Stemmen dat gaan we doen?

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Stemmen dat gaan we doen?

Berichtdoor Sander » za maart 18, 2017 08:19

misschien moet rutte maar gewoon gaan voor minderheidskabinet zonder het linkse cu.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Hans van Bergen » di maart 28, 2017 17:32

Rutte knikt als Thieme hem er op wijst dat hij vroeger tegen de bio industrie was. :yes: Met een beetje pech straks TOCH nog een coaltitie met Jesse en dan is de landbouw de gebeten hond. Auto's of Schiphol durven ze niks tegen te doen. De SGP daarentegen noemt de boeren nog steeds :D ook na de verkiezingen. Zij staan pal voor de boeren nu en altijd en zij dragen mijn standpunten uit en zullen dat blijven doen. Dat moet ik bij de andere partijen nog maar afwachten.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Marcel V » di maart 28, 2017 17:56

Hans van Bergen schreef:Rutte knikt als Thieme hem er op wijst dat hij vroeger tegen de bio industrie was. :yes: Met een beetje pech straks TOCH nog een coaltitie met Jesse en dan is de landbouw de gebeten hond. Auto's of Schiphol durven ze niks tegen te doen. De SGP daarentegen noemt de boeren nog steeds :D ook na de verkiezingen. Zij staan pal voor de boeren nu en altijd en zij dragen mijn standpunten uit en zullen dat blijven doen. Dat moet ik bij de andere partijen nog maar afwachten.

Als je een beetje om milieu geeft moet je bio ook gelijk verbieden :yes: , als iedereen bio zou eten stierf de grootste helft van de wereldbevolking een wrede hongerdood :(
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Berichtdoor Richt » di maart 28, 2017 22:03

Marcel V schreef:
Hans van Bergen schreef:Rutte knikt als Thieme hem er op wijst dat hij vroeger tegen de bio industrie was. :yes: Met een beetje pech straks TOCH nog een coaltitie met Jesse en dan is de landbouw de gebeten hond. Auto's of Schiphol durven ze niks tegen te doen. De SGP daarentegen noemt de boeren nog steeds :D ook na de verkiezingen. Zij staan pal voor de boeren nu en altijd en zij dragen mijn standpunten uit en zullen dat blijven doen. Dat moet ik bij de andere partijen nog maar afwachten.

Als je een beetje om milieu geeft moet je bio ook gelijk verbieden :yes: , als iedereen bio zou eten stierf de grootste helft van de wereldbevolking een wrede hongerdood :(

Overbevolking ook meteen geregeld, dus juist een dikke + voor het milieu
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor G.U. » wo maart 29, 2017 10:42

Richt schreef:
Marcel V schreef:

Overbevolking ook meteen geregeld, dus juist een dikke + voor het milieu

Dat is wel een beetje de non-discussie die je nu noemt. Er wordt nooit gepraat over hoe groot de wereldbevolking zou mogen zijn, maarja wat zou je er ook aan willen doen? Geboortecijfers van onder de 2,0 en dan komt het wel goed en de enige manier om daar op te sturen is het welvaartsniveau opkrikken wat vervolgens weer onvermijdelijk slecht is voor het millieu. Lastige materie
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Richt » wo maart 29, 2017 11:31

G.U. schreef:
Richt schreef:Overbevolking ook meteen geregeld, dus juist een dikke + voor het milieu

Dat is wel een beetje de non-discussie die je nu noemt. Er wordt nooit gepraat over hoe groot de wereldbevolking zou mogen zijn, maarja wat zou je er ook aan willen doen? Geboortecijfers van onder de 2,0 en dan komt het wel goed en de enige manier om daar op te sturen is het welvaartsniveau opkrikken wat vervolgens weer onvermijdelijk slecht is voor het millieu. Lastige materie

Geloof niet dat er een oplossing voor is, of het gaat goed fout voordat die er is, misschien egoïstisch maar hoop dat zelf niet meer mee te maken want dat zal niet gezellig worden.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Remco1 » wo maart 29, 2017 12:47

Volgens mij sluit dit artikel wel een beetje op deze discussie aan: http://www.volkskrant.nl/magazine/-alle ... ntent=free
Remco1

Berichtdoor G.U. » wo maart 29, 2017 13:14

Volgens mij had henk die ook gedeeld of facebook. Had ik niet van de vk verwacht dat die zoiets zouden plaatsen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Hindrik » wo maart 29, 2017 13:22

Remco1 schreef:Volgens mij sluit dit artikel wel een beetje op deze discussie aan: http://www.volkskrant.nl/magazine/-alle ... ntent=free

Onder de kop; wat kunnen we er zelf aan doen:
massaal delen op de sociaal media, goed stuk (y)
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Remco1 » wo maart 29, 2017 13:37

G.U. schreef:Volgens mij had henk die ook gedeeld of facebook. Had ik niet van de vk verwacht dat die zoiets zouden plaatsen

Wanneer de Volkskrant iets zegt wat positief is over de landbouw zou dat toch ook wel echt zo zijn
Remco1

Berichtdoor Robert » wo maart 29, 2017 13:55

Wees gerust, 't artikel is van 2012 dus zo vaak iets over de landbouw is er niet in de VK.

vandaag een stuk in de VK over de zeldzame huisdierrassen. Hierin een kader over MRIJ. Alleen klopt het plaatje dan weer niet.
De brandrode en lakenvelder zijn dan wel weer in het archief :?

Niet dat ik Maurits en Jessica niet een boterham gun. Ik zou met 15 blaarkoppen ook wel 't beleg en aardappels willen verdienen
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Marcel V » wo maart 29, 2017 20:28

vandaag ook een artikel van wakkere boerin in Trouw, beetje tegengeluid is hard nodig :yes: (y)
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Berichtdoor Sander » wo maart 29, 2017 21:37

Richt schreef:
G.U. schreef:
Richt schreef:Overbevolking ook meteen geregeld, dus juist een dikke + voor het milieu

Geloof niet dat er een oplossing voor is, of het gaat goed fout voordat die er is, misschien egoïstisch maar hoop dat zelf niet meer mee te maken want dat zal niet gezellig worden.

hoorde onlangs dat ze met een proef op muizen die krengen weer jonger kregen. straks worden we allemaal 150 8)
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Hindrik » wo maart 29, 2017 23:18

Robert schreef:Wees gerust, 't artikel is van 2012 dus zo vaak iets over de landbouw is er niet in de VK.

vandaag een stuk in de VK over de zeldzame huisdierrassen. Hierin een kader over MRIJ. Alleen klopt het plaatje dan weer niet.
De brandrode en lakenvelder zijn dan wel weer in het archief :?

Niet dat ik Maurits en Jessica niet een boterham gun. Ik zou met 15 blaarkoppen ook wel 't beleg en aardappels willen verdienen

Artikel mag dan 'oud' zijn, het is gewoon noch altijd actueel/een waarheid als een koe.
Probleem is dat de meeste mensen/consumenten het niet onder ogen krijgen, maar de fabeltjes van MT wel.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Robert » wo apr 05, 2017 16:07

Met de Franse verkiezingen in zicht, lijkt mij een analyse over de toekomst van Frankrijk en haar platteland de VTF commentator wel interessant :!:
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

VorigeVolgende

Keer terug naar Community