit van de samenleving kun je aflezen aan hoe men met zijn gevangenen omgaat. Beetje vertrouwen kan geen kwaad.
.........maar blijven soebatten met die leipo's omdazze denken, dat het hun nog wel lukt om die compleet gestoorde keerls te genezen, en zo naam te maken.

erg. Beter wat vermaak en afleiding dan tijd doel en nutteloos doorbrengen.Ten opzichte van de andere kosten (personeel) valt de afleiding wel mee. 'k ben het met Hans eens dat je gevangenen ook redelijk moet behandelen. Als ik zie in andere landen, hoe ze daar omgaan met hun gevangen.
Daar wordt iedereen, gevangene en samenleving, minder van. Leuke excursie, Rodi
Aardig om zo ook es met samenleving geconfronteerd te worden en er over na te denken.
Roderick schreef:Vandaag een aparte excursie gehad.![]()
![]()
We waren als eerste, en waarschijnlijk ook nog lang de enigste "burgers" te gast op de Long-stay TBS kliniek in Vught.
Dat Long-stay komt er eigenlijk op neer, dat die pipo's die daar zitten....zo veel kortsluiting in de kop hebben, dazze van z'n lang-zal-ze-leven nie meer buiten mogen/kunnen komen.![]()

,,en voor die enkeling die daar onterecht zit moete ze natuurlijk goed verzorgd worden, want dat kan ons morgen allemaal overkomen
net wat Vie zeg laat ze die tien bunder maar om spitten. Hier in london zit ook een gevangenis daar hebben ze 6000 acre bij de gavangenis. Die zich goed gedragen mogen koeien melken, stieren vet mesten, maisplant. Had ooit is van een veearts gehoord het meeste dat daar van de truck gestolen werd was lube 
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten