Opsporing verzocht ....

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Opsporing verzocht ....

Berichtdoor Kasé5 » zo feb 18, 2018 11:58

Ben het helemaal met Henk eens dat er weer eens een VTF-dag moet komen, is bijna 3 jr geleden.

Als we Dk te ver of niet praktisch vinden mag het dit voorjaar ook wel bij ons :yes: .
Voor de echte ondernemers natuurlijk een dooddoenertje zo'n 2-robotfarmpje maar met wat, jaarrond-door-Chinezen-bevolkt-Giethoorn erbij moet er wel een leuk dagje in elkaar gezet kunnen worden. Beide kids klussen daar al enkele jaren beetje bij.

Lijkt jullie dit wat :?:
We will see
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor G.U. » zo feb 18, 2018 12:30

Top idee! :yes:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor jan.nl » zo feb 18, 2018 12:34

Kan me er wel in vinden (y)
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor pinguin » zo feb 18, 2018 12:44

Geweldig idee zelfs!!

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor boer pieter » zo feb 18, 2018 12:51

(y) :yes:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Jappie » zo feb 18, 2018 13:57

Mooi in de buurt :D (y)
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor Kasé5 » zo feb 18, 2018 14:27

Nou veel positieve reaktie's (y) .
Ik dacht net als de laatste keer bij Anton, maar weer in april of niet :?: Geen gedoe met alle geplande vakanties.

Bij Anton en bij Meine hadden we ook een 2e bedrijfsbezichtiging.
Wat is de voorkeur voor 2e dagdeel :?: Iets recreatiefs zoals Giethoorn, bijv. met of door Jan Maat, óf een ander landbouwkundig bedrijf. Bijv. hier 10 km vandaan zit zorgboerderij met veel voorzieningen naast 350 hoogproduktieve melkkoeien, ik noem maar wat...
van Dam af
Kasé5

Berichtdoor Hookwood Holsteins » zo feb 18, 2018 15:03

Kasé5 schreef:Nou veel positieve reaktie's (y) .
Ik dacht net als de laatste keer bij Anton, maar weer in april of niet :?: Geen gedoe met alle geplande vakanties.

Bij Anton en bij Meine hadden we ook een 2e bedrijfsbezichtiging.
Wat is de voorkeur voor 2e dagdeel :?: Iets recreatiefs zoals Giethoorn, bijv. met of door Jan Maat, óf een ander landbouwkundig bedrijf. Bijv. hier 10 km vandaan zit zorgboerderij met veel voorzieningen naast 350 hoogproduktieve melkkoeien, ik noem maar wat...

Een evt bliksembezoek aan onze farm is ook een optie misschien. Maar ik zit zelf in april dik twee weken in Maleisië dus dan kan het niet.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor auke » zo feb 18, 2018 16:49

Goed idee Korne
Bezoekje bij Klaas de Lange in Nederland lijkt me ook wel wat.
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor sivert » zo feb 18, 2018 21:54

Lijkt mij een goed idee. Als we dan ook even bij JR mogen kijken is het programma al weer geregeld. :cheers:
sivert

Berichtdoor Niek Arends » ma feb 19, 2018 09:32

(y) (y) dikke prima . Mits ik verlof krijg van de baas. En anders kom ik na werk wel effe :mrgreen:
Niek Arends

Beroep: Boer in ruste . Gleuvenvuller
Interesses: fokkerij koeien

Berichtdoor Kasé5 » ma feb 19, 2018 16:43

Nou de rest vd zondag kon na een kort middaguitje ongeveer bij de afd. "Klaagbox". Om 4 uur gaf de compressor vd robots de geest :cry: :cry: In 8,5 jr nooit iets mee gehad, ook geen onderhoud... :oops:
Met wat hulp compressor uit werkplaats erachter geplaatst en volle robots draaiden om half 7 weer :|
Vandaag een jong gebruikte gevonden die morgen komt.

W.b. VTF-day. Klaas de Lange ken ik goed. Wil ik wel benaderen. Hij is nu hier in Steenwijk een failliete machinefabriek ah ombouwen voor de zuivelverwerking. Weet niet of hij excursies doet. :?:
Is op zich ook wel mooi totaal plaatje vd dag om van hier naar de Weerribben te gaan; Nabijheid van Wieden/Weerribben heeft ook altijd wel z'n invloed gehad op ónze bedrijfsvoering.

Zie dat de 21e een naaste jarig is.
14 of 28 april maar doen :?:
van Dam af
Kasé5

Berichtdoor john jakobs » ma feb 19, 2018 17:00

GOED IDEE KASE
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Erik1979 » ma apr 02, 2018 09:42

Hallo. Ik ben er weer. Kon door mijn problemen met de bank en daardoor mijn faillissement een paar jaar niets schrijven. Te gevaarlijk dat het tegen mij gebruikt werd. Nu is het bedrijf van mijn vrouw met Stef als investeerder. Planning is dat hij over een aantal jaren uitgekocht wordt. Ik kan nog niet alles op het forum gooien omdat wij aan het overwegen om de ING aan te klagen. Indien wij dat doen heb ik FTM en in het bijzonder Joris beloofd om als eerste alles naar buiten te brengen. Ik ben hen namelijk heel erg dankbaar voor het opnemen voor de dieren die erg geleden hebben door de streken die er aangehaald werden. Als het tot een proces komt dan houd ik hier radio stilte maar ik hoop dan jinek te ontmoeten. Bij vragen graag persoonlijk stellen. Ik breng zelf niet alles op papier. Komende dagen zal ik wel meer schrijven over mijn situatie die niet belastend zijn.
Groeten Erik Reintjes

Ps als ik het over ons bedrijf heb dan gaat het over het bedrijf van mijn vrouw. Zelf heb ik niets meer. Maar om mij een beetje een positief gevoel te geven probeer ik het als mijn bedrijf voor te stellen.
Erik1979

VorigeVolgende

Keer terug naar Community