Vakbladen

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Vakbladen

Berichtdoor Henk » za jul 09, 2011 11:41

Hans van Bergen schreef: Helaas reageert niemand op mijn stelling dat in de huidige og markt stallen geen waarde hebben. Alleen huizen en land.

Heb je een jong courant bedrijf dan hebben stallen zeer zeker waarde Hans :yes: Dr is momenteel nog goede vraag naar goed verkavelde bedrijven met veel bunders :idea: Staat er een courante hut op krijg je de waarde (y) , staat er ouwe 13-in-een-dozijn-meuk op, is de waarde nihil omdajje dan in feite een bouwblok koopt en kosten mot maken om er die ouwe zooi af te skuive :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jan.nl » za jul 09, 2011 12:05

Hier zijn oude bedrijven met weinig bunders niet te slijten,grond komt nog wel weg maar verkoper raakt oude gebouwen aan de straatstenen niet kwijt,daarom verhogen makelaars de grondprijs maar om de lage waarde van oude gebouwen te compenseren :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Hans van Bergen » za jul 09, 2011 13:17

Precies Jan in hoeverre althans ze dat lukt. @Henk tuuk een wegkopert heeft altij intresse in een mooi verkaveld bedrijf met goede gebouwen maar die worden dan weer vaak niet verkocht. Sowiezo zijn der al haast geen wegkopelingen meer ivm geen bouwerij meer en der is nog bouwgrond voor pak em beet 138 jaar. Die enkelte wegkopeling bouwt robotiserend met bv 2 voergangen op vanaf 40 ha. Met stallen vanaf 3 jaar en ouder kantie niks :no: Waarom zoutie ook hij heb 9.8 miljoen euri op de bank staan.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor grotehar » za jul 09, 2011 13:20

Henk schreef:
Hans van Bergen schreef: Helaas reageert niemand op mijn stelling dat in de huidige og markt stallen geen waarde hebben. Alleen huizen en land.

Heb je een jong courant bedrijf dan hebben stallen zeer zeker waarde Hans :yes: Dr is momenteel nog goede vraag naar goed verkavelde bedrijven met veel bunders :idea: Staat er een courante hut op krijg je de waarde (y) , staat er ouwe 13-in-een-dozijn-meuk op, is de waarde nihil omdajje dan in feite een bouwblok koopt en kosten mot maken om er die ouwe zooi af te skuive :yes:

klopt helemaal henk, maar daarbij dan nog slechts de opmerking dat het bedrijf dan wel gelegen moet zijn in een gebied zonder ecologische belemmeringen want van die verplichting tot ammoniak emissiereducerende maatregelen wordt je niet vrolijk (n) (n)
grotehar

Beroep: Pensioenboer
Interesses: bedrijfseconomie, grondzaken, algemeen

Berichtdoor Arno » za jul 09, 2011 13:35

Is toch nix nieuws eigelijk :idea: ,ouwere stallen hebben nooit veel waarde gehad bij verkoop.
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Johannes » za jul 09, 2011 14:33

Hep gehoord dat int buitenland de bank zelfs nieuwe gebouwen soms tegen sloopkosten waardeerd bij financiering :idea: :?

Waar ik woon staat er eigenlijk altijd wel wat bij de waardebeoordeling voor verkoop, niet zelden ten onrechte btw :| Zal ook wel komen doordat het hier bijna een eeuw duurt voor je een gebouw fiscaal hebt afgeschreven denk ik :roll:
Ik weet dat ik niets weet.
Johannes

Beroep: Manusje van alles
Interesses: kruisen, gezondheid, grasland

Berichtdoor Guus J » za jul 09, 2011 16:28

grotehar schreef:klopt helemaal henk, maar daarbij dan nog slechts de opmerking dat het bedrijf dan wel gelegen moet zijn in een gebied zonder ecologische belemmeringen want van die verplichting tot ammoniak emissiereducerende maatregelen wordt je niet vrolijk (n) (n)

dus in NL is een bedrijf nooit te verkopen :?: optimist dat je ook bent ouwe har :wink: 8)
Guus J
Moderator

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Ondernemen, voeding en fokkerij

Berichtdoor Roderick » za jul 09, 2011 16:38

Is nie optimistisch nee :no: :no: ...........maar volgens mij wel gedeeltelijk waar. :yes:
Ik weet van een bevriende makelaar in NL, dat bedrijven met weinig grond (kleiner dan 40 ha), of veel verspreide grond en oude gebouwen gewoon TOTAAL niet lopen. :no:
Enigste dat nog een beetje lekker loopt zijn de 50-60 ha + bedrijven met nieuwe gebouwen, die door wegkopelingen gekocht worden. :yes:
Ook het aantal wegkopelingen droogt langzaam op, dus ook die bedrijven wordt langzaam moeilijker. :idea:
Wie moeten die kleine bedrijven anders ook gaan kopen :?: :?: ......een bedrijf erbij kopen is voor veel niet weggelegd, en nieuwe starters zijn er nie echt veel wah. 8)
Een wegkopeling is niet tevreden met 30 ha en ouwe meuk. :no: :no:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor grotehar » za jul 09, 2011 16:58

guus j schreef:
grotehar schreef:klopt helemaal henk, maar daarbij dan nog slechts de opmerking dat het bedrijf dan wel gelegen moet zijn in een gebied zonder ecologische belemmeringen want van die verplichting tot ammoniak emissiereducerende maatregelen wordt je niet vrolijk (n) (n)

dus in NL is een bedrijf nooit te verkopen :?: optimist dat je ook bent ouwe har :wink: 8)

niet zo pessimistisch :no: er zijn nog genoeg gebieden waar je goed een melkveehouderijbedrijf kunt kopen :yes:
maar eigen, onafhankelijk, onderzoek vooraf is wel hééél erg belangrijk want die makelaars zijn niet te vertrouwen (n) :arrow: de afgelopen week op dat terrein nog weer het één en ander beleefd :idea:
grotehar

Beroep: Pensioenboer
Interesses: bedrijfseconomie, grondzaken, algemeen

Berichtdoor Johannes » za jul 09, 2011 17:03

Vertel :!:
Ik weet dat ik niets weet.
Johannes

Beroep: Manusje van alles
Interesses: kruisen, gezondheid, grasland

Berichtdoor jan.nl » za jul 09, 2011 18:42

Ben ook wel benieuwd :roll:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Marcel V » za jul 09, 2011 18:57

Roderick schreef:Is nie optimistisch nee :no: :no: ...........maar volgens mij wel gedeeltelijk waar. :yes:
Ik weet van een bevriende makelaar in NL, dat bedrijven met weinig grond (kleiner dan 40 ha), of veel verspreide grond en oude gebouwen gewoon TOTAAL niet lopen. :no:
Enigste dat nog een beetje lekker loopt zijn de 50-60 ha + bedrijven met nieuwe gebouwen, die door wegkopelingen gekocht worden. :yes:
Ook het aantal wegkopelingen droogt langzaam op, dus ook die bedrijven wordt langzaam moeilijker. :idea:
Wie moeten die kleine bedrijven anders ook gaan kopen :?: :?: ......een bedrijf erbij kopen is voor veel niet weggelegd, en nieuwe starters zijn er nie echt veel wah. 8)
Een wegkopeling is niet tevreden met 30 ha en ouwe meuk. :no: :no:

Is wel logisch natuurlijk, hier is vorige week nog 14 ha losse grond verkocht . In de wandelgangen hoorde ik dat een inschrijver
8 euro geboden had en niet de nieuwe eigenaar is :idea: :shock:
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Henk » za jul 09, 2011 19:07

Tuuk nie want hij was toen meteen failliet... :mrgreen:
8 euro... :shock: :roll: ...ik kocht 9 jaar geleden nog voor onder de 8 gulden...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Erik S. » za jul 09, 2011 20:06

Roderick schreef:Een wegkopeling is niet tevreden met 30 ha en ouwe meuk. :no: :no:

:?: die ouwe meuk is toch nie thet probleem :?:
De wegkopelingen die ik heb gezien en gesproken waren allemaal gefocused op grond, goed verkaveld en genoeg.
Gebouwen hadden ze het liefst niet te jong want anders was het nog 'zonde' om te slopen, liever een blanco kavel om hun droom te verwezenlijken :!:
Erik S.

Beroep: Boer en Boerenverstand

Berichtdoor melker » za jul 09, 2011 20:32

De laatste grote bedrijven in regio, incl. west-Groningen zijn toch nog redelijk vlot verkocht, in ieder geval 1 door weggekochte westerling wel met nieuwe gebouwen, staat nog grote te koop bij Buitenpost met functionele wat oudere gebouwen, wel bijna 100 ha.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

VorigeVolgende

Keer terug naar Community