De dankbox

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: De dankbox

Berichtdoor Roderick » di jan 08, 2019 23:58

auke schreef:
Roderick schreef:Melken, voeren, insemineren en kalvingen gaan ook gewoon door op Zondag :yes: , waarom dan de grens trekken voor melkophalingen :roll: :roll:
Zoals gezegt, selectief geloof belijdenis :yes: :yes:

misschien omdat die dingen door de boer zelf worden gedaan en hij niet wil dat anderen voor hem aan het werk moeten?
of hij vind een dag in de week rust belangrijk voor iedereen?
toch wel knap dat 150 boeren de andere 3500 hun wil kunnen opleggen 8)

@Auke,
Die chauffeur is niet voor die boer aan het werk, maar voor de trucking company en wil misschien zelf heel graag werken op Zondag. :?:
Het zal toch niet zo zijn dat die gelovigen gaan bepalen wat andere mensen doen op een Zondag :?: :?:
Wederom zijn ze dan hun wil op aan het leggen aan mensen die er zelf waarschijnlijk heeeeeel anders over denken.

Als we zo gaan denken kun je op Zaterdag ook geen melk meer ophalen :no: :no: , want die melk wordt op Zondag verwerkt :roll: .....zijn er toch weer mensen aan het werk :idea:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Roderick » wo jan 09, 2019 00:00

auke schreef:toch wel knap dat 150 boeren de andere 3500 hun wil kunnen opleggen 8)

Gevalletje van vrijheid van godsdienst misbruiken om anderen te laten zijn hoeveel macht ze hebben. (n) (n)
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Henk » wo jan 09, 2019 14:03

Roderick schreef:
Henk schreef:
Hans van Bergen schreef:Bij farmel kun je gewoon kiezen voor zondagrust. Je betaald extra en dan komen ze zaterdags de melk al ophalen :yes:

Kan me voorstellen dat sommigen op zondag geen melkwagen op de dam willen.
Een oom van mij had de zondagsrust ook hoog in het vaandel. Al lag er hooi af en maandag zou het regenen, zelfs dan deed ie op zondag niks. Wordt wel weer een keer droog zei ie dan :)

Nou Henk, ik kan me dat helemaal niet voorstellen. Je hoeft aan dat melkophalen helemaal zelf nix te doen, het spaart iedereen wat geld uit als ze het wel kunnen, en vaak wordt de melk toch opgehaald als ze in de kerk zitten, dus zie je die melktruck niet eens. :no: :no:
Melken, voeren, insemineren en kalvingen gaan ook gewoon door op Zondag :yes: , waarom dan de grens trekken voor melkophalingen :roll: :roll:
Zoals gezegt, selectief geloof belijdenis :yes: :yes:

Met voorstellen bedoel ik dat ik me kan voorstellen dat er mensen zijn die zo leven. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, maar begrip heb ik er wel voor.
In navolging van Amerika is hier nu ook de 24x7 mentaliteit aan het ontstaan. Winkels 7 dagen open is er ook zo 1. Zij hebben significant hogere kosten op zondag en draaien bijna elke zondag verlies :idea: Probleem is dat wanneer de ene super zn deuren op zondag los gooit dat de andere supers zich gedwongen voelen om deze service ook aan hun cliëntéle te verlenen.
Mijn dochter noemt dat 'mekaar het verlies niet gunnen'.

Een vaste rustige dag in de week (de zondag) kan ik iig wel waarderen :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor poekske » wo jan 09, 2019 14:13

Zondag verliesdag :lol:
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor G.U. » wo jan 09, 2019 15:11

poekske schreef:Zondag verliesdag :lol:

jep, supers zeggen ook dat het allemaal extra omzet is en door de week niet een omzetdaling zien
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Nix » wo jan 09, 2019 19:15

De groot gutters markt is vecht markt. Er is een x aantal consumenten en die geven een x bedrag uit. En dat wordt echt niet meer in de week als ze 6 of 7 dagen open zijn.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Beroep: tob-boer

Berichtdoor G.U. » wo jan 09, 2019 19:29

Nix schreef:De groot gutters markt is vecht markt. Er is een x aantal consumenten en die geven een x bedrag uit. En dat wordt echt niet meer in de week als ze 6 of 7 dagen open zijn.

Dat is dus wel het geval
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Hindrik » wo jan 09, 2019 20:19

G.U. schreef:
Nix schreef:De groot gutters markt is vecht markt. Er is een x aantal consumenten en die geven een x bedrag uit. En dat wordt echt niet meer in de week als ze 6 of 7 dagen open zijn.

Dat is dus wel het geval

Dus consumenten eten en drinken meer als ze op zondag in de super lopen dan dat ze thuis voor de buis zitten :?:
Dat zijn positieve berichten voor de producenten, of zou de bakker, de slager enz minder verkopen?
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor poekske » wo jan 09, 2019 20:21

Ik sluit nog liever een extra dag in de week, dan de zondag :wink: het mag allemaal een tikkeltje duurder en groter zijn op zondag. En mensen zijn minder gestrest. En personeel beter betaalt :mrgreen:
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Henk » wo jan 09, 2019 20:28

G.U. schreef:

Dat is dus wel het geval

Nope :no:

Henk

Berichtdoor sivert » wo jan 09, 2019 23:03

Henk schreef:
G.U. schreef:

Dat is dus wel het geval

Nope :no:

Misschien wel voor degenen die op zondag werken door extra ontvangen toeslagen. :mrgreen:
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Nix » do jan 10, 2019 09:58

Nou heb ik van economie niet veel begrepen. Maar de € die op zondag worden uitgegeven kunnen ze op een andere dag nog eens uitgeven. Doe ik toch iets verkeerd.
Nix

Berichtdoor Nix » do jan 10, 2019 10:01

Mij eerst bericht ging er eigenlijk ook over dat iedereen elkaar fijne feestdagen wenst en goed nieuwjaar wenst op de automatische piloot. En het moet gezellig zijn. Terminaal ziek of een kind dood van de straat geraapt maakt niet uit. Kunnen mensen niet mee om gaan.
Nix

Berichtdoor G.U. » do jan 10, 2019 10:18

Klopt indd, zulke drama’s kunnen mesen niet mee omgaan terwijl het superasociaal is naar diegene die het overkomt terwijl die mischien juist wel wat steun gebruiken kan
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Henk » do jan 10, 2019 11:10

Moet ik effe denken aan de nieuwjaarswens van de gele hesjes; "We eisen voor iedereen een gelukkig nieuwjaar' :lol:

Henk

Vorige

Keer terug naar Community