Opsporing verzocht ....

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Opsporing verzocht ....

Berichtdoor Sander » ma aug 04, 2014 22:29

macdonalds schreef:waar het mij omging is dat deze man of welke andere bijna falliette person risico nam of gewoon geen geluk had
en dan hoor je uitspraken van iemand zoals jou?

welke uitspraken doel je dan op?
het gaat erom om welke reden iemands bedrijf failliet gaat en hoe je het financieel oplost met mensen die je daardoor dupeert.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Sander » ma aug 04, 2014 22:34

Hans van Bergen schreef:. Sander wees onlangs nog eens op de voordelen van een familie lening. Als dit waar is dan zie je hier dus de nadelen. Of een borgstelling.

dat het de verkeerde kant op gaat is niet van vandaag op morgen he. dus er is dan een gelegenheid om de familielening af te lossen door verkoop van bedrijfsonderdeel of door opname van bankgeld. veel risico nemen terwijl je weet dat men in geval van verkeerde afloop bij de familie gaat aankloppen is gewoon onverantwoord. veel risico nemen doe je maar lekker voor eigen kop, niet die van een ander. mocht het toch misgaan, dan laat je je familie nooit stikken maar werk je je net zolang de tering tot elke cent is terugbetaald.
Sander

Berichtdoor Sander » ma aug 04, 2014 22:36

macdonalds schreef:dus mijn vraag is, aan sander, hoeveel risico heb jij nu echt geneemt. heb je buiten de deur gewerkt? en op die manier centjes in het bedrif gestoken
thuis meewerken is leuk en aardig, maar waarom? wat fly zei, een medewerker was net zo usefull. personeel is niet minder gequalificeerd als de zoon/dochter/neef van de hereboer. vaak zijn ze meer gemotiveerd, meer ervaren op anfder gebied (meeste boerenkids zijn bedrfifs blind en kuts verwend)
.

hier wil ik wel antwoord op geven maar dan pb. alles hoeft niet op het forum. Vind overigens dat je nogal flink wat vooroordelen hebt en denigrerend bent.
Sander

Berichtdoor jvt » ma aug 04, 2014 22:50

Hans van Bergen schreef:25 c Henk :?: Kweenie of jij een calculator hebt maar de meest fori hebben 2 euri schuld/kg is dus al dik 12 cent bank/verzekering accoutant. Dan foer. Duppie. Loonunternehem/eigen speelgoed. 4 cent. Kunstmest betsrijdingsmiddelen :?: dap 0.5 c strooisel 1 cent dekkosten 0.3 cent. reparaties 1 cent pacht :?: veekosten 1.5 cent etc etc. En daarom gaat het overal super :yes: (y) Behalve bij de Reintjes groep en bij Ping dus :yes:

Ik zie me hier al het plaatselijke cafe binnen komen. 'Ach daar komt de Van Bergen Groep :yes: Welkom hadden jullie gereseveerrd :?: "Ik denk dat ik dat nog jaaaaaaren aan zou moeten horen 8)

als wij hier enige jaren voor 25 ct moeten leveren dan denk ik dat de bank e.e.a. ook niet leuk gaat vinden; verliesfinanciering doen ze in NL wel en hier dus niet. Kan me dan troosten bij de gedachten dat er velen met mij boer af gaan worden :oops: :oops: :oops: , zo niet alle boeren die niet weggekocht zijn :wink: :wink:
Aanloopproblemen heb je bij elk opstartend bedrijf, hebben wij, had Eric. Mag echter geen jaren duren, en als je een bedrijfslijder hebt die niet functioneerd moet je hem buitenflikkeren ipv lekker mee koffie zitten drinken en zeggen dat het zo'n goeie is omdat ie ook kan voetballen :oops: :oops: :oops:
Wij hebben dat buitenflikkeren ook moeten leren, mij lijkt het dat iemand die al 5 jaar of langer met personeel werkt dit al lang moest kennen..
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Robert » ma aug 04, 2014 22:54

Robert schreef:Overigens kijk ik dan wel naar degene die 't minder fraaie op VTF zet :?

Had je deze ook al gelezen jvt .....
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor opelmanta » ma aug 04, 2014 23:35

Sander schreef:
Hans van Bergen schreef:. Sander wees onlangs nog eens op de voordelen van een familie lening. Als dit waar is dan zie je hier dus de nadelen. Of een borgstelling.

dat het de verkeerde kant op gaat is niet van vandaag op morgen he. dus er is dan een gelegenheid om de familielening af te lossen door verkoop van bedrijfsonderdeel of door opname van bankgeld. veel risico nemen terwijl je weet dat men in geval van verkeerde afloop bij de familie gaat aankloppen is gewoon onverantwoord. veel risico nemen doe je maar lekker voor eigen kop, niet die van een ander. mocht het toch misgaan, dan laat je je familie nooit stikken maar werk je je net zolang de tering tot elke cent is terugbetaald.

dus er is dan een gelegenheid om de familielening af te lossen door verkoop van bedrijfsonderdeel of door opname van bankgeld
Weinig kans, een bank gaat die lening niet meer overnemen als het al aan het mis gaan is.

mocht het toch misgaan, dan laat je je familie nooit stikken maar werk je je net zolang de tering tot elke cent is terugbetaald
Dan zul je wel weer ergens in maatschap moeten gaan. Jan met de pet bouwt geen vermogen op, hooguit in eigen huis.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor Roderick » di aug 05, 2014 01:12

Flyinghollander schreef:
Roderick schreef:Nou weet ik toevallig dat Erik ook een dotje hulp van de familie gehad heeft, en zover ik de roddels mag geloven, hebben Pa en Ma onlangs ook weer wat grond verkocht vanwege dit verhaal. :!:
Gaat het verder eigenlijk ook niet om :no: ....maar ik wordt er een beetje moe van dat gezeik op bedrijfsopvolgers omdat ze alles maar lekker makkelijk gekregen hebben. :?
Als ik van mezelf uit ga (en ik weet dat het bij velen die ik ken niet anders was).....Vanaf mijn 16e elke avond melken, en vanaf ik van de dag dat ik van school kwam 2x/dag melken. Ondertussen 3 bijbaantjes bij loonwerker, varkensboer en graszoden bedrijf. verdiende geld werd ingeleverd en kreeg gewoon een maandelijks bedrag uit het bedrijf. Voor de overname was er al gedeeld met broer en zus, en Pa en Ma hadden ook al 10 jaar hun stekkie. Toen, na 18 jaar fulltime in het bedrijf gewerkt te hebben, het spul overgenomen. Dus hulp gehad :?: Jazeker (y) (y) ....alles vanzelf gekregen :?: ...zeker niet. :no:
En net als Sander zegt, al het achterstallig loon uit laten betalen na 18 jaar en we hadden ook in het buitenland aan de gang gekunt. :idea:

Dat buiten deur werken geld is inderdaad opgebouwd, maar het thuis mee melken is leuk, maar als jij dit niet deed was er dan een medewerker voor? Anders kan je dit geld ook niet echt tellen.

Werknemer de deur uit en ik thuis aan de gang voor zo'n 30/40 uur/week. Verder nog 40 uur buiten de deur. En ja, dat waren werkelijk gewerkte uren. :!: :wink: Jaren zo gedaan totdat we verhuisden en pa in het ziekenhuis terecht kwam. Daarna fulltime op het bedrijf omdat Pa niet meer kon. :!:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Roderick » di aug 05, 2014 01:15

Mac heeft echt wel gelijk dat er verwende opvolgertjes rondlopen, maar met die opmerking doet hij velen erg tekort die wel zich het schompes gelopen hebben om de toko over te nemen en de rest van de familie netjes te compenseren. :!:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Robert » di aug 05, 2014 09:03

Mac had gewoon de pech dat zijn voorganger geen ondernemer was.
Boerenzoons zijn vrijwel allemaal nog erg gewild in andere sectoren, juist vanwege de arbeidsinzet en een nuchtere kijk.

de insteek van een gemotiveerde medewerker herken ik wel, alleen zie ik ook dat de gemotiveerde medewerk niet goed op zichzelf past. Zijn werkgever leert 'm dat ook niet. "t slijt nogal hard, dan komen er klachten en hij is niet mee bij de veehouder aan 't werk. :? en werkgever jr komt erin. De laatste heeft een voorkeur voor te grote groene tractor :wink:
Robert

Berichtdoor Henk » di aug 05, 2014 11:41

Van het weekend nog een discussie over gehad met iemand. De stelling was dat de jeugd niet meer wilde werken en het liefst zonder zweet en eelt in zo weinig mogelijk uren het kostje bij mekaar wil scharrelen en al zeker niet int weekend.
Daar was ik het niet mee eens. Ons meiden werken geregeld tot 10-11 uur in de avond en soms wordt het zelfs 12 uur of later.
De ene werkt bdw ook elke zondag. De jeugd wil van alles hebben en dat kost centen dus zullen ze die op de ene of andere manier bij mekaar moeten sprokkelen :idea: Er zijn maanden dat ik mn netto maandgeld graag ruil tegen die van de meiden... :oops:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor opelmanta » di mei 26, 2015 02:18

Da's rap, Yanos Vatsoufakis is alweer verdwenen.
opelmanta

Berichtdoor Robert » di mei 26, 2015 09:28

Welke Jan Fatsoen is verdwenen ?
Robert

Berichtdoor G.U. » di mei 26, 2015 09:30

Robert schreef:Welke Jan Fatsoen is verdwenen ?

Het onderschrift van een zekere tarwe telende veehouder :wink:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor hulsteins » wo mei 27, 2015 23:45

ja de rust is wedergekeerd , 't stof weer nedergedaald
ik moest met een sponssie over de adresbalk om 'm te kenne openen

effe geen mensen meer die dingen zeggen die we niet willen horen ,
leve 't forum als slaapmiddel !
hoog tijd om weer normaal te doen
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor opelmanta » do mei 28, 2015 01:03

Geef mij die Louis Davidsring dan maar.
opelmanta

VorigeVolgende

Keer terug naar Community