De dankbox

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: De dankbox

Berichtdoor Hindrik » za jan 05, 2019 22:11

Of je nu wel of niet gelovig bent, diep triest dat er hier door sommigen getrapt moet worden naar de andere.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor jan.nl » za jan 05, 2019 22:59

Laten we niet oordelen maar beoordelen :wink:
https://www.creatov.nl/2013/10/goed-om- ... twijfelen/
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor boer pieter » zo jan 06, 2019 06:56

[quote="Roderick"]Yup, zat hypocriete onzin gezien toen wij in de bible belt woonde :?
Ben ondertussen ook helemaal allergies geworden van alles wat met geloof te maken heeft. :oops: :oops:
Lekker die bijbel thuis achter de voordeur lezen (y) , en zodra je die voordeur achter je dichtslaat andere mensen er niet mee lastig vallen. :no:
Ergens staat er in dat dikke boek volgens mij; Gij zult niet oordelen :!: , maar dat gedeelte hebben er veel overgeslagen volgens mij, want zodra je "anders" leeft of denkt dan de gelovige meute zijn de oordelen en de kritiek niet mals.

Moet je het zelf ook niet doen rene leven en laten leven
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Nix » zo jan 06, 2019 10:01

Doelde ook meer op mensen die 1 keer per jaar een kerk bezoeken om het geweten te sussen. En dat je eigenlijk je eigen plan niet kunt trekken, vanwege gewoontes en traditie.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Beroep: tob-boer

Berichtdoor rvm » zo jan 06, 2019 10:44

Hindrik schreef:Of je nu wel of niet gelovig bent, diep triest dat er hier door sommigen getrapt moet worden naar de andere.

Hindrik, eigenlijk trap jij met deze tekst zelf weer tegen die mensen door te beweren dat zij triest zijn :roll:

boer pieter schreef:
Roderick schreef:Yup, zat hypocriete onzin gezien toen wij in de bible belt woonde :?
Ben ondertussen ook helemaal allergies geworden van alles wat met geloof te maken heeft. :oops: :oops:
Lekker die bijbel thuis achter de voordeur lezen (y) , en zodra je die voordeur achter je dichtslaat andere mensen er niet mee lastig vallen. :no:
Ergens staat er in dat dikke boek volgens mij; Gij zult niet oordelen :!: , maar dat gedeelte hebben er veel overgeslagen volgens mij, want zodra je "anders" leeft of denkt dan de gelovige meute zijn de oordelen en de kritiek niet mals.

Moet je het zelf ook niet doen rene leven en laten leven

En hiermee oordeel je zelf stiekum ook weer over Rene :roll:

Ja, het is soms best moeilijk om mens te zijn :)
rvm

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » zo jan 06, 2019 11:06

Ja hebt gelijk sorry René, hetIs niet te doen :no: maar over veel dingen kan je makkelijk met elkaar in discussie gaan maar over geloof gaat dat iets minder makkelijk ,er worden zelfs hele oorlogen om gevoerd dus laten wij dat dan ook maar niet doen ,en laat ons maar over andere dingen discuseren :yes:
boer pieter

Berichtdoor inseminatieservice » zo jan 06, 2019 11:35

boer pieter schreef:Ja hebt gelijk sorry René, hetIs niet te doen :no: maar over veel dingen kan je makkelijk met elkaar in discussie gaan maar over geloof gaat dat iets minder makkelijk ,er worden zelfs hele oorlogen om gevoerd dus laten wij dat dan ook maar niet doen ,en laat ons maar over andere dingen discuseren :yes:

(y)
inseminatieservice.nl
inseminatieservice

Beroep: RMS Inseminator
Interesses: Vruchtbaarheid van de koe

Berichtdoor Roderick » zo jan 06, 2019 15:07

boer pieter schreef:Ja hebt gelijk sorry René, hetIs niet te doen :no: maar over veel dingen kan je makkelijk met elkaar in discussie gaan maar over geloof gaat dat iets minder makkelijk ,er worden zelfs hele oorlogen om gevoerd dus laten wij dat dan ook maar niet doen ,en laat ons maar over andere dingen discuseren :yes:

Nou Pieter, ik denk dat er wel fatsoenlijk over gediscuseerd mag en misschien moet worden. :yes:
Leven en laten leven klinkt mooi, maar komt in de praktijk vooral op neer dat de niet gelovigen zich aan moeten passen aan de gelovigen. :yes: :(

Als de kerkelingen in het dorp vinden dat de friettent op zondag dicht moet, raakt dat mij ook wanneer ik wat friet wil op Zondag :yes: (en dat gebeurde best vaak :oops: :oops: ), Als je vind dat je op Zondag niet naar de frienttent mag gaan, ga dan niet, maar dwing dan niet dat anders denkende zich aan moeten passen :no: :no:
Evenementen op Zondag worden geblokkeerd door de kerk :? , ook hier weer....als het je niet aanstaat ga dan niet, maar laat anderen zelf beslissen.

Zelfs met vloeken vinden sommigen dat ze het even moeten melden dat dat niet mag :shock: , laatste keer dat ik keek stond er nix in het wetboek dat vloeken niet mag :no: , dat het je niet bevalt is 1 ding, maar ik heb die vrijheid wel en als ik wil vloeken mag ik dat. :yes:
Daar geld leven en laten leven dan weer even niet. :no:

Zondags geen melk ophalen is mij ook een groot doorn in het oog :x Hier in Ontario zijn er 124 boeren die Zondags de melk niet opgehaald willen hebben (vooral NL gereformeerd) De regel hier is dat om de dag melk opgehaald word. Dit gedoe kost al de 3600 boeren in Ontario $900.000 per jaar. Bij ons komt daar nog $500 per jaar boven op aan zeep en stuff omdat we meer ophalingen hebben om de planning rond te krijgen.
Het kost ons dus elk jaar $1000 om mensen blij te maken die toch in de kerk zitten wanneer hun melk opgehaald word :?
Geloof is prima, maar als jouw geloof bij andere mensen negatief effect heeft op hun leven klopt er mijns inziens gewoon iets niet. :no: :no:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor opelmanta » zo jan 06, 2019 15:17

Hé jongens, het is zondag.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor poekske » zo jan 06, 2019 15:19

Zondag is werkdag 8)
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor boer pieter » zo jan 06, 2019 15:44

Hier in dk gaan maar weinig mensen naar de kerk en dat in een land waar bijna elk dorp wel een kerkje heeft ,in de zomermaanden gaan de loonwerkers ook gewoon door de stortplaats hier vlak bij is het op zondag altijd druk, de wereld verandert dat is nou een keer zo
boer pieter

Berichtdoor postma friesland » zo jan 06, 2019 16:06

Rene het de klok wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt

Jij haalt gedrag van sommige mensen naar voren en daarom is het geloof slecht is de gedachtegang

Over de zondag melk ophaal weigeraars, gewoon stellen om de dag wordt de melk opgehaalt, wil je op zondag niet dan doe zelf ut kraantje open maar ff open en rijdt de rmo je wel voorbij. Als alles op zondag stil moet liggen komt er op zondag toch ook geen melk In de tank bij.?!?

Sent from my iPhone using Tapatalk
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor Roderick » zo jan 06, 2019 16:10

Ik zeg niet dat geloof slecht is, ik zeg alleen dat er genoeg mensen zijn die er verkeerd of zeer hypocriet mee omgaan :!:

Ben het helemaal met jou eens dat dat hele gedoe moet stoppen met de zondag weigeraars, maar het is hier een gevoelig onderwerp waar de DFO eigenlijk niet aan wil :no:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Talis » zo jan 06, 2019 16:22

dit is de dankbox, niet de jankbox..
Talis

Berichtdoor Henk » zo jan 06, 2019 19:38

Talis schreef:dit is de dankbox, niet de jankbox..

:yes: tis idd een discussie van weleer. Kweenie hoe het elders is maar hier in Brabo sluiten de kerken een voor een. Gemeente waar we eerst woonde had 8 kerken verspreid over de wijken/kerkdorpen. Er is er nog 1 van open...waar voor 95% 75plussers in zitten....
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

VorigeVolgende

Keer terug naar Community