Melkboerderij beginnen in Turkije

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Melkboerderij beginnen in Turkije

Berichtdoor martin b » zo maart 13, 2011 10:05

zkaracan schreef:Wat vinden jullie van dit stuk land.

http://www.emlak.net/arsa/satilik-arazi/turkiye/mugla/koeycegiz/yangi/1320272.html

Het is wel in het turks. Klik op de foto's. Daar heb je meer aan.

Koop nog maar niets :no: Die bedragen die je hier noemt voor grond zijn veel te hoog :!: Verdiep je eerst eens in het veehouden, ga idd eens een paar weken op een melkveebedrijf meelopen, eigenlijk verspreid over het jaar :idea: En misschien is het slim om ook eens met een veearts rond te gaan toeren. Leer je veel over de veelvoorkomende kwaaltjes.

Verder moet je opletten dat je goed voer krijgt. Weet hoe je een rantsoen samenstelt. Je kent de taal dan wel, maar je bent zoals ik begrijp nog niet op de hoogte van de inss en outs van een dairy. Gebruik een jaar om intensief te leren in de melkveehouderij en kijk een paar keer in Turkije rond voor een goede plek. Denk dat je aan de kust met veel te dure grond zit. Kijk eens wat verder het binnenland in, maar zorg dat je goed berijkbaar bent en voldoende nuts voorzieningen hebt. Houd ook rekening met de beschikbaarhied van (Grond) water voor irrigatie :!:

Succes, vindt het een mooi project en hoop dat het lukt (y)
martin b

Berichtdoor theo » zo maart 13, 2011 11:04

:idea: :arrow: voor ervaring opdoen :idea: jaartje crossies melken,stront schuiven met bobcat in BAD AXE MICH tegen kost en inwoning (y) :yes: en kinderen kunnen ook mee ouderdan 16 jr :!:
the sky is the limit
theo

Beroep: boer

Berichtdoor zkaracan » zo maart 13, 2011 22:22

Het is inderdaad duur grond.
zkaracan

Berichtdoor hulsteins » zo maart 13, 2011 22:50

ohww zonder ervaring gelijk als hereboer beginnen in een paradijs op aarde
kzou zeggen : 'twordt niks , begin maar een winkel met kunstkoeien in de kalverstraat
hoog tijd om weer normaal te doen
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor pinguin » zo maart 13, 2011 23:19

Hulsteins is een beetje recht voor z'n raap maar ben bang voor je dat hij wel gelijk heeft.

Ik weet natuurlijk niet met welke financiële uitgangssituatie of je werkt :!: maar als je er een inkomen uit moet halen
zul je er rekening mee moeten houden dat je ten eerste meer uren moet maken als nu waarschijnlijk :arrow: daarnaast rekenening moet houden met de grillen op een bedrijf wat betreft planning :arrow: toch een redelijke basiskennis van diergezondheid/voeding/fokkerij mee moet nemen. :arrow: heel veel etcetera's

ik snap dat je liever aan het strand gaat wonen als in het binnenland. en als je dat kunt veroorloven (grote spaarpot of suikeroom) (y) maar als je moet financieren voor deze prijzen gaat dat zwaar worden :yes: en dan moet je dus op alle andere punten bij de besten horen :wink: en no offence maar je komt zo nog niet over als iemand met veel kennis en ervaring van koeien. een boel hard werken en drive kan veel goed maken maar dan blijft er weinig tijd over om te genieten aan het strand :!:
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor zkaracan » ma maart 14, 2011 00:11

ok
zkaracan

Berichtdoor Sander » ma maart 14, 2011 00:22

nou kom maar weer met beide benen op de grond zou ik zeggen. mooi je baantje behouden en verhuizen naar katwijk aan zee. heb je elk weekend strand en inkomen.

voor de rest een leuke droom.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor jan.nl » ma maart 14, 2011 00:32

Sander schreef:nou kom maar weer met beide benen op de grond zou ik zeggen. mooi je baantje behouden en verhuizen naar katwijk aan zee. heb je elk weekend strand en inkomen.

voor de rest een leuke droom.

Beetje tegengas is af en toe wel nodig :roll: (y)
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor john verhaar » ma maart 14, 2011 02:09

theo schreef::idea: :arrow: voor ervaring opdoen :idea: jaartje crossies melken,stront schuiven met bobcat in BAD AXE MICH tegen kost en inwoning (y) :yes: en kinderen kunnen ook mee ouderdan 16 jr :!:

:shock: :? :?:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Roderick » ma maart 14, 2011 03:53

Beste heer Kachastan, keep on dreaming zou ik zeggen. :yes: :roll:
wat jij wil is met bijna nix doen, een melkveebedrijf runnen.......en dan ook nog denken dat je er een inkomen uit kunt halen. :lol: :lol:

Denk dat Sander zijn antwoord aardig zegt wat ik ook denk.
Zeg je baan nog maar niet op, want je zult hem nodig hebben. :yes: 8) :idea:

Wat denk je nou zelluf :roll: .........dat de gemiddelde boer effe met 2 vingers in de neus een koeienbedrijf runt, en nog plenty tijd overhoud om dagen aan het strand te liggen. :roll: :no: :no: :roll:
Als je niet wil werken.............niet aan beginnen. :no: :no:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Wimk » ma maart 14, 2011 11:21

Hr.zkaracan ik denk niet dat je met de middelen die je hebt een lang leven in de landbouw in Turkije uit kunt houden er zijn denk ik wel plaatsen op de wereld waar je met dit eigenkapitaal meer kunt bereiken dan in Turkije.En als je zo regelmatig op het strand wilt vertoeven is het beter dat je er een strandtent begint.
Langzamerhand de verhuiswagen bestellen. Vermoedelijk per 1 April, geen grapje.
Wimk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Rundvee en alles wat er bij hoort

Berichtdoor Pieter Assen » ma maart 14, 2011 15:02

wat is eigenlijk de gem. melkprijs in het gebied waar je wil gaan zitten? en wat moet er gevoerd worden? wat is er allemaal om te voeren?
tijd voor wat zonnescijn
Pieter Assen

Interesses: knooien

Berichtdoor zkaracan » ma maart 14, 2011 17:38

De gemiddelde melkprijs:
zkaracan

Berichtdoor pinguin » ma maart 14, 2011 17:49

das heel goed (y) maar dan zijn de bakkers daar heel blij met je 40 broden per koe per dag of 180 witte puntjes :mrgreen:
trying to live up....
pinguin

Berichtdoor JanPieterReitsma » ma maart 14, 2011 22:06

zkaracan, in hoeverre heb je al echt praktische ervaring op een boerderij? Zoals ik je berichten lees, denk ik dat je het een beetje onderschat..
JanPieterReitsma

VorigeVolgende

Keer terug naar Community