De dankbox

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: De dankbox

Berichtdoor van wijk » vr dec 15, 2017 21:44

Duidelijk aanmelden als bedrijf. We zijn zelf over 16 dagen allemaal verplicht om fatsoenlijke btw notas te schrijven. Moeten die webwinkels ook maar doen. Ik betaal pas als er een goede nota is. Dat helpt wel :lol:
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Henk » za dec 16, 2017 12:31

van wijk schreef:Duidelijk aanmelden als bedrijf. We zijn zelf over 16 dagen allemaal verplicht om fatsoenlijke btw notas te schrijven. Moeten die webwinkels ook maar doen. Ik betaal pas als er een goede nota is. Dat helpt wel :lol:

Meeste webwinkels is betalen met IDEAL he....
Maar kijk ik naar de facturen van digitale bestellingen staat er bijna altijd de BTW apart op vermeld.
En anders pluk ik er die zelf wel uit. Het zit tenslotte in het bedrag opgenomen :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Sander » za dec 16, 2017 13:21

ja zie het probleem ook niet.
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor arnoud » za dec 16, 2017 15:01

Ik zit gelukkig in de landbouwregeling. Koop hier vaak via Amazone. Btw is vaker niet op de rekening dan wel.
En t wordt altyd afgeboekt. Zou ik in btw regeling zitten wordt in 1x 19% duurder. Zit zelfs af n toe rekening in $ bij en verekken t te veranderen
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor van wijk » za dec 16, 2017 20:13

Henk schreef:Meeste webwinkels is betalen met IDEAL he....

Maar kijk ik naar de facturen van digitale bestellingen staat er bijna altijd de BTW apart op vermeld.
En anders pluk ik er die zelf wel uit. Het zit tenslotte in het bedrag opgenomen :yes:

Als t ff kan betaal ik achteraf.

De meeste boekhoudkantoren zijn scherper op de BTW facturen dan de belastingdienst. :D
van wijk

Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Henk » za dec 16, 2017 20:23

arnoud schreef:Ik zit gelukkig in de landbouwregeling. Koop hier vaak via Amazone. Btw is vaker niet op de rekening dan wel.
En t wordt altyd afgeboekt. Zou ik in btw regeling zitten wordt in 1x 19% duurder. Zit zelfs af n toe rekening in $ bij en verekken t te veranderen

Snap 'm niet. Als je in de btw zit kun je de btw van een uitgave terugvorderen. Ontvangen btw betaal je terug.
In de landbouwregeling betaal je de btw op factuur maar mag je 'm ook houden bij ontvangsten.

Factuur zonder btw kan ik alleen als ik handel met buitenland. Maar dan moet je wel het btw nummer van beide partijen op de factuur hebben staan.

Henk

Berichtdoor sivert » ma apr 02, 2018 20:39

Vandaag hebben wij een defecte zaagselstrooier uit Friesland gehaald voor niet te veel geld. De motor van het roerwerk was volgens de boer stuk en moest worden vervangen. We hebben maar direct naar onze monteur gebracht die een kwartiertje later belde om te zeggen dat hij hem al weer klaar had. Bleek er een draadje los te zitten :yes: . Dat was een hele mooi meevaller :cheers: . Toch mooi dat er Friezen bestaan :wink: .
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor john jakobs » ma apr 02, 2018 20:53

hoop dat i nie meeleest slaapt
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Richt » do apr 05, 2018 08:54

john jakobs schreef:hoop dat i nie meeleest slaapt

Wat dan? Verkocht is verkocht?
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Talis » do apr 05, 2018 12:23

friezen gunnen een ander wel een voordeeltje hoor. we zijn niet zo moeilijk als grunningers. :D
Talis

Berichtdoor Henk » do apr 05, 2018 13:14

Weg is weg :yes: Paar maanden geleden de crossmotor van dochter verkocht. Er was een risico dat ie bij het laatste gebruik stof had opgezogen omdat het luchtfilter foutief was gereinigd. Maar zekerheid heb je pas as je 'het blok open maakt.
Ding voor minder dan gepland verkocht met het risico voor de koper, maar ik hoop voor hummie dat ie een meevaller heeft :yes:

Henk

Berichtdoor koen » ma jul 16, 2018 15:12

heel dankbaar voor alle hulp die ik krijg van onze Bart, hij heeft een hele lichte beperking,maar werkt heel hard mee,,en heeft meteen in de gaten wat er allemaal gedaan moet worden bij ons op het bedrijf,melken,voeren,maaien, misschien soms iets langzamer maar hij doet het!
Zit ik net in de keuken,komt mijn broer binnen,trekt bij de keukendeur netjes zijn laarzen uit,en gaat meteen koffie zetten,omdat ie weet dat het zo tijd voor koffie is,na de koffie is hij ook altijd de eerste die alles klaar gaat zetten voor te melken,en hij haalt ook meestal de koeien op
de groetjes van mijn koetjes
koen

Vorige

Keer terug naar Community