goede inleider

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

goede inleider

Berichtdoor john jakobs » di okt 31, 2006 21:28

heeft er nog iemand een goede inleiding gehoord op het gebied van de veeteelt. zijn weer bezig met het nieuwe programma voor onze veeteelt studieclub.
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Henk » di okt 31, 2006 21:43

Ik ken nog wel iemand die binnen 't jaar 2000 keer over veeteelt kan zeveren... 8)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor peter » di okt 31, 2006 21:48

Nou proficiat henk, lijkt me dat niemand je ooit in zal halen, groot gat met de 2de; sander, hij komt in de buurt van de 1000
peter

Berichtdoor R. Prins » di okt 31, 2006 23:40

Henk schreef:Ik ken nog wel iemand die binnen 't jaar 2000 keer over veeteelt kan zeveren... 8)

Henk houdt zijn eigen prestaties goed in de gaten :wink:
R. Prins
Moderator

Beroep: praatjesmaker
Interesses: melkveehouderij, fokkerij

Re: goede inleider

Berichtdoor R. Prins » di okt 31, 2006 23:44

john jakobs schreef:heeft er nog iemand een goede inleiding gehoord op het gebied van de veeteelt. zijn weer bezig met het nieuwe programma voor onze veeteelt studieclub.

In verband met reistijd en bereidwillendheid, waar wordt de avond georganiseerd?
Alleen fokkerij georienteerd of ook bredere onderwerpen?
R. Prins
Moderator

Berichtdoor Karla » wo nov 01, 2006 00:43

R. Prins schreef:
john jakobs schreef:heeft er nog iemand een goede inleiding gehoord op het gebied van de veeteelt. zijn weer bezig met het nieuwe programma voor onze veeteelt studieclub.

In verband met reistijd en bereidwillendheid, waar wordt de avond georganiseerd?

Heb je geen goed contact kunnen afsluiten met Christel dat je nu ook al het schnabbelcircuit in moet. 8)
Karla
Moderator

Beroep: Agricultrice

Berichtdoor R. Prins » wo nov 01, 2006 09:30

Karla schreef:
R. Prins schreef:

Heb je geen goed contact kunnen afsluiten met Christel dat je nu ook al het schnabbelcircuit in moet. 8)

Nee ik heb ook jaren in het bestuur van de veeteeltstudieclub gezeten. Het is een ellende als je geen goede spreker kunt vinden.
Gelukkig is er altijd gratis koffie, bier en kroketten :lol:
R. Prins
Moderator

Berichtdoor Hans van Bergen » wo nov 01, 2006 12:39

Wat voor sprekers hebben jullie gehad de laatste jaren robert????
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor john jakobs » wo nov 01, 2006 16:44

we zoeken alleen fokkerij georienteerde sprekers. en de avonden worden gehouden in het veeteeltmuseum in beers. geintreseerde kunnen altijd een keer komen luisteren laat maar even iets horen 06 13014273
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor john verhaar » wo nov 01, 2006 19:40

john jakobs schreef:we zoeken alleen fokkerij georienteerde sprekers. en de avonden worden gehouden in het veeteeltmuseum in beers. geintreseerde kunnen altijd een keer komen luisteren laat maar even iets horen 06 13014273
Voor een business class airplane ticket kan ik wel een avondje doen of dat ik verstand heb van fokkerij :idea: :lol:
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Henk » wo nov 01, 2006 21:43

Moet toevallig in december 'n inleiding houden ergens in Gruning'n :idea:
Uiteraard over........ :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor teun » do nov 02, 2006 05:39

john verhaar schreef:
john jakobs schreef:we zoeken alleen fokkerij georienteerde sprekers. en de avonden worden gehouden in het veeteeltmuseum in beers. geintreseerde kunnen altijd een keer komen luisteren laat maar even iets horen 06 13014273
Voor een business class airplane ticket kan ik wel een avondje doen of dat ik verstand heb van fokkerij :idea: :lol:

Ja melkprijs is hier niet zo best nu kan ook nog wel een sponsor gebruiken :wink:
teun

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor harm » do nov 02, 2006 15:21

Doe de heer Hofstede van de provimi maar die kan een mooie avond houden.
harm

Beroep: zzp'r

Berichtdoor Robert » do nov 02, 2006 22:55

Hans van Bergen schreef:Wat voor sprekers hebben jullie gehad de laatste jaren robert????

Wij proberen iets meer boeren te vragen voor de avond. Dat lukt niet altijd want het is nogal veel werk. Het is al wel een paar jaar geleden maar bij ons 25 jarig bestaan hadden wij Teun Haarman. prachtige avond!
Afgelopen jaar zou Meine Siebega komen. Door het een of ander kon dat toen niet doorgaan maar hij nog kump wel.
De gebruikelijke KI's en spermajockeys komen ook altijd een avond.
In het verleden ook wel eens de beleidmakers van Delta gehad. Waarom testbedrijf, dieper ingaan op fokkerij en gevaren van fokkerij.
Albert Reurink lijkt mij nog een keer leuk. Veel kennis van handel en buitenland.
Ben Barkema 10 jaar geleden gehad. Hij had toen net zijn eerste blaarkopjes gekocht. De stier Zeppelin zat nog in de pijp. Het lijkt me nu wel aardig om hem nu weer uit te nodigen. Hij heeft zich ontwikkeld tot beroepsspreker.
Als Henk in de buurt zou wonen dan kreeg hij ook een uitnodiging.
Ik heb ook gehoord dat prof. Brand een pracht verhaal heeft gehouden. Hij heeft enkele jaren geleden hielt hij een lezing bij Giethoorn. Ik zie in die hoek nog wel mogelijkheden. Het voordeel van mensen die veel met studenten omgaan is dat ze over het algemeen een jonge 'geest' hebben/houden en de aandacht vast weten te houden.

In het algemeen is het lastig om een onafhankelijk, kritisch en positief persoon te krijgen. Oud zeer en afkraakpraatjes sta ik niet op te wachten. Alleen mooie plaatjes is ook niet wat.
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Gerrit » do nov 02, 2006 23:29

Als je eens een uitgebreide avond aan voeding wilt besteden, met al de in's en outs moet je Jacob VanVeldhuizen van Dronten eens vragen. Dat is iemand die de hele zaal een avond lang in de ban kan houden over nutrition, absoluut de moeite waard.
So you're pro-abortion, and against killing terrorists? I told you that liberalism IS a mental disease :yes:
Gerrit

Volgende

Keer terug naar Community