De dankbox

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: De dankbox

Berichtdoor jan.nl » zo jan 06, 2019 22:53

Hier in zw Utrecht lopen de rk kerken helaas leeg,protestante kerken hebben veel leden die elke zondag naar de kerk gaan ,de kerken die zich aanpassen met de tijd trekken ook veel jongelui aan en zijn daardoor heel actief met bv speciale diensten maw voor iedereen wat wils. :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Roderick » zo jan 06, 2019 23:32

Henk schreef:
:yes: tis idd een discussie van weleer.

Het is geen discussie van weleer, maar een discussie die nooit gevoerd is :no:
Zogauw het wat kritisch word krijg je zulke reacties;
Talis schreef:dit is de dankbox, niet de jankbox..

Zo proberen ze de discussie dood te slaan, en alles bij het oude te laten, ook al weten ze dat ik eigenlijk gelijk heb. :?

Het probleem is niet weg aan het gaan, het is nog springlevend in de bible belt, en ook hier bij de refo's in de buurt.

Niet gelovigen moeten buigen voor de grillen van een stel kerkelijken die denken dat zij een monopoly op de waarheid hebben, terwijl ze vaak zelf ZEER selectief geloof belijden.......vooral zoals het hunzelf het beste uitkomt (n) (n)

Zeer gevoelig voor sommigen, maar wel de waarheid. :yes: :yes:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor rvm » ma jan 07, 2019 09:35

Een hemel zal je toch zelf moeten verdienen. In een kerk kan je die niet kopen, ook al beweren de pastoors en dominee's vaak van wel.

In het superkatholieke land Polen wordt de melk ook op zondag vrolijk opgehaald. Vorige campagne wilde de suikerfabriek dat er bieten opgehaald werden op eerste kerstdag. De dag na m'n bruiloft (bruiloft was op zaterdag) kwam de pastoor vragen of een van m'n combines mee kon helpen tarwe dorsen op parochieland. Dat heeft de pastoor heel netjes afgerekend, hij wilde niet gratis (y) Ondanks dat in Polen de kerk bijna bij je in bed kruipt zijn zulke dingen best wel mogelijk. Hiervoor dus toch een bedankje in de dankbox :)
rvm

Beroep: boer

Berichtdoor Richt » ma jan 07, 2019 09:52

Roderick schreef:
Henk schreef:

Zo proberen ze de discussie dood te slaan, en alles bij het oude te laten, ook al weten ze dat ik eigenlijk gelijk heb. :?

Het probleem is niet weg aan het gaan, het is nog springlevend in de bible belt, en ook hier bij de refo's in de buurt.

Niet gelovigen moeten buigen voor de grillen van een stel kerkelijken die denken dat zij een monopoly op de waarheid hebben, terwijl ze vaak zelf ZEER selectief geloof belijden.......vooral zoals het hunzelf het beste uitkomt (n) (n)

Ze zijn weer lekker bezig in NL door die Nashville verklaring te onder tekenen, haat zaaien kunnen ze goed in de Kerk...
Tijd dat de overheid iets gaat doen aan ALLE religieuze extremisten, van welk geloof dan ook...
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Talis » ma jan 07, 2019 10:30

Ze zijn weer lekker bezig in NL door die Nashville verklaring te onder tekenen, haat zaaien kunnen ze goed in de Kerk...
Tijd dat de overheid iets gaat doen aan ALLE religieuze extremisten, van welk geloof dan ook...[/quote]

misschien dat een operator dit in nieuw topic kan plaatsen. dit heeft niets meer met dankbox te maken.
Talis

Berichtdoor hendrik83 » ma jan 07, 2019 10:40

Talis schreef:Ze zijn weer lekker bezig in NL door die Nashville verklaring te onder tekenen, haat zaaien kunnen ze goed in de Kerk...
Tijd dat de overheid iets gaat doen aan ALLE religieuze extremisten, van welk geloof dan ook...

misschien dat een operator dit in nieuw topic kan plaatsen. dit heeft niets meer met dankbox te maken.[/quote]
jawel hoor ik ben dankbaar dat we tegenwoordig dergelijke discussies kunnen voeren zo der gelyncht te worden :lol:
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor Richt » ma jan 07, 2019 15:59

hendrik83 schreef:jawel hoor ik ben dankbaar dat we tegenwoordig dergelijke discussies kunnen voeren zo der gelyncht te worden :lol:

Dat is idd iets om dankbaar voor te zijn :yes:
Richt

Berichtdoor wijnbergen » ma jan 07, 2019 16:20

Roderick schreef:
Henk schreef:

Wat een frustraties daar in Canada 8)
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor Corjan » ma jan 07, 2019 17:07

Hoho rustig ik woon nie in de bible belt :lol:

Maar ik ben het met Rody eens met die zondags pick ups. Zijn eigenlijk alleen Hollanders Dus die passen zich gewoon slecht aan :wink: Dus die hoeven het ook niet over een ander geloof te hebben als die mensen zich niet goed aanpassen :wink:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Hans van Bergen » di jan 08, 2019 10:11

Bij farmel kun je gewoon kiezen voor zondagrust. Je betaald extra en dan komen ze zaterdags de melk al ophalen :yes:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Henk » di jan 08, 2019 10:46

Hans van Bergen schreef:Bij farmel kun je gewoon kiezen voor zondagrust. Je betaald extra en dan komen ze zaterdags de melk al ophalen :yes:

Kan me voorstellen dat sommigen op zondag geen melkwagen op de dam willen.
Een oom van mij had de zondagsrust ook hoog in het vaandel. Al lag er hooi af en maandag zou het regenen, zelfs dan deed ie op zondag niks. Wordt wel weer een keer droog zei ie dan :)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Richt » di jan 08, 2019 12:07

Hans van Bergen schreef:Bij farmel kun je gewoon kiezen voor zondagrust. Je betaald extra en dan komen ze zaterdags de melk al ophalen :yes:

Tja, als ze het zelf betalen, waarom niet, moet alleen niet op de kosten van iedereen komen
Richt

Berichtdoor Roderick » di jan 08, 2019 19:18

Henk schreef:

Kan me voorstellen dat sommigen op zondag geen melkwagen op de dam willen.
Een oom van mij had de zondagsrust ook hoog in het vaandel. Al lag er hooi af en maandag zou het regenen, zelfs dan deed ie op zondag niks. Wordt wel weer een keer droog zei ie dan :)

Nou Henk, ik kan me dat helemaal niet voorstellen. Je hoeft aan dat melkophalen helemaal zelf nix te doen, het spaart iedereen wat geld uit als ze het wel kunnen, en vaak wordt de melk toch opgehaald als ze in de kerk zitten, dus zie je die melktruck niet eens. :no: :no:
Melken, voeren, insemineren en kalvingen gaan ook gewoon door op Zondag :yes: , waarom dan de grens trekken voor melkophalingen :roll: :roll:
Zoals gezegt, selectief geloof belijdenis :yes: :yes:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor sivert » di jan 08, 2019 21:33

Onlangs hoorde nog een verhaal van iemand die al langere tijd geleden inseminator was. In die tijd reden ze nog op zaterdagavond als de boer niet wilde dat er op zondag werd geïnsemineerd. Hij was nog niet zo lang inseminator en moest naar een adres waar hij nog niet eerder was geweest. Hij kwam daar op zaterdagavond om 9 uur 's avonds bij de voordeur om zich te melden en te vragen waar de koe stond die moest worden geïnsemineerd. De boer kwam in zijn nette pak (dat was destijds een hereboer, ze hebben later een behoorlijke stap terug moeten doen) en zei dat de koeien echt niet in het voorhuis stonden. Daarna deed hij het licht nog met tegenzin aan bij de koeien en toen moest de inseminator zich maar redden. De koe is toen niet drachtig geworden, daar heeft de inseminator wel voor gezorgd. Het rietje heeft hij zo de put in gespoten.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor auke » di jan 08, 2019 22:37

Roderick schreef:Melken, voeren, insemineren en kalvingen gaan ook gewoon door op Zondag :yes: , waarom dan de grens trekken voor melkophalingen :roll: :roll:
Zoals gezegt, selectief geloof belijdenis :yes: :yes:

misschien omdat die dingen door de boer zelf worden gedaan en hij niet wil dat anderen voor hem aan het werk moeten?
of hij vind een dag in de week rust belangrijk voor iedereen?
toch wel knap dat 150 boeren de andere 3500 hun wil kunnen opleggen 8)
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

VorigeVolgende

Keer terug naar Community